Cerita Aku...

Tuesday, September 16, 2008
Bagai mentari selepas hujan. Bagai ada sinar rembulan selepas kegelapan malam. Owhh apa yang aku cuba omongkan. Rasanya sudah berbulan-bulan aku tidak menjenguk ke blog aku sendiri. Walaupun sebenarnya tak sampai seminggu pun blog ini terbiar. Begitu banyak saat suka duka yang berlaku menyebabkan blog ini terpaksa ditinggalkan buat sementara. Kata aku, sayangkan kasut gilap-gilapkan, sayangkan blog,tinggal-tinggalkan. Huh! Gurau jek;)

Alhamdulillah, pada hari Sabtu yang lepas. Aku ditemani Mekdi ke Kg Dato Harun bagi memenuhi jemputan Incik Khairi untuk berbuka bersamanya dan keluarga. Nasib baik ada peta hasil nukilan mantap Incik Khairi sendiri. So bab jalan ke sana Alhamdulillah, kami tidak mengalami sebarang masalah. Tidak ketinggalan Kay dan penemannya Husna juga turut dijemput. Akhirnya bersua muka juga aku dengan penulis kecek-kecek sendiri yakni Mohd Khairi dan penulis kisah klasik untuk masa depan iaitu Kay. Selama ni kami hanya berhubung melalui blog,shout out dan YM je. Kay dan Khairi merupakan kawan baik ketika mereka masih di matrikulasi sampailah sekarang. Kalau tak silap aku, depa sekelas masa matrik. Kira aku sorang je la member depa dari planet asing. hehehe. Tapi layanan yang diberikan oleh Incik Khairi dan keluarga, dan juga Kay, menyebabkan aku rasa aku dah lama mengenali depa. Terharu sangat! Awal-awal tu memang agak segan, tapi lama-lama....dah kurang dah sikit keseganan tu. Hihihi.

Apa pun bagi aku, lauk-pauk yang ditunjuk oleh Zaujah Incik Khairi memang best, terutama daging masak merah dan ayam panggang tu. Sodapp..sampaikan aku tambah nasi 2 kali...erkk dengan muka tak malunya. hehehe. Apa pun, diucapkan jutaan terima kasih buat Incik Khairi dan keluarga atas layanan yang diberi, dan juga Kay. Aku harap persahabatan yang terjalin ni kekal hingga ke anak cucu cicit. Kata-kata yang dipetik dari seorang teman, sekali aku berkawan, dia tetap akan jadi kawan aku sampai bila-bila...insyaAllah.

Nampaknya rezeki berbuka puasa pada hujung minggu ni tidak berhenti setakat di rumah Incik Khairi saja. Pada hari Ahad tu pulak, pagi-pagi lagi kazen aku yang tinggal di Gombak telefon ajak berbuka sekali pada petang tu. Katanye, dijemput semua, sepupu-sepupu dan juga anak-anak saudaranya yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur, adik-adik aku juga turut serta katanya. Wahh, kira macam perjumpaan famili besar-besaran la ni. Aku pun okay je, memandangkan hari Ahad petang tu pun aku free. Maka selepas asar aku pun bertolak la dari Putrajaya ni. Dah nampak awan mendung kelabu kat hujung sana. Siap ada kilat sambar menyambar. Terdetik di hati. Nak patah balik ke tidak. Masa tu baru je melepasi Hospital Serdang.

"Arghh, dah sampai suku jalan ni. Teruskan je la, dah alang-alang", hati berbisik lagi.

Hujan mulai turun. Renyai-renyai dan kadang-kadang rintik-rintik. Alhamdulillah, jalan pun, tidak la mengalami jam yang teruk di kawasan Bandar Tasik Selatan tu. Cuma disebabkan hujan, banyak kereta yang mengekalkan kelajuan pada kadar minima menyebabkan perjalanan pada petang tu mengambil masa yang agak lama jugak la bagi aku. Alhamdulillah, dalam pukul 7, aku dan 2 orang adik beradikku, tiba di rumahnya. Masa tu semua dah sampai. Kira kami la train paling last. Biasa la, VVIP..ngeh ngeh ngeh...

