Apa Aku Nih...

Saturday, April 26, 2008
Screen laptop nih aku tenung dalam2.. Aku tarik nafas panjang-panjang... Aku betulkan kedudukan aku.. aku tegapkan badan aku... pandangan aku tiba2 beralih ke jam di dinding...
Hampir 4 petang. Apa aku nak taip nih... Muni aku nampak dah mula melelapkan matanye... Aku lak asalnye nak tngok tv, tak jadi.. sebb citer hindustan tu buhsan gile, Sal plak dr pagi td outing. Ke KL katenye... Maklumlah, ni wiken terakhir di Malaysia bagi Sal before dia fly ke India 2hb nih..Time ni la nk jmpa member2, sanak saudara. Sok lak katenye nk gi ke rumah makcik dia lak. huhu

Ingat lagi masa aku telefon mak aku 2 malam lepas. Aku bagitahu mak aku pasal Sal ni yang akan ke India. Bersyukur panjang mak aku..

"Alhamdulillah, nasib baik la bukan Kak Nor yang kene pegi", ucap mak aku..

Aku pun dalam hati mengucap syukur, seboleh2nya aku memang mahu terus berada di Malaysia ni. Kalau setakat seminggu dua minggu project kt obersi, leh tahan lagi... Nih, projek 7,8 bulan.. dan de jugak sampai bertahun-tahun. Tak sanggup aku nak meninggalkan famili tercinta lama-lama. Aku sayang mereka. Dan aku tahu mereka pun sayang aku. Moga2, impian aku dan impian mereka akan tercapai. Amin..

Hari ni dah niat, tamo ke mana2. Hanya nak lepak2 kt umah jek dengan muni. Pagi sempat kemas2 dapur, lap lantai dapur, lap dinding dapur, semua bab dapur la..hahhaha, nk wat week day memang tak terbuatnye, hihi... pastu nengok tv, pastu masak masakan peberet..hahaha, pastu tengok tv lagi, pastu taip blog...hahahaha, sound cam buhsan, tapi aku suke je duk umah ari ni, it's me then..hahhaha

Eh, tiba2 tengah taip, azan lak... palie, aku gi semayang dulu.. hahahahah, okla nanti sambung lain. Nanti pas asar, dah janji dengan Muni nak turun bawah lap kete. Kesian kete, 2 hari kene hujan, 2 hari x berlap...huhuhu. Tapi tunggu redup la ckit kut. Sekarang ni mentari masih galak lagi memancarkan cahaya nya yang terik.
Ok la nanti sambung..

Sampai di sini coretan hamba. Moga bertemu di lain coretan.
WaAllahualam
Wasalam.

2 comments:

fatal1ty said...

Calon Zaujah yg Mithali ni..
Rajin kemas umah.. xyah cri neng..
Rajin lap kete.. xyah anto cuci..
Rajin wat oat utk dinner.. ni yg xtahan kalo da kwin ngan dia..
kekekekekek ;P

Afida Anuar said...

Haha, kemas dapur sebulan sekali tu pun dh kate calon zaujah mithali, isk de ke?.. kalau yang mithali tu, tiap2 hari la kemas umah, tiap-tiap ari lap dapur,tiap2 ari lap kete... n semua tiap2 ari la.. hahahah.. masak oat pun tiap2 ari..wakakakaka. barula leh kate calon zaujah mithali..huhuhu. kan kan? sy sebulan sekali jek, x leh la kate calon zaujah mithali.huhuhu

 

Browse