Creative Blogger?

Tuesday, September 23, 2008

ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN

Ucapan berangan??huh! Buat masa sekarang aku tiada ucapan berangan dalam minda untuk diterjemahkan. Cuma aku ingin mengucapkan jutaan perhargaan buat Aro,Laila,Intan , Amira dan Wawa yang sudi mengundi blog aku untuk ditampalkan dengan logo kreatif blogger ni. Setahu aku, aku bukanlah sekreatif mana pun, tapi disebabkan sokongan dari kalian semua maka aku cuba mengkreatifkan blog aku ini. Cheewahh..kekononnya la. Huhuhu

1) The winner may put the logo on his/her blog. (CHECKED)
2) Put the link to the person you got the award from... Aro,Laila, Intan, Wawa, Amira. (CHECKED)
3) Nominate 5 blogs. KAY,KHAIRI,PALIE, IM,MUNI (CHECKED)
4. Put the link to the blog. (CHECKED)
5. Leave a massage, err, message for your nominees (CHECKED)

KAY-> Dia layak dapat award ni sebab kalau dia kene tagged, dia pasti akan tagged aku. Maka kali ni aku kasi anugerah ni kat dia..ngeee. Erkk, cam takde kaitan jek. Takpe-takpe, tapi aku still anggap dia ni kreatif blogger based on her 'Kisah klasik untuk masa depan'...

KHAIRI-> Incik Khairi layak dapat award ni sebab blog dia penuh ilmiah. Gaya penulisan yang kreatip. Walaupun sekadar kecek-kecek sendiri, tapi ada some good value yang kita boleh ambil at the end of his entry.

PALIE-> Aku kasi award ni sebab blog ko lah yang memperkenalkan aku kepada dunia blogger sekaligus melayakkan aku mendapatkan award ni dari depa. Wink wink.. Disebabkan banyak aku belajar dari ko, maka aku kasi la award kreatif blogger ni kat ko...eeccecececce bangga la tu:p

IM-> I pilih u sebab u memang pandai menulis. Lebih-lebih lagi entry dalam english. Perkataan yang digunakan mantap, precise and understandable...cheewah. Ayat-ayat pun memang kreatip dan mantapp!!

MUNI-> Cik Muni ni layak dapat award ni sebab dia jarang update. gagagag..tapi kalau sekali dia update, perghh..ayat -ayat yang mantap sahaja yang digunakan. Memang kreatip gile. Kagum aku dibuatnya. So diharap dengan kasi award ni kat dia, maka lepas ni akan rajinlah dia mengapdet blog.

p/s: Gamak-gamaknya la kan, kalau aku jadi penulis novel, ramai dak orang nak beli buku aku? hahaha Fida yang berangan nak jadi penulis novel.. huhuhu..

Ok la, until next entry..Selamat berbuka bagi yang berpuasa:D

WaAllahualam
Wasalam..

11 comments:

fatal1ty said...

wut about mine yg bersawang nih?? hehehe

~mud~

Afida Anuar said...

Alamak Padil, padilnye kes tak hapdet terus, tu yg tak tercalon tu..ekekekekeke..

pastu..cek punyer cek..rupanye dah de blog br..tak bgtau pung:((
mantap arr blog tu..nnti sy linkkan deh..

Unknown said...

alamak..ramai jugak org tag akak ek..sy pun tag akak..tkpela..huhu

Afida Anuar said...

Huhuhu, mira x bgtau dah tukar link baru...tu yg dr dulu tak dapat masuk blog mira..gagaga..

ok ok, nnti balik umah, akak edit, sekali dengan nama org yang tag..ngeeeeee..

Kat opis ni koman arr..nk edit pn x dpt.huhuhu..

Kay said...

ohs... nnt kay amik ek.. tq..

blog kay tak kreatif la cik adik oi...

kisah sejarah jek... :)

thanx!!

selamat hari raya maf zahir batin...

LeLs said...

kak fida...

den sanggup beli novel kak fida..

support membe nih..hehe~

Afida Anuar said...

Kay-->hihi,panggil cik adik, terasa muda kejap..ngeee...
Selamat hari rayaaa!!!!

Lela-->ko sanggup beli??wahhh terharunye aku....ngeee..nnti klu dh berada di pasaran aku bgtau..

cheewah, cam de bakat menulis je aku ckp lagu ni. Padahal bab penulisan banyak fail..merapu jek banyak.. ngeh ngeh ngeh

Apa pun, who knows rite..penulis novel terkenal Afida Anuar .. whuaaa.. ada ko sorang lela sbgai pembaca novel aku pn jadi la..ngeeee..berangan lagi!:P

Khairi Mohd said...

dulu sy byk bc novel, masa sekolah rendah dan menengah, seingat dulu bertimbun buku kat rumah.

dulu2 kat sekolah ingat lagi kalau ada pesta buku pastu cikgu bagi kad kaler merah ngn buku2 yg available utk kita beli. haa.. suka sgt..

dulu ada buku penyiasatan mmg byk sequel dia. pastu buku mowgly the jungle boy tu, pat lima kli baca. pastu tulis novel sendiri kat buku 555. ada berbelas2 cerita dlm tu, tulis sendiri publish sendiri beli sendiri baca sendiri hahahah..

naik sekolah menengah byk la novel jiwang2, kemanusiaan, novel "perang si burung puyuh" best, sapa tau buku ni? mereka yg tertewas, dan byk lg yg semu dah hilang. syg betul! mana pegi ntah hanyut banjir kot

jd kalo fida tulih novel bg kwn2 sini baca dulu dan komen eekkk.. baru draft tu kasi can publisher check..

try your best and good luck..

dgn ilmu sarjana mudanya, pengalamannye, buku2 bacaannya, kretivitinya, sy yakin awk mampu memberi nafas baru kepada industri pernovelan negara... fuhhh!

amcam ok tak cik adik fida ngeh333...

kipas baeekkk ni nak suh wat mai kuih raya sket balik kl nnt naaaa hehehehehe...

Afida Anuar said...

Nafas baru kepada industri pernovelan negara tuuuu..
Hahaha..baek punya kipas Incik Khairi gune...Nk suh wat mai kuih raye tu no halnye..ngeee...

Sy x minat bc novel. tu pun leh kira ngn jari berape bijik novel sy bc spanjang hidup..ngeeee..

"perang si burung puyuh??" x penah dengar, tp masa sek rend dulu bc gak buku citer siri penyiasatan ni. Apa entah tajuknya, lupe dah..yang pompuan tu ngn pakcik dia..huhuhu

Perghh, dia ni lagi mantap siap tulis novel lam buku 555..lagi kagum. Kalau antar kt publisher buku 555 tu, mau dipublish novel tu banyak2...sy yakin musti novel cap mantap ni!!hehehe

Kay said...

tu bkn penyiasatan nancy drew ke??

keri.. sy suka baca mereka yg tertewas!!! masa budak2 laa... skrg malas laa...

suka baca bahan bacaan ringan sahaja... yg bleh gelak2

Afida Anuar said...

Yer kut kay,sy pn ingat2 lupe dah..ngeee. Banyk sangat la kisah penyiasatan masa tu..huhuh..sherlock holmes pn bc. Tapi sebijik jek..ngeeee

 

Browse