Alhamdulillah, selesai solat magrib dan berbuka puasa. Aku meminta izin untuk terus pulang tanpa solat terawih berjemaah bersama-sama. Perjalanan aku masih jauh. Aku tidak sanggup untuk pulang ke Putrajaya sorang-sorang pada lewat malam. Alhamdulillah mereka memahami, bertemankan hujan rintik-rintik aku memulakan perjalanan. Kalau jalan tidak berapa jem, dalam 40 minit dah boleh sampai Putrajaya. Rupanya jalan tidak se'clear' yang disangka. Tayar bergolek tak sampai 500meter dah kene berhenti. Bergolek lagi, berhenti lagi. Bergolek dan berhenti. Tapi nasib baik, jem yang jenis berjalan. Tak kisah la, asal jangan berhenti terus dah. Aku masih sabar menekan pedal minyak dan break. Tekan dan break. Melepasi exit ke Taman Shamelin, traffik dah mula lancar. Alhamdulillah. Aku mula menambah kelajuan. Tapi tidak la sampai melepasi 100km/j. Kereta dimaintainkan pada lorong tengah, kecuali ada kereta yang terlampau perlahan, terpaksa la di'overtake' jugak.

Masih hujan rintik-rintik kecil pada ketika itu. Kereta aku masih maintain di lorong tengah. Tiba- tiba,

"GUNGGGGGGGGGGG", bunyi akibat perlanggaran. Erkk camtu ke bunyi dia, lebey kurang la.

" YA ALLAHHHHHH", hanya itu yang mampu keluar dari mulut aku pada ketika itu.

Kereta aku berhenti di tengah-tengah lorong tengah itu sejurus perlanggaran gara-gara tayar depan belah pemandu pecah akibat rempuhan. Jantung berdegup kencang. Sakit dada sedikit terasa akibat perlanggaran itu. Ya Allah mimpi apa pulak aku ni. Uishh, aku bukan bermimpi. Aku memang accident. Sebuah avanza merah dari lorong kanan masuk ke lorong tengah tanpa kasi sebarang signal lalu merempuh kereta aku. Aku tengok side mirror, Avanza merah tersebut berpusing ke belakang. YaAllah... aku nyalakan emergency signal. Aku matikan engine. Dengan tangan terketar-ketar aku ambil henpon yang jatuh ke depan seat sebelah penumpang. Terketar-ketar aku cari nombor adik aku, dan terketar-ketar aku cakap dengan dia.

"Badin, tolong Kak Nor, ada orang langgar kereta Kak Nor. Kak Nor takut Badin", kata aku dengan nada mahu teriak.

"Ya Allah Kak Nor, kat mana ni?", tanya adik aku dengan nada terkejut.

"Ni dekat Bandar Tasik Selatan, atas sikit dari jirat cina", aku masih boleh meneruskan kata-kata.

"Okay, Kak Nor tunggu situ, kejap lagi Badin sampai", adik aku

"Cepat Badin, Kak Nor tak tahu nak buat apa dah ni. Kak Nor takuttttt".

"Kak Nor telefon Cik Neng dulu buat sementara", arah adik aku untuk aku kontek makcik aku yang tinggal di Cheras.

Owhh baru aku teringatkan Makcik aku. Cepat-cepat aku telefon dia. Sekali, tidak berangkat. Dua kali, pun tidak berangkat. YaAllah...

Tiba-tiba, ada 3 orang Cine datang. Salah seorang darinya mengetuk-ngetuk tingkap kereta aku. Dengan walkie talkie di tangan masing-masing, mereka menanyakan keadaan aku. Aku cakap aku ok. Rupanye depa ni geng-geng towing. Diaorang tanya lagi aku, sape langgar aku. Aku cakap ada Avanza merah dekat belakang.

"Owhh Avanza merah tu hah?? Sudah lari maaa? Sempat amik plat no dia??" tanya Cina itu lagi

"Dah lari? Mana sempat tengok nombor plat dia" Aku tengok melalui side mirror. Memang tiada. Aku tak percaye. Aku memalingkan pula kepala ke belakang. Yang aku nampak cuma aliran traffic yang semakin sesak. Sah Avanza tu dah lari.. PENGECUTT!!!

Aku mati akal. Tidak tahu nak buat apa. Masih aku tidak menjenguk ke luar melihat keadaan kereta aku. Aku takutt!! Tiba-tiba, Makcik aku telefon. Menenangkan keadaan aku, dan mengarahkan aku supaya tidak sign apa-apa document dengan cina-cina tu. Dia akan sampai tak lama lagi dengan towing kepunyaan kawannya. Mungkin adik aku memberitahunya juga.

