Al-Fatihah..

Tuesday, April 01, 2008
Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk aku menerima ujian dariMu. Memandangkan sudah beberape hari aku tidak bertanye khabar dr kampung, maka smlm aku tpon mak aku...
bla bla bla, dapat gak melepaskan kerinduan kt bonda tercinta...
Sekali pas dh lame sembang tetiba mak aku tanye, "Kak No dh tahu blum?"
dah tahu? tahu apa ni..huhu,tiba2 hati aku berdebar. ya Allah tahu apa pulak ni.

"Kak Ha dah tak ader????"..... tercengang jap aku. Sepupu aku dah meninggal. Jumaat baru ni. Tapi tak de sape2 kol aku bgtau aku psl ni. Alasan mak aku, sbb dia pkir sabtu tu aku nk gi Raub. So takut aku sedey n dia tak nak aku sedey ms aku nk gi Raub. Padahal yg pi Raub tu Sabtu depan laa.. pastu depa ingt nk bgtau aku sbtu mlm tu.. Sekali takde sape2 yang kol..huhuhu

Last2 br smlm aku tahu.. waaaaaaaa... sedeynye.. Mmg gile sedey. Tak terkata apa pas mak aku bgtau.. huhuhuh... Innalillahiwainna Ilaihi Rajiunn...

Wlupun dia dh berkeluarga, tp kami agak rapat la.. Dh la masa Makcik aku meninggal, which is mak Kak Ha ni.. aku pn x smpt tngok sbb masa tu aku berada di India.
Ya Allah, Kau cucurkan rahmat ke atas roh beliau. Al-Fatihah.

dan aku...
Ya Allah tabahkan lah aku dalam menghadapi ujianMu ini.

2 comments:

noor munirah said...

al-fatihah.. semoga rohnya di rahmati Allah swt dan semoga rohnya di tempatkan bersama roh org yg beriman.. amin...

fatal1ty said...

Al-Fathihah..
Cik Fida jgnla bersedih, setiap yang hidup akan menemui ajalnya..
mungkin yang Maha Esa syangkan Kak Ha, maka dia menarik Kak ha lebih awal.
Ini adalah hakikat yg harus kita semua tempuhi dalam hidup..
Semoga Kak Ha dan emaknya dicucuri rahmat Allah SWT dan ditempatkan bersama dgn mereka2 yg beriman..AMIN..

 

Browse