Tengok Tu!!!

Saturday, September 06, 2008
Petang tadi, aku mendapat jemputan untuk berbuka puasa bersama adik aku Hilmi di Shah Alam. Dah hampir seminggu berpuasa inilah kali pertama aku berbuka puasa dengan darah daging sendiri. Alang-alang adik aku Afnan dari Terengganu pun datang, dia pun dijemput sekali bagi memeriahkan suasana berbuka anak-anak kepada Encik Anuar bin Abdullah dan Puan Eshah bt Mohammad ni.

Lokasi kedai makan, di Sekyen 2 Shah Alam. Dia memilih kedai berasaskan sup.

"Sup is my peberet", aku.

Dalam pukul 6 lebih kami sampai di kedai makan tu. Lepas booking meja dan tempah menu untuk berbuka puasa, kami berjalan-jalan ke bazar ramadhan yang diadakan di kawasan tu. Agak ramai jugak la orang yang mengunjungi bazar ramadhan tersebut walaupun tidak sebesar bazar ramadhan Putrajaya. Dan seperti biasa aku membeli murtabak, untuk dijadikan makanan pembuka selera.

Dalam 6.45pm, kami kembali semula ke kedai makan tersebut. Rasanya dah tak larat kami nak jalan-jalan sampai ke hujung kedai. Masuk je kedai tengok meja yang kami tempah tadi dah ditanda "RESERVED".
"FULAMAKKK, macam VIP pulak rasa!!", hati aku...ngeeeee

"CEH! Setakat RESERVED tu pun dah nak rasa macam VIP!!", dia..

Arghh, abaikan je la perasan VIP tu. Sementara menunggu waktu berbuka, kami bersembang isu-isu semasa yang hangat diperkatakan sekarang ni. Isu masa depan, isu keluarga, isu negara. Macam-macam la. Kononnya la. Nak kasi ayat mantap sikit! Sedang perbualan rancak berjalan. Tiba-tiba adik aku Hilmi..

"Tengok tuu, ish ish ish...", katanya dengan senyum sinis yang nakal.

Aku memandang tepat ke arah yang ditunjukkannya.

"SubhanaAllah.....uishhh, jadi lah tengok. Tak baik, bulan pose ni!!!", aku menasihati.

Sambil aku menjeling ke arah si gadis yang duduk bersebelahan meja kami. Tidak perasan si gadis tu gamaknya, yang bajunya yang singkat telah menampakkan warna seluar superwomannya dan sekaligus menampakkan lurah yang tak patut dipertontonkan. Lurah pun nampakk!! Heh! Aku jadi malu dengan adik-adik aku yang sememangnya terkenal dengan sifat nakal as lelaki.
Sesekali kelihatan si gadis asyik membetulkan bajunya. Barangkali mahu menutup seluar superwoman dan lurahnya itu. Pandai pulak nak kaber. Haihhh, gadis ni buat aku betul-betul malu la.

MORAL OF THE STORY: Kalau nak pakai baju singkat sampai nampak seluar superwoman dan lurah itu, tak payah la nak betul-betulkan lagi baju tu. Tak payah nak tarik-tarik baju tu. Nanti habis rosak baju tu kalau ditarik-tarik. Dah la mahal beli baju tu. So, biaq pi la nampak semua! Heh!

Sekian untuk malam ni. Sori adik gadis, terkutuk adik gadis kat sini. Bukannya apa, akak malu sebenarnya. Tu je. Kalau akak tak malu, tak kisah dah...

p/s: Sup ayam kat situ memang kaww la.

WaAllahualam
Wasalam.

8 comments:

agHoo said...

Tak payah nak tarik-tarik baju tu. Nanti habis rosak baju tu kalau ditarik-tarik. Dah la mahal beli baju tu. So, biaq pi la nampak semua! Heh!

-tu ler,tunjuk jela sume alang2 ekekekekeke...

Afida Anuar said...

UIksss..nakal ko ek aro.. repot kang...gagagagaga

nhusna said...

akak..mau p tegur dpn2 dier..bg malu ckit..hahaha

Afida Anuar said...

Erkk...nak tegur kang kene karate ngn balak dia lak..gagagagag

saizulhafiz said...

hahaha...patot xpyh pkai apa2 ckp dia fida.bulan2 posa ni pun nk seksi.adus...

Afida Anuar said...

Hahaha, klu tak pakai pe2 lagi naye orang yang memandang..huhuh

Kehelan said...

dulu kat usm pernah tego sorg junior...

kena jeling la plak!!

skrg tego kawan2 jek...

heran jugak... bila diorg pakai baju tuh... tak plak rasa malu.. tp tau plak rasa malu kalu org tgk!! baik beli baju besar gedabak terus kan!!

jahatnya jarik nih menaip... ikut jek kata hati!!! hahaah

Afida Anuar said...

Betul tu kay, 10 markah untuk anda...;)

Selamat berbuka..

Yum yum sedapnya tomyam...

 

Browse