Cina tu tak habis-habis menyoal aku. Menunggu sape lagi? katanye tow carnya dah nak sampai. Cepat-cepat aku cakap. Mak cik aku on the way dengan tow car. Pepandai pulak dia cine tu. Masa bile plak la aku suh tow car dia datang.

Korang bayang la, aku rasa ade dekat 8 orang orang Cine yang berkeliaran di sekitar kereta aku. Ada yang ambil gambar. Ada yang cakap dengan walkie talkie. Ada yang sembang sesame sendiri. Ingatkan ni pesta kemalangan ke hape! Aku hanya duduk maintain je dekat tempat pemandu tu. Aku jadi kebingungan di kala itu. Membiarkan waktu berlalu. Tengah dalam kekalutan tu, ada la seorang melayu melintas dari arah sana, meluru ke kereta aku. Alhamdulillah, tengok je ada seorang orang melayu yang datang menanyakan keadaan,membuat aku sedikit lega.

"Adik tak apa2, betul takde cedera mana-mana ni?" tanya dia.

Aku hanya mampu menggelengkan kepala. Terasa lemah seluruh badan mengingatkan kejadian yang baru menimpa. Namun entah dari mana datangnya kekuatan yang tiba-tiba untuk melihat keadaan kereta, aku gagahkan diri yang masih terketar-ketar keluar dari kereta Aku dalam keadaan percaya dan tidak percaya melihatkan keadaan kereta aku. Bumper sebelah pemandu bahagian tepi-depan rabak, tayar kerete depan belah pemandu pecah. Fog lamp belah pemandu pun pecah. Nasib baik enjin, semua ok. Kira part situ sikit je yang kene. Aku jadi bersalah dengan dia. Ampunnnn... aku tak sengaja mencederakan kamuu...

Aku masuk balik ke dalam kereta. Kali ni aku hulurkan kaki keluar, pintu aku bukakan sedikit. Kereta yang lalu di kiri dan kanan lorong memperlahankan kereta bagi melihat kejadian. Aku seolah tiada perasaan melihatkan kereta yang lalu lalang. Semuanya hanya memperlahankan kereta dan melihat.. lepas sebuah demi sebuah. Sebuah demi sebuah berlalu. Perlahankan dan melihat. Lelaki melayu tu datang lagi selepas dilihat meninjau-ninjau keadaan kereta aku.

"Adik,abang nak pesan, kalau dia orang suruh sign, jangan sign ek dik. Nanti teruk diaorang pow adik, abang dah faham sangat kerja diaorang ni",

"Tau, Makcik dah bagitau. Makcik on the way,dia datang dengan towing car. Dia pun dah pesan lagu tu", aku. Dia mengangguk mengerti. Harap-harap dia berniat baik. Getus hati aku.

Tiba-tiba ada seorang Cina datang. Diarahkan aku supaya mengalihkan kereta ke tepi kiri jalan. Jem teruk kat belakang katanya. Aku dengan gigih menghidupkan engine, perlahan-lahan memusingkan stereng menghala ke kiri jalan. Dengan susah payahnya kereta bergerak disebabkan sebiji tayar pecah. Dengan bantuan Cina-cina mengawal lalu lintas, kereta aku berjaya ke tepi jalan dengan selamat. Terima kasih semua.

Seketika selepas itu, adik aku sampai dengan moto bersama seorang kawannya. Melihatkan ada orang yang dikenali di sisi begitu melegakan aku pada ketika itu, ternyata adik aku pun lega melihatkan aku tidak cedera cuma sedikit kebingungan kelihatan terserlah katanye. huhuhu. Cina-cina tadi pun sudah beransur pergi setelah adik aku memaklumkan makcik aku akan tiba dengan truck tunda. Dan melihatkan ada orang yang aku kenali di sisi, satu-satunya lelaki melayu itu pun meminta diri untuk pergi juga.

"Terima kasih ek Incik", hanya itu yang mampu aku katakan.

