Malu..

Tuesday, October 21, 2008
Sudah lama aku ingin bertanyakan hal ini pada dia. Tapi aku diamkan, aku maluuu. Betul aku malu, aku tak tipu! Hari berganti hari,bulan berganti bulan. Dan rasa itu tetap datang walau tidak selalu, dan apabila rasa itu datang, semakin kuat azam aku untuk bertanyakan pada dia, akan tetapi malu itu sentiasa menghalang langkah aku untuk mendekati dia. Nak mendekati dia pun susah, apatah lagi untuk bertanyakannya soal itu. Aduhhh...macam mana aku bisa menghilangkan rasa malu itu?

"Pandai-pandai sendiri la nak hilangkan macam mana", dia

Aku termangu sendiri. Ligat otak memikirkan cara untuk menghilangkan rasa malu yang memang sudah sebati dengan diri. Aku buka botol air kosong yang memang setia berada di atas meja separa bulat dan segiempat ini. Aku basahkan tekak yang dari tadi sedikit kering dan perit.

Alhamdulillah. Segar rasanya bilamana air kosong itu mengalir melalui celah anak tekak masuk ke dalam segenap ruang badan yang berusia suku abad lebih ini. Aku kembali termenung. Kembali memikirkan rasa-rasa yang kadang-kadang datang menyinggah. Rasa-rasa yang seakan perit dan sakit. Rasa-rasa yang sekali sekala buat diri ini getar memikirkan hari esok. Rasa-rasa yang menyebabkan diri ini tersangat ingin mendekati dan bertanya padanya.

Tapi sampai bilakah harus aku menunggu? Menunggu untuk bertanya tentang rasa perit dan sakit ini. Sehingga rasa malu ini hilangkah? atau sehingga rasa sakit dan perit itu menjadi semakin parah? Fikir-fikirkan lah Fida..

MORAL OF THE STORY: Malu bertanya sesat jalan. Rajin bertanya insyaAllah akan ketemu jalan pulang:)

p/s: Kalau malu tu, biar lah bertempat.Huh!

Until next entry.

WaAllahualam
Wasalam.

16 comments:

agHoo said...

kalo selalu sesat pakaila GPS barula xsesat hehehehe..

Afida Anuar said...

hahaha, GPS pn kadang2 ada yang tak betul...gagaga. kalau betul pn ada yang tak tahu baca..heeeee..banyk songeh lak, nk suh tanya orang gak uu..

nhy said...

fida, kamu ni mcm nk tulis episode cliffhanger je gaya x sampai klimaks ni =p

citer hbs2 meh \(^o^)/

diana said...

apekah ??

Khairi said...

ayo! tanya saja!

buang malu itu ke laut biar dimakan jerung.

Afida Anuar said...

nisah->heee...nnti klu dah tak malu ambe citer eh.. ala, klu kamu pn musti malu gak nk bertanye perihal O&G. kan? kan? musti nk tanye tu malu-malu..erkkk..

Diey->O&G punye pasal Diey..gagagaga..

Khairi->ala laut mana ada dekat2 cni..nk buang cemane..heee.. ok nk menghayati novel ayat2 cinta versi kecek2 sndiri lak:D.. nampak dah apdet tuuu..heeeee

natni said...

erm tumpang tny boley

O&G tu apekah

adehh :S

Afida Anuar said...

erkk..jap lagi sy pi tmpt kamu bagitau.. heeeee

LeLs said...

suka gambar kartun dalam entry nih..

mcm memalu kucen gitu..

Hafeez N. said...

Pondan,macamana lawa sekalipon,tetap pondan.

Kalau malu tersesat jalan.Kalau tak tahu malu,tersesat hidup.

haha!

Afida Anuar said...

Lel-> aku tau kamu suka sbb tu la aku letak..hee

Hafeez Naz->suke ngn ayat ko klu tak tahu malu tersesat hidup tu.... haha

Tirana said...

Fida...

Mai sini kak tirana tolong tanya..hehehe.. Apa yang Fida nak tanya dia? Sebenarnya kak tirana pun pemalu jugak...sebab tu la letak sekejap aje gambar kat blog tu...hehehe

Afida Anuar said...

Kak Tirana.. Alhamdulillah Kak Tirana dah sihat..

Heeee, sy dah tanya dah pun, baru je kejap tadi. Malu ke idak kene tanya jugak akak. kene berani sket. tapi memang malu, tahan je la. Ada perkara kene buang perasaan malu tu, ada perkara perasaan malu tu wajib ada.

Lar dah delete ke gambar tu? okay je kalau kak tirana letak gambar kat situ. Boleh la pengunjung2 yang kemudian kenal dengan penulis blog The Precious Moment;)

khairi said...

kak tirana,

saya tak malu la hahahahaha...

sy ni malu-malu kucen, ekceli malu tp cover gitu..

saya rasa malu fida ni simptom penyakit chenta ni..

unicorn said...

aku tak setuju kalau malu bertanay sesat jalan..sbb skg dh ade wikimapia...carik je situ

Afida Anuar said...

Khairi-->hahihuho..tak abes2 nak sakat sy dengan bab2 chenta nih.. bukan malu psl tu la khairi:P

Yoe-->klu tmpt ada teknologi tu, boley la nk gune wikimapia ke, wikipedia ke, wikimafia ke..erkk..klu tmpt takde teknologi wikimapia etc2 tu.. kene bertanye gk..kembali kepada 'teknologi' asal,yakni bertanye, br tak sesat...heeeee

 

Browse