Not Something But Many Things....

Tuesday, September 23, 2008

Kesejukan tahap melampau melanda lagi. Ingatkan aku kini berada di pergunungan Andalas. Ngeh ngeh ngeh.Rupanya, aku masih setia berada di cubic aku, bertemankan pc yang separa mantap. Dr Backbone pula, dengan setianya menyokong kedudukan tulang belakang aku menyebabkan kedudukan aku pada ketika ini begitu mendamaikan. Sedamai hati yang kudus,mulus dan tulus. Hati yang kudus, mulus dan tulus?? Woww hati siapakah itu?

Hari ini aku diajukan dengan pelbagai persoalan dari dia. Ada yang aku jawab ye, ada yang aku jawab tidak. Ada yang aku angguk, dan ada soalan yang hanya terjawab dengan gelengan kepala. Cuma ada satu soalan yang aku jawab dengan hati yang agak tulus. Tulus?? Heh!

"Do you learn something from me?", dia

"No", aku

"What??", dia dengan nada terkejut.

"I learn many things from you, not something", aku

"Oooo", dia dengan nada lega.

Siapa kata 2 bulan bersama dia, aku hanya belajar something. He's totally wrong!! Besides those telecommunication technologies, i'm also learning about life situation, about patience, about friendship, about hardship, about testing, about smiling, about sadness. about bla bla bla...So many things to be listed...and now i'm smiling remembering all those many things. It's almost over but i'm still learning. Learning never ends.

MORAL OF THE STORY: Hadapilah beban-beban yang terpikul dengan senyuman. InsyaAllah, segalanya meringankan dan mendamaikan. Aku yang masih belajar untuk senyum sambil memikul beban, walaupun ada sedikit kekerutan di dahi akibat bebanan itu... Smile then.....

Until next entry then. Assalamualaikum..

WaAllahualam
Wasalam..

12 comments:

agHoo said...

wuo..mantap gile ayat..
mmg cpt naik gaji neh hehe

Afida Anuar said...

hahaha..mantap mendenye..ayat biasa2 jek..dr insan biasa..ngeee..
malu arr puji lebih2 ni..auuww..gagagaga:P

natni said...

tula kn mmg byk gler bajar mende pngetahuan br psl telecom dr die...tp cume xgemar some sort of sumthin jerk...huhu nway mekaseh byk la eh inciq..=)

~die bc x blog ni rasa2? kekeke
^_______________^

Anonymous said...

ooo.. aaa.. xfaham hehehe..

err.. sapakah si dia tu incik fida.. :p

LeLs said...

senyum lebar2 kak fid..

heee.....~

Afida Anuar said...

Intan-->Apakah sumthin itu??agagaga bebelan diakah??ngeeee..
ye ye,apa pun mekasih incik. Jasamu ku hargai. Klu dia bukak pun, aku rasa dia x paham intan..dun woli..

Khairi-->hah! X paham.. dia itu adalah trainer telecomunication kitaorang..besttt..banyak ilmu bab telco yang kitaorang dpat..insyaAllah.

Lels-->Ye ye,dah senyum sehabis lebar ni lela..ngeeee

Khairi Mohd said...

awk tulih mesti la sy paham tp sapa dia tu yg sy tak paham..

ingatkan pakwe ahakss..

Afida Anuar said...

hahaha..pakwe la plak....sy mne de pakwe lain, pakwe sy yg satu tu la..masih lagi bertapa lam bengkel..huhuhu.. tu pun pinjam..whuaaaaaaaa

Khairi Mohd said...

uish mana la tauuu.. hehehehe..

Afida Anuar said...

Uishhh pandai2 jek dia ni:P

miszacasian said...

oowh ngan pak cik nie mmg kita dpt byk knowledge..
mekasih ek pak cik..
akan ku guna kan ilmu nie di tempat yg sepatutnya..
[ tp akan digunakan kah?! hmmm... M_M ]

tp wa sgt suka ayat dia nie
"you did bad!"
hahahaha..rasa nyer cam tiap kali test pun kena..huhuhuhuuh

Afida Anuar said...

InsyaAllah wa, segala ilmu yang diberi akan digunakan. X kisah la, ilmu telco ke, ilmu kehidupan ke...but he did teach us a lot lot lot of thing.... ilmu telco tu mungkin seciput jek. tapi ilmu lain bnyk yg dia ajar..

but for me u did good job wa..dia sje ckp camtu nk cabar kitanye kredibiliti kut..ngeeee

 

Browse