Makcik,pakcik aku dan kawannya yang tugasnya menunda kereta tiba selepas beberapa ketika.Setelah diceritakan bagaimana kejadian itu berlaku, kawan makcik aku tu still memikirkan bagaimana tayar kereta aku belah pemandu tu boleh pecah. Kalau ikutkan kalau dirempuh begitu cam tidak logik boleh pecah melainkan ada aksesori avanza yang tajam kat tepi tu yang menyebabkan tayar kereta aku tu pecah.

Dan tambahnya lagi, disebabkan tayar pecah, maka kereta aku terus berhenti tanpa terkeluar dari lorong tengah atau masuk ke lorong lain. Kalau tayar ok,tayar tak pecah,kereta aku mungkin dah terbabas kemana-mana,melanggar divider ke, kereta-kereta lain ke. Entah-entah cedera lagi teruk. Kata Pakcik tu. Ya Allah, aku tidak terfikir ke situ tadi. Kata-kata pakcik tu buat aku sebak seketika.

Setelah berbincang, kami putuskan untuk buat polis repot malam tu jugak. Takmo tunggu besok. Kereta aku ditunda round bandar KL ke balai polis bandar raya. Aku duduk di belakang kereta aku bersama makcik aku. Terpampang board On Tow kat belakang boot kereta, perlahan je kereta aku menyusur jalan raya sebagaimana perlahannya perasaan aku ketika itu. Huh! Sempat bermonolog!! Aku sudah tiada kata untuk diungkapkan. Dalam hati..ada la ni aku dah buat silap mana-mana dan Allah nak balas. Aku redha. Lagipun aku selamat. Tu yang penting. Makcik aku tak habis-habis pujuk aku, katanya ada hikmah semua ni. Mungkin dia nampak aku seolah tiada semangat. Selesai polis repot, tengok jam sudah hampir 2 pagi. Bagi aku, itulah malam yang panjang yang pernah aku tempuh. Balik rumah makcik, tukar kereta dari truk tunda ke kereta pakcik aku, meluru ke Putrajaya, bagi mengambil geran, insuran kereta aku untuk memudahkan kerja-kerja pembaikan atas tanggungan insurance. Sib baik ada insurance kaber. Kalau tidak... dah la nak dekat raye... huhuhu..

Aku ikut makcik aku balik ke rumahnya setelah diajak. Mungkin kelihatan aku lain macam lepas kejadian tu. Aku message teman seopis mengkhabarkan aku emergency leave pada hari Isnin tu. Dan pagi Isnin tu baru lah kejadian semalam aku maklumkan pada keluarga di kampung. Terkejut mak aku!

"Tak kisah la kereta tu Kak Nor, kereta boleh cari lain, asalkan Kak Nor selamat tak cedera sudah",mak aku dalam nada sebak.

Ok la, bab kisah keluarga di kampung malas la aku nak cerita. Kang nanti aku kat sini jadi tragis lak. Tak pasai-pasai. Ngeh ngeh ngeh. Cuma mereka sangat bersyukur aku selamat, nyaris-nyaris mereka mahu datang ke KL bagi melihat keadaan aku. Tapi setelah dimaklumkan oleh makcik aku yang aku OK, mereka membatalkan rancangan itu. Menyusahkan orang pulak aku rasa aku nih!

Apa pun, perihal eksiden ni betul-betul membuat aku belajar satu perkara. Sayang pada benda biar berpada. Semuanya adalah hak milikNya. Dia nak tarik nikmat tu sekejap jek. Begitu juga dengan nyawa. Kalau ditakdirkan malam tu aku 'pergi', bersediakah aku? dan kalau di rewind balik kejadian malam tu... aku kira hanya Dia saja yang tahu riak lengkok hati ini.

Dan diucapkan terima kasih buat semua yang telefon, SMS, yang tulis shout out pasal eksiden ni. Bukan niat untuk merahsiakan kisah eksiden itu dari semua dengan hanya mengkhabarkan pada teman rumah, tapi aku kira... arghh abaikan je la. Apa pun, doa semua amat aku hargai. Ujian di bulan Ramadhan yang mulia. Moga ditabahkan hati itu, dan dikuatkan semangat

p/s: Harap bersabar membaca entry yang panjang ini. Biasa la combine semua cerita dari 4 hari yang sudah. huhuhu...

