Label Diri..

Monday, January 26, 2009
Lembik, panas, lesu dan agak bisu. Mungkin itulah label yang harus aku tampal pada diri sendiri sepanjang 2 hari cuti ni.

Dia kasi rasa demam sikit je. InsyaAllah, sat sat lagi baik lah tuh. Tapi yang aku rasa macam aku ni hipokrit yang amat, aku ni pandai nasihat orang je. Sakit makan ubat ye, pergi jumpa doktor cepat-cepat, bla bla bla apa bagai, tapi bila diri sendiri yang sakit... haram, satu ubat pun tak masuk dalam tekak aku lagi setakat nih. Entah kenapa, malas benor rasanya nak pergi klinik, jumpa doktor,makan ubat semua tu.

Sebab kebiasaannya kalau aku demam ke, pastu pergi klinik, mesti demam tu automatik akan hilang bilamana tiba di sana. Sampaikan doktor pun tertanya-tanya.

"Aikk, tadi kata demam, ni normal jek saya cek"

Apa mau bilang sama doktor kalau doktor cakap lagu nih?

huh!

Sebab tu kadang-kadang kalau aku demam sikit-sikit ni, aku biarkan jek. Biasa dalam sehari jek ok la. Tapi ni dah nak masuk 3 hari...errkkk..

Padan la muka aku, tak nak makan ubat. Tak nak pergi klinik, tak nak jumpa doktor.. Nasihatkan orang jek pandai. Diri sendiri.....

p/s: Mungkin aku patut tambah satu lagi label pada diri aku..iaitu hipokrit..erkkk..

It seems i should get some more rest. Till then..

WaAllahualam
Wasalam..

11 comments:

Anonymous said...

kak nor
tu tandanya, dia mahu ada orang yang tolong nasihatkan.
nasihat macam ni
'sayang, sayang sayang?"
"deman ye,ubat dah makan?"
bila ye dan siapa?
apa pun, get well....

peace!
p.s dah tau, sapa kate gitu..alamatnya dapat jawapan gini,
"dah!" sambil buat2 sibuk keja dengan muka yang selamba gini :B, senyum kambing! he...he..tak minat la tu. tau tak pe.

~~Noli said...

akakkkkkk!!!
jg diri....*peace*

Afida Anuar said...

Ayah Su-->adehh...nok gelok la baca komen tu... wait n see then..eheh

Noli-->ye ye...noli tu jaga diri..dah la duk sensorang...eh lupe dah berteman..ekekekkeke

Kehelan said...

oh... demam rupanya!!!
cepat sembuh yek!

putrixue said...

antara snippet perbualan apabila saya menyuruh fida ke klinik...


Norafida_Anuar [9:46 AM]:
hahahha
Norafida_Anuar [9:46 AM]:
senang...
Norafida_Anuar [9:46 AM]:
klu cakap komunikate x tengok mata...
Norafida_Anuar [9:47 AM]:
x puas..
Norafida_Anuar [9:47 AM]:
heeeeeeee


tgk la rakan2...nak soh pi klinik pun kene pi bertentang mata ngan dia... isk isk isk

syahza said...

pegi mamam ubat cepatttttttttttt!!

khairi said...

jgn mkn ubat. buat yoga. hihi

Afida Anuar said...

Kay-->InsyaAllah kay. Mekasihh..

Putrixue-->Ni dh tukar cerita nih..adehh...bole pulak di copy paste kat cni..huhuhu

Syahza-->teguk 100plus jek..acik ek..ekekeke

Khairi-->erkk..nk wat kungfu la:p

Ibnurashidi said...

salam..

Tak apa..deman sikit je tu. Sakit itu mengugurkan dosa-dosa bak dedaun jatuh ke bumi..sabar ya..

Afida Anuar said...

Salam ibnurashidi. itu la, sket jek demam ni. InsyaAllah moga dapat kifarahkan dosa-dosa yg sy buat. Mekasih ya atas nasihat itu..

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse