Biarkan...

Wednesday, September 17, 2008
Ketiadaannya di sisi merubah sedikit sebanyak hidup kala ini. Namun ia tidak langsung mematahkan semangat untuk aku meneruskan kehidupan yang semakin hari semakin mencabar.. Kekononnya la. Hahaha... dah dua hari aku menumpang Yus pergi dan balik kerja. Alhamdulillah, ada jugak jiran tetangga yang satu tempat kerja yang sudi menolong. Kalau sorang-sorang, alamat terpaksa la aku membiasakan diri dengan public transport di Putrajaya ni.

Dah biasa berdamping bersamanya, bila berjauhan tu kadang-kadang teringat la jugak. Rindu la jugak. Macam mana keadaan dia sekarang, dah okay ke? belum ke? Rindu aku tak? Ngeee... owhh aku dah mula merapu. Abaikan.. biarkan aku dengan perasaan itu. Tahulah aku menanganinya..

Hari ni seolah tiada kata untuk aku coretkan. Tiada cerita untuk dikisahkan. Tiada pujian untuk dilisankan. Yang ada, hanyalah kekosongan yang mengisi setiap ruang itu. Entah apa yang patut aku buat untuk menukar kekosongan itu dan menggantikannya dengan sesuatu agar ruang itu bisa penuh dengan sesuatu, dan bukan kekosongan semata.

Owhh, aku tahu apa yang perlu aku buat agar kekosongan itu bisa dihapuskan serta merta. Masak!!Yer, aku perlu memasak sekarang untuk juadah berbuka hari ini. Uiks, dah tak lama dah ni nak berbuka. Got to go. Until next entry.... Selamat berbuka semua...

p/s: InsyaAllah kalau tiada aral, aku bisa berdamping dengannya kembali sebelum balik ke kampung bersempena aidilfitri ni.

WaAllahualam
Wasalam...

13 comments:

Kehelan said...

salam... takper... belajar lah merinduinya...

kay juga pernha mengalaminya... bila kay di sini, pakwe kesayangan di kuantan... akhirnya bertemu juga!!!

insyaAllah... moga dia sehat dan selamat selepas keluar ward!!!

agHoo said...

kalo xdan siap nk blk kampong ngn nde nih???

Afida Anuar said...

Kay-->Owhh kay dah ada pakwe rupanye ek..ngeh33..
hurmm..ok gak berjauhan ni. At least tau,ada jugak perasaan rindu tu.. gagagaga..

Aro-->gagagaga..balik ngn mung arr..klu dok muat, aku duk atas atap kete mung dok pe ork??
...kate nk jadi bintang..ngeeee

Khairi said...

fida.. tiket kete api ade lg.. hehehe..

sy pun pernah merinduinya isteri pertama saya (wira itam i tu) masa dia masuk bengkel dulu..

mmg sedey.. hehe..

tpkan. masa claim insuran, sy dpt klem rm2100,reper rm1500 je. hehe. sy tak tipu, mekanik tu yg nyanyuk.. agagaga <-- tiru gelak fida jap.

nhy said...

ala siannya. . cik fida rindu encik siti :(

xpe2, fhm gak ~ dulu masa BenGoT masuk bengkel jap, x senang duduk selagi dia tak sampai garage rmh semula, huhu. .

sabo ek, insyaAllah lebaran ini kamu akan sambut dgn yg tsayang ;)

agHoo said...

hahahha mai la..bonet kosong lagi neh hehehe

Afida Anuar said...

Khairi-->Trg mne de keretapi. Kalau naik ketepi pun sohih dok sapa kg;p

Owhh ingtkn sy sorang je yg ada perasaan rindu tu. Bukannye rindu apa, sbb dah biasa ke mana-mana. Kereta takde ni,cam rasa patah kaki seblah. Susah nk kemana-mana. Tp klu dr dulu mmg takde kereta, rasa takde masalah kut...gagagaga. So sy kene belajar hidup tanpa kereta. Kalau org lain boleh, sy pun boleyy....insyaAllah buat sementara ni la.

Intan-->BenGot nama nye? chummell..hikhikhik...
harapnye la Intan dia akan ikut aku pulang ke kmpung..hhuhuh

Afida Anuar said...

Aro--> nok letok lam bonet jek, kang lemas kang. sob sob sob... baik duk atas atap kete..agaggaga

mud said...

Never give up on miracle..itulah tema blog ni..so dun worry, be happy..b4 raye sempat cuci smblm gerak blik ;-)

Afida Anuar said...

Harap2nye gitu la padil.. doa2 la ek..huhuhu

Al-BIMA SAKTI said...

salam,
bila balik kampung...?

Afida Anuar said...

InsyaAllah kalau tiada aral,hari sabtu pagi, bersamaan 27hb sept 2008. Incik Al-Bima? dijemput beraye ke kampung pulau rusa yer...ngeeee

jogjacartoonvisit said...

Great ilustration on the photograph!

 

Browse