Balik Kampung!!!

Sunday, September 28, 2008
Syukur pada Allah, aku selamat touch down kampung aku dalam waktu asar petang tadi. Heh! touch down la plak. Macam la aku ni naik flight. ngeee.. Alhamdulillah perjalanan aku pulang beraye hari ini tidak mengalami sebarang masalah, jalan pun tak jem. Kete pun okay, aku pun okay, pemandu-pemandu lain pun okay. Erkk..ada jugak kut seorang dua pemandu yang tak okay.

Dan saat yang paling best ... adalah saat berbuka puasa ramai-ramai bersama famili members. Meja yang hanya dikhususkan untuk 6 orang kini dipenuhi 9 orang. Berangkut kerusi-kerusi dari dalam rumah untuk membolehkan kami semua dapat berbuka bersama-sama. Ya Allah...ko masih kurniakan nikmat berbuka bersama-sama mereka lagi. Aku benar-benar bersyukur! Sayu je masa ayah aku bacakan doa. Aku la yang sayunye.. entah nape..tapi tersayu la pulak. Huh!

Lepas je waktu berbuka, sudah mulai kedengaran..boom boom boom... bunyi mercun dan bunga api. Bermacam-macam bunyi, bermacam-macam warna yang menghiasi dada langit di kampung aku ni. Meriahnya suasana. Pening mak aku dibuatnya dengan bunyi yang agak membingitkan telinga tu. Tapi aku sengih je. Time bila lagi nak dengar suasana sebegini....time ni je la. Iyer dak? Gagagagaga...

Kadang-kadang kedengaran anak jiran sebelah rumah menunjukkan segala macam kekuatan dan kemantapan mercunnya. Kadang-kadang kedengaran bunyi mercun di hujung sana pulak. Kadang-kadang di hujung sinun. Dan ada yang di seberang sungai sana. Masing-masing seolah-olah berlawan mercun siapa lagi power. Bunga api sapa lagi cantik. Hurmmm......layannn..

Dan bila berada di kampung ni...sangat lah penat melayan kerenah buah hati aku yang dua orang ni. Sapa lagi kalau bukan Huda dan Nabilah. Pot pet pot pet. Macam-macam diceritakan oleh dua orang adik aku yang bongsu dan kedua bongsu ni. Kadang-kadang suka jugak aku melayan. Kadang-kadang tak terlayan jugak... Even sekarang ni, depa berdua ni asyik duk bertempet di sebelah aku sambil membaca apa yang aku tulis ni. Bangga la tuh, aku tulis nama depa:-)

Okay lah...aku rasa takat ni coret-coret aku untuk malam ni. Aku pun dah kepenatan dan memerlukan sedikit rehat bagi memantapkan anggota badan aku kembali. Heh! Until next entry..

p/s: Balik kampung jalan dah setat jam. Masa kat KL pun jem. Balik kampung pun jem. Arghh... camne nak gi jenjalan raye nihhh!

WaAllahualam
Wasalam.

4 comments:

Hafizzul Kamarudin said...

aik..kt atas kata jalan x jem...kt bawah jem pulak..mana satu nih fida?

Afida Anuar said...

ni jalan kat kawasan kampung aku la...mmg biasa jem klu time raye..mmg susah nk gi memane.. dr kl masuk tol gmbk seme smooth jek...

kt dungun, kt area umah mung jalan dok jem ke?

shauqi said...

bestnye dah bole balik kampung..

Afida Anuar said...

hehehe.mmg la best shauqi...uiksss takkan ko masih berada di bandar kut skrang ni?..gagagga..

bawak2 la diri tu pulang ke kampung...raye dah tak lame dah..ngeee

 

Browse