MORAL OF THE STORY: Berhati-hati la ketika mahu menukar lorong. Kasi signal supaya orang lain tahu arah perjalanan kita. Dan pastikan betul-betul kereta tiada,barulah menukar lorong. Dan jika buat silap, jangan terus lari. At least mengaku. Bukan aku nak marahkan pemilik avanza itu kerana melarikan diri. Tapi at least..... hurm apa-apa je la.

Ok la, dah detail dan panjang lebar cerita aku kali ini. Harap kalau diberi kesihatan dan umur yang panjang dapat diteruskan lagi dengan lain-lain entry. InsyaAllah..

WaAllahulam
Wasalam

31 comments:

Nazrah Abdul Aziz said...

siannye kak fida..sabar ye..adela hikmahnye tu..tul ckp kak fida tu..syg biar berpada2..hehe..pe2pn, yg pntg kak fida slamat..alhamdulillah..take care..

Anonymous said...

alhamdulillah... syukur cik fida takde pe2....

Kay said...

alhamdulillah... keter rosak... insyaAllah ada rezki bleh tukar/baiki...

anggota badan kita.. nyawa kita??

ekceli pernah gk eksiden.. tp kay langgar keter org... rebeh bamper blkg dia... van ayah terus rosak... hihihi... dh aaar eksiden kat roundabout kecik kat kuantan parade... wat malu jek... hihih.. polis trafik tu pun gelak..

mula2 org tuh sebok nak report polis... jom laa report!! tgh kita buat report... dia suh tarik balik!!!

noor munirah said...

ermm.. fida, alhmdllh..ko msh slmt.. harta boleh dicari.. yg penting keselamatan ko.. hmm.. Allah Maha Kaya, Dia mendidik manusia dgn pelbagai cara.. at least ada yg boleh kita amik pengajaran dr kejadian ni...

~aku ekceli ade sedikit rase bersalah krn membiarkan ko gi sorang2 umah kazen ko tuh.. andai aku ikut, taklah ko terkejut sorang2 kat tgh jalan tuh.. tapi benda dah berlalu xboleh nak putar balik.. maafkan aku ye~

Anonymous said...

alhamdulillah fida tak apa2..

itu yang lagi penting...harta dunia bole dicari selagi kudrat masih ada...jgn sedey2 tau...insya-Allah ada hikmah yang tersirat di sebalik kejadian itu.

Anonymous said...

sabar fida.smua tu ujian Allah..maybe mu syg sgt keta tu.lain kali jg syg sgt..syg gitu2 je..hehe.xper lepas ni smua baru la mcm beli keta baru..hoorayy

[Palie] said...

harap bersaba ye fida.. aku dah alami ape yg ko alami.. hehe.. syukur alhamdulillah ko selamat..

kete xpe, lenkali bleh beli lain plak... City 2009 ke? hehhe.. lawa tu...

:.Yus.: said...

bc blog akak ni rs insaf..lps ni yus xmo dh bw kete laju2..mnt jauh sume bnd ni..apa2 pn sabar n tabah ye k.fida..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..mmg ckp sng tp bg org yg mengalami tu it is not that easy..apa2 terimala dgn hati terbuka..Allah uji sb Dia sayangkan hambaNya..DIa nk hambaNya dekat ngan Dia blk..

Anonymous said...

its something precious to learn, no matter how bad it is.
InsyaAllah, sabar dan insaf itu besar ganjarannya.
Alhamdulillah awk xde pape :)

miszacasian said...

things happened for a reason.
pasti ada hikmah disebalik kejadian nie =)

sabar ek kak fida~
insya allah pas nie cik city wan kembang kak fida tue pasti pulih seperti yg baru~!
^____^

yg penting kak fida takder aper2...
itu lagi penting dari keta kan...
=)

Afida Anuar said...

Naz-->Itu la naz, dipetik dr kata-kata mak pada petang tu. Sayang biar berpada. Dan ada betulnya kata-kata mak tu bila direnung2 balik.

Incik/Cik Anon--> Alhamdulillah syukur. Thanx.

Kay-->Kata-kata mak jugak. Bende boleh dicari, tp kalau nyawa.. teringat kata seorang teman, setiap orang yang memandu kereta ni pasti merasai paling koman pun, sekali arr pengalam eksiden. huh! waAllahulam.

Muni-->Ala aku x kisah je ko tak ikut. no halnye la muni..itu la, pengajaran yang ketara..sayangilah kereta anda..hiihi gurau je.

