Duit Raya Sekupang..

Wednesday, September 24, 2008
Alhamdulillah, aidilfitri belum lagi menjelma..tapi rakyat Malaysia sudah pun mendapat duit raya sekupang daripada Perdana Menteri Malaysia yang tercinta, Pak Lah.

"Heh! SEKUPANG JEK!!!!", reaksi aku time tahu pengumuman dari Pak Lah petang tadi.

Sebagai rakyat Malaysia, aku memang kecewa dengan penurunan harga minyak petrol yang diumumkan,SEPOSEN. Aku budget dalam 30sen ke, 40 sen ke. Pak Lah kata nak ringankan beban rakyat nak balik beraye. Nih, setakat turun seposen....

"Hamboii..masa naik macam roket.. tinggiiiii je naik. Masa nak turun ni, macam siput, kemut, ciput jek. Ceh!!"

Hadoii la, minyak naik bising, minyak turun pun bising..aku la tuh!!

Ye la ye la, aku tak bising dah. Ampun Pak Lah. Selamat Hari Rayer Pak Lah... Maaf Zahir Batin. Nanti nak gi beraya umah Pak Lah la pulak. Mana tau boleh dapat duit raya 5 kupang pulak. Ngeh ngeh ngeh.

Hurm..coret-coret untuk malam ni selesai , Alhamdulillah. Mengantuk dah ni. Kiranya dapatlah tuan hamba semua izinkan patik masuk beradu. Until next entry. Selamat malam semuaaa...

WaAllahualam
Wasalam..

21 comments:

saizulhafiz said...

yey minyak turun!!!...tq

Afida Anuar said...

Sayang Pak Lah.....

Tak sayang Pak Lah.....

Sayang Pak Lah.....

Tak sayang Pak Lah.....

Sayang Pak Lah.....

Tak sayang Pak Lah...

Arghhh tak sayang lah Pak Lahhh ngan shahir samad yang ckp berbelit2 tu..nk tipu org kampung yang tatau pe2 tu boleh la..

nhy said...

erm, sy juga sangat tkejut dengan penurunan hanya sekupang =s tp disebabkan telah ramai yang mengomel hal ini, maka sy me-reserve-la apa2 yg ptt di komen sehingga episod akan datang (yg pasti bakal tiba, haha. . )

lalala~

p/s: saya lebih sayang mak ayah saya *peace2* (^o^)v

Afida Anuar said...

hehehe..sje je nk mengomel nisah..dah idea ni yang menjelma semalam..wahh mcm tuttt pulak main menjelma jelma ni..ekekekekek...

Episod akan datang?? x sabar untuk ku mengetahui apakah episod yang dimaksudkan ini..

Saya pun sayang kan mak ayah,adik-adik,sedare mara, kawan-kawan, kucing,itik,ayam kt kg tu,....

Sayang kamu jugaa nisah. Ngeeee

nhy said...

haha. .

(walaupun terasa mcm sengal reply camni, --)

sayang kamu juga fida \(^-^)/

natni said...

erk..xsyg plah jue...
syg k.fid ngeeee
(main syg2 ke nih, lalala)

kalo kasik dak kecik wit ry seposen pon dorg gheti mrungut so apetah lg kte yg da besar pjg ni kn

samat hr ry mahap zhr btn k.fid
^_________________________^

diana said...

naik macam ribut turun mcm kentut..tu pun nak kena teran dulu baru leh kentut..kedekut taiq idung masin.

khairi said...

bf tak siap lagi ke dik? :p

Afida Anuar said...

Nisah-->tak penah tngok kamu sengal..gagaga

Intan-->Tp ni dah Pak Lah kasi seposen, nak tak nak kene amik gak. Kalau kasi budak kecik, tobat depa pandang semacam..ceh kasi seposen, baik x yah kasi..gitu la gamaknya budak kecik tu kate..ekekeke


Diey-->ya Allah diey, gelak guling2 aku bc komen ko ni..kah kah kah kah

Afida Anuar said...

blum lagi la khairi..abang bengkel kate paling lambat senin ni..whuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kehelan said...

postpone balik raya ke??? ni pun nak suh adik ipar cekkan pakwe ku itu.. biasanya kalu kat kuantan ayah n adik yg cekkan... kat sini sumer kena buat sendiri huhuhhuhu.. mujur esok nak gi jumpa adik ipar... kita dera dia dulu!!!

shauqi said...

taik la BeEnd. SEPOSEN je turun. Subsidi rakyat sume masuk poket depa.

Afida Anuar said...

Kay-->cian kat adik ipar...huhu.. insyaAllah tak postpone.Klu kete siap ari senin, suruh adik laki tu bwk balik. Sy mebe balik ngn anak spupu kut mlm sok. Klu kete leh siap awal lagi..hari sbtu ke..sy balik ngn 'dia' arr....huhuh

Shauqi-->masuk poket depa..nanti pandai2 la jawab depan Allah. Selamat hari raye shauqi..

Khairi said...

alah, dah penat kut PM kita perah otak, seposen je dapat, redha jer la hehehe..

bukan senang jadi pm wooo huhuhuhu..

kalau sy jd pm langsung tak bg grrr.. hahah tak bg naik.. haa baru betul..

ekceli org kata, bukan saya kata, org kata, boleh kalau nak turun sebanyak "up to" 30 sen..

ntahlah nape seposen aje..

balik awl2 la fida wak sekut rayeee... :p

Afida Anuar said...

klu 30 sen..baru rakyat lega. Sy pun budet 30sen/patposen..tp seposen mmg takde lam budget la...

apa pun syukur, bukan turun 1 sen..heh!

Sekut raye dah tunjuk2..balik tinggal nk wat kek je lagi nih..ngeeeeeeee

Khairi said...

wat kek ape?

nnt wat mai kl tau.. wat umah terbuka leh sy dan kay pergi melantak hehehe..

sy suka kek span dan kek batik..

Afida Anuar said...

buat kek lapis kukus...sedapppp.. ngee puji diri sendir.

rumah terbuka??hahaha mai kt ganu arr.. terbuka 30 hari spnjang syawal..ngeeee.

Klu mai ganu roger2 ar, leh beraye dumoh..leh rase kek kukus buatan sy sekali..ngeee

suke gok kek span..cap pandan buatan kazen sy..sedapp:D

LeLs said...

naik seposen...

turun banyak posen...

tensen!!

syg kak fid juga..~

Afida Anuar said...

tension mmg tension lel, tp nk wat camne..huhu..kita takde power nk suh pak lah turun rege minyak banyak ckit.huhu

syg lels..:D

diana said...

xphm maksud lela..naik seposen turun byk posen? mmg weng dah lela nih...isk2..p la becuti raya cepat sket..:-P

Afida Anuar said...

hahaha..terbalik tuh...awal awal dah weng...tu yg salah masuk kete org tu..ngeeee

 

Browse