Dalam Diam, Aku Tenggelam....

Friday, October 10, 2008
Tulang belulang menggigil mengalunkan irama yang bisa membekukan diri buat waktu ini. Kebekuan itu menjengah lagi rupanya. Membekukan setiap zarah-zarah yang membina sekujur tubuh ini. Jari jemari kelihatan terketar-ketar menari-nari di atas keyboard. Terketar-ketar juga bibir yang kering ini menahan kesejukan. Arghh sejuk yang teramat di sini, seolah berada di Kutub Utara lagaknya. Jangan sampai selsema menyerang lagi sudah. Kalau menyerang lagi...aku pasrah je la. Ngeeee..

Saat itu tiba lagi. Saat di mana malam dan siang terasa begitu pantas berganti. Saat di mana matahari hanya menapakkan dirinya untuk beberapa ketika dan bulan pula memunculkan dirinya hanya untuk sedetik waktu. Arghh kenapa masa itu pantas benar berlalu?? Sehinggakan terasa sukar sekali untuk aku berhenti bagi merehatkan diri yang dalam kecungapan berlari mengekori masa itu.

Dalam diam... aku tenggelam lagi rupanya. Tenggelam dalam desakan waktu yang telah mengheret diri ini ke lubuk masa yang begitu mengharukan. Arghhh aku pasti tidak akan punyai cukup masa untuk melakukan segala-galanya. Apa kuasa yang aku ada untuk menentukan yang aku bisa melakukan segala-galanya pada masa yang begitu singkat ini? Apa daya yang aku miliki untuk membolehkan masa itu aku kuasai? Apa yang aku ada? Even segala-gala yang aku punyai ini hanyalah pinjaman dariNya... Dalam kebisuan di tengah malam yang dingin ini, aku mengomel sendirian .. "aku seorang hambaMu yang sangat lemah. Ampunkan aku Ya Allah kerana tidak mampu menjadi kuat"...

Owhh, apakah yang aku monologkan ini? Aku pun kurang mengerti. Cuma yang aku tahu sekarang ini kemengantukan itu sudah jelas terasa dek diri yang dari petang tadi begitu dihimpit keletihan. Izinkan aku masuk beradu. Selamat malam semua.

p/s: Terima kasih buat Halimah dan Azeze yang sudi belanja aku makan di Deli Mas malam semalam sempena besday aku. Dan juga buat Muni yang sudi menghadiahkan Life is an Open Secret, You, Me and We.... i'm so touch..

Until next entry..

Wasalam..

5 comments:

LeLs said...

kak fida..
nanti claim hadiah time den dah balik sana eh??

hehe..~

p/s : azeze tak pernah blanje den..~

Afida Anuar said...

Yeay yeay dapat adiah lagi...ngeee...
ok ok, nnti claim..

huhu..itu la mlm tu asalnye dia nk belanje kt soho..tp soho tutup, lantas terus gi deli mas...bestttt:D

fatal1ty said...

fida..jom..meh sy belanja sotong celup tepung pata mengabang telipot!!

fatal1ty said...

SOHO tuh nape? tertukar ni ngan small office/home office >>hueeee..maklumla org ganu kang??hahhaha

Afida Anuar said...

Bile tuh Padil?? balik raye aji ni deh.. sotong celup tepung..bestttnyer...

Hhaha..bukan lah Small Office/Home Office.. Soho tu nama restoran. Terkenal dengan tomyam tongkang pecah.. besttt woo tomyam tu. Nnti padil mai cni, sy ajok gi Soho. Dekat jah:D

 

Browse