Im-->harapnye ada hikmah yang tersirat.

Saizul-->hahaha...ye ye..pahni aku sayang ckit2 jah. baru gapok gak mung ni...pah kene beiki, lain ngn hok baru..huhuh

Palie--> City 2009?? cun2 aku tengok, tp cam tak seswai ngn pompuan jek..klu ko beli, leh aku tumpang sekaki n dua kaki..ngeeee

Yus-->Betul Yus, mcm2 cara DIA buat untuk dekatkan hambaNya denganNya.
Apa pun, mekasih sudi tumpangkan akak pi keje tiap2 hari berkuat kuasa hari ni..ekekeke

Khairi--> Sabar dan insaf. Moga diberi kekuatan untuk menghadapi ujiannya dengan penuh kesabaran dan keinsafan.

Wawa-->Incik siti la wa...gagaga. harapnye la dia pulih seperti sedia kala la. Itu la, syukur akak okay. kete tu sbnarnye tngok kene tow sedey gak..huhuhuh

aziz said...

Alhamdullilah ko selamat..kesimpulannya sayangilah diri anda lebih dr anda menyayangi kerete anda.. :)

Anonymous said...

lepas ni bawak motor plak macam aku, kete tinggal kt umah, sayang nk guna ngan save minyak....hahaha

Anonymous said...

Fida, sabo deh.. Syukur Alhamdulillah awk selamat..
Kemalangan boleh berlaku di mana2 shj, xsemestinya jalan raya..so lepas ni jgn fobia nk bwa kete ok.
Tabahlah menghadapi ujiannye..

masz14 said...

ya Allah terkejut nye aku.. nak mengalir air mata aku bace kisah ko ni fida... dah la sorang2 pulak waktu tu ye. alhamdulillah ko slamat... eksiden ni kat mrr2 ek? tak dpt aku bygkan klo yg lagi teruk jadi. sng sgt nak eksiden kat mrr2 tu.. klo aku naik mrr2 tu sorang2 dlm hujan pun seriau gak.. dan seboleh2 nya elak la gi tpt jauh2 malam2 hujung minggu sorang2... aku yg ulak alik upm>bangi balik kelas mlm pun kdg2 risau wpon dah ikut jln yg sama beribu2 kali....

NHY said...

fida, kenapa ek, storytelling versi blog still somehow rasa lain sket drpd live version semlm? haha. . but anyway, I'm sure skrg kamu sudah ada extra awareness and appreciation for all the things around you kan ~ alhamdulillah ^_^

Afida Anuar said...

Ajis--> Yer betul tu ajis. dan seblum ko bwk kete or moto tu, ingatlah orang yang tersayang;)

Pijo-->nak bwk moto camne, moto pn tak pandai nk bwak..lesen pn takde...whuaaaaaaaaaaa

Padil-->Mekasih padil, insyaAllah sy dok phobia kut. Harap2 nye la, pas kejadian tu dok pegang streng kete lagi ni. nok pegang gane, kete dok kuar spital lagi..huhuhu

Mas-->huhu, mekasih mas. Tak yah sedih mas, aku ok. Masa tu pun, takde la rasa nk nangis or apa. Cuma takut n rasa bingung kut. Itula, dah hati2 time tu. tp org lain lak yg buat hal. hurm... it's life then.. tabah hadapi segalanya..

Nisah-->Yup. u're rite. awareness n appreciation. Lain version? mebe smlm x citer secara detail kut. Versi blog ni detail ckit...ngeeee

Anonymous said...

sabor ye fida hehe..
Fida ni mula2 tgk mcm owang kay el..
Lama2 bersembang br nmpk keterengganuan dia :p
Sy ore besut xpandai sgt kecek terengganu la, campur2 je.
Semoga persahabatan kekal dan memberi input positif dlm kehidupan kita semua. InsyaAllah.

Nnt cik siti kuar spital bgtau ek, balik raya nnt bwk pelan2 tau. Kalau konvoi jgn terlalu obses utk be in the group, u will tend to make mistake especially ms nk overtake. Masa raya byk konvoi byk kete byk lori thats y statistic dia mengerikan. Jgn overtake kalau ragu2, jgn try2 kalau xnmpk kete depan. Sy cdgkan awk balik pagi, lebih slamat. Maafla membebel plak hehe. Typical me :p

Afida Anuar said...

