Cemburu Yang Haru..

Wednesday, January 07, 2009
Masa kecik-kecik, aku pernah rasa cemburu. Cemburu bila mana tengok mak ayah aku asyik duk layan adik bongsu aku yang baby waktu tu. Ye la, aku tau mak ayah aku tak pernah bezakan kasih- sayang anak-anak. Tapi entah.... rasa itu datang tetiba. Tu waktu aku kecik-kecik arr. Tapi bila aku dah semakin besar, semakin aku mengerti yang anak-anak taraf baby ni perlukan perhatian yang lebih dari dari anak-anak yang taraf dewasa. heh!

Tapi aku takde la nak pergi hempuk adik aku yang taraf baby tu disebabkan perasaan cemburu aku waktu tu. Macam aku tengok ada anak-anak sepupu aku, yang cemburu dengan kedatangan adik 'baru', bila tiada orang perasan, dihempuknya baby tu, dicubit-cubitnya tangan baby yang lembik itu, cemburu punya pasal. Seolah, bila dia buat macam tu, dia puas hati tengok adik baby dia duk nangis-nangis kesakitan. Kesian baby...Kalau la baby tu boleh berkata-kata...

"Abang jangan buat macam ni kat baby..baby sakit.. baby tak bersalah abang. Tolong baby abang. Kasihanilah baby"

Tu tangis kalau dihempuk dan dicubit-cubit manja. Apa pula tangisan insan bergelar baby ni kalau peluru sebenar menembusi segenap tubuh kecik mereka. Apa pula rintih mereka jika batu sebesar bangunan menghempap diri mereka yang tiada daya. Sakitnya mereka. Deritanya mereka hanya Allah yang Maha Tahu. Akan tetapi mereka amat bertuah, kecil-kecil lagi sudah dipilih sebagai syuhada' dan InsyaAllah syurga pasti menanti mereka di 'sana'. (cemburunya aku pada mereka)

Ya Allah berilah kekuatan kepada umat Islam di Palestine. Berilah kemenangan ke atas umat Islam dalam menentang yahudi laknatullah itu...

INTERMISSION..
p/s: Sudah 2 hari aku tengok Cik Biru asyik bertempet jek dengan Incik Hitam. Cemburunya aku. Apa patut aku buat eh? erkk..

Until next entry..

WaAllahualam.
Wasalam.

8 comments:

:.Yus.: said...

moga mereka aman di sana..Ya Allah lindungilah warga palestin..tempatkanlah mereka dikalangan org2 yg teratas..amin

erm..nape plak nk cemburu ngan Incik Hitam..bgla peluang kt dia sekali sekala.asyik ngan Cik Fida jek..hehehehe..jgn marah ye kak..hehehe

*peace forever*

~~Noli said...

Incik Itam ade knl C Kecik x?

Afida Anuar said...

Yus-->hahaha...tak marah..tak marah..saje jek jeles sket..eheh

Harapnya Yus...dah tak sanggup rasanya tengok kesengsaraan mereka..

Noli-->C Kecik tu Incik kan? kan? jadi akak tak jeles la klu nk bertempet ngn Incik Hitam....ni yg duk bertempet 2 hari dah ni Cik..bukan Incik..mana akak tak jelesnyer...erkkk..

:.Yus.: said...

akak.. sya tlg jwb ye..c kecik tu Cik la..xpe ke klu c kecik bertempek ngan incik hitam..hehehe...

betul x noly..hehe

Afida Anuar said...

Cik pulak dah... adehh macang-macang arr korang ni..heeeeeeee

~~Noli said...

aaahh.. C kecik tu cik laa..akak xtgk ke dalaman dier sume pinky2..auuu gtu...

Afida Anuar said...

erkk..nnti la akak bagitau nape akak panggil c kecik tu incik eh...eheh...

ada sifat2 dia yg kamu tatau..dia Incik sbenarnye noli..gagagagg

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse