Pecah Penjara..

Friday, December 12, 2008
Ibadah korban telah dijalankan. Cuti-cuti di kampung juga telah dilaksanakan. Hari ni tibanya hari yang paling tidak dinanti-nanti..jeng jeng jeng...iaitu datang kerja. Haihh..ni la akibatnya kalau dah lama sangat balik kampung. Tapi takde la lama sangat pun. Setakat 5 hari jek;(

Hari ni pulak, aku terpