Sukarnya Untuk Aku Menyusun Bicara Ini..

Monday, April 14, 2008
Mengapakah sukar benar untuk aku menyusun bicara, meluahkan rasa, menuturkan apa yang sepatutnya aku coretkan pada entry kali ini? Apakah segala idea yang terpendam di jiwa sudah habis aku gunakan pada entry terdahulu? huhuhu. Rupanya, beginilah rasanya tatkala idea or hasrat tidak dapat diluahkan. Barulah aku tahu selama ini kenapa cikMuni kita begitu payah mengapdet blognya, sampaikan ader yang dijangkiti selsema selepas selesai melawat blognya akibat banyak sangat habuk..Wakakakkaka. Alamak, gurau je Muni, jgn marah deh. hihihi.

Pagi-pagi lagi, rasa malas menyelubungi diri....bukannye malas apa, tapi malas tuk pegi kerja... Rasa 2 hari wiken yang ader, tidak cukup. Malah, kalau ikutkan hati, nak cuti lama lagi. Begitu lah sifat manusia, tidak pernah puas dengan apa yang dikecapi. Diberi betis, mahu peha... diberi ayam KFC, mahu ayam MCD... dan begitu lah jua dengan sifat aku kalau bab cuti, huhuhu, tidak pernah puas dengan cuti.. Tapi kalau dah lama sangat duk umah, rasa semacam pulak. So kalau ikutkan, aku patut bersyukur dengan cuti yang ada, or wiken yang ada. kan?kan? Tu pun Alhamdulillah, aku tidak perlu spend wiken aku kat opis, or wiken aku digunakan untuk kerja-kerja opis. Tidakkah itu satu rahmat bagi aku? Alhamdulillah.. Kadang-kadang, kita perlu juga melihat mereka yang terpaksa mengorbankan wiken mereka semata2 untuk melaksanakan kerja masing-masing.. Terpaksa meninggalkan famili dan sebagainya untuk menunaikan tanggungjawab terhadap Pencipta. Kan kerja itu sebahagian daripada Ibadat..So pada aku atau sesiapa yang memang tidak perlu bekerja pada hari wiken tu, bersyukur la dengan 2 hari wiken yang diberi. Tidak perlu la berasa wiken 2 hari tidak cukup or sebagainya.. Sekadar mengingatkan diri ini tuk lebih bersyukur dengan segala rahmat yang diberikanNya.

Cheewahhh, pandai lak aku mengingatkan diri sendiri.. Tapi kalau time malas tu, Allah je la yang tahu...kebiasaannya,Isnin pagi la..Tapi malas lam hati la, pergi kerja tu, tetap pergi kerja. Kalau de pe2 tugasan tetap aku buat. Tapi kalau tak de pe2 tugasan tuh, purak2 la bizi jap.. huhuhuh. Terukkan aku? de ke purak-purak bizi. huhuhu.

Opps, cam panjang la plak entry, dengan entah-apa-apa yang aku dah merapu..eh, merapu ke? xder la merapu, tapi betul gak pe yang aku coretkan.

Ok la, got to go now.
Moga berjumpa lagi di lain entry.
WaAllahualam
Wasalam.

2 comments:

noor munirah said...

cik fida.. time kasih promote blog aku.. begitu ramai org yg datang melawat blog aku utk melihat berapa tebal habuk2 melekat.. ehehe..

Afida Anuar said...

Hahahaha, same2 cik muni. Lain kali klu dibiarkan idle aku promote lagi:D

 

Browse