As Sabru minal iimann..

Uikss, cam org kay el? awl2 je kut sbb biasa la klu kt kay el ni, smbang ngn org ganu pn leh tubik sleng kay el pada awwalannya.hihihi..

Itu la,napok sleng besut incik khairi.tp dokpe, sy paham jugok sleng besut kelantan ni..ngeeee

InsyaAllah sy balik pagi tu kut. macam tak jadi jek konvoi lps kejadian ni. Cam ngeri lak nak bawak mlm2 walupun sblum ni biasa jek. huhuhu, insyaAllah selamat sampai..

nnti klu mai kuala ganu, roger2 arr leh mai beraye umoh... ajok org umh sekali, ajok mimi, aiman..ajok seme pn dok pe..hihi

diana abdullah said...

smlm nak bertanya anda..tp tgk anda pun xberapa nak becakap byk..(seperti hari2 biasa...)so, aku menunggu entri blogmu utk cerita ini..

alhamdulillah fida xda pe2..yg penting, diri anda sendri..kalo kita x wat kat org, org yg wat kat kita..so, sabo bebyk ye..

Afida Anuar said...

Aku tak berape banyk bercakap diey??huhu.rasanye dah banyak dah aku cakap..ngeee.

Itu lah, Alhamdulillah aku takde pe2.. lein kali kamu hati2 bersama agn kamu tu yer... ingt lah orang yang tersayang..

Unknown said...

syukur akak selamat..sabar ek kak..dugaan bulan ramadhan..

Anonymous said...

alhamdulillah ko slmt... sori aku lmbt tau, lmbt buka blog ko. NEway, ko selamat xde pape. cume kecederaan di hati je. ye x?

cuak gile aku bace kisah ko kali ni. ingatkan ko copy paste cite ni dari mane2, so aku bace 2-3kali.. btol ni cite dari ko sendiri.

kete tu takpe insurans kaber, kite ni tade sape nk kaber.. huhu

Afida Anuar said...

Mira-->thanx mira. Dugaan bulan pose. ada org lain diuji lagi hebat dari ni..apa pun, bersyukur la.

Edot-->Kecederaan di hati? huhuhu. dah terubat dah edot. Dah tak cedera dah..ngeeee..

Hahaha,dah la panjang, 2,3 kali ko bc?isk isk isk..tu pn aku ingt takde orang baca sbb panjang sangat..ngeeee..sje la nk gambarkan kejadian sbnar mlm tu...at least..

itu la, kete ada orang kaber..klu nyawa...tp klu dah ajal,x leh lari ke mana.. kene tempuh gak walau macam mana sekali pun...suatu waktu nanti...

agHoo said...

cite paling pnjang stakat nih,da tahap bley buat novel nih hehehehhe...

nape ku xtau pape psl accident nih??huhu

Afida Anuar said...

huhuh aro..itu la, aku pun lam proses wat novel gak... x siap lagi..
tajuk aku bulan dan kau bintang;)

mung dok tau ek??ni aku royak arr ni lam entry ni... dokpe..aku okay je..alhamdulillah selamat. Klu dok...entry abang motor tu kut the last entry tuk blog ni....

agHoo said...

yeah..daku jadik bintang hehehehhe..

natni said...

k.fid sabo deh...org penah gk kne kes lggr lari nih...tp dgn kete makla...hahaha bygkn cmne mak org ngamok=)

Afida Anuar said...

Aro-->Hahaha..nk jd bintang boleyy...tp dengan satu syarat... erkk..kene menyinarkan cahaya yang kerdip-kerdip tu..gagagagaga

Intan-->huhu, x leh bayang lagu mana mak intan ngamuk. Tapi alhamdulillah..time kene tu, tak rasa pn nk ngamuk...cuma bingung jek...yg orang langgar lari tu pn, cam takde perasaan kt dia, nk marah ke hape ke..lantak ko la nk lari atas dunia. Akhirat sok-sok x leh nk lari ke mana dah lagi..kita jumpa lagi di sana..insyaAllah..

agHoo said...

cane nak kasi menyinar tuh?hehehehhe..

Afida Anuar said...

Erkk...klu ajor camne nok nyinor dok aci arr..kene nyinor dengan usaha sendiri..gagagagaga..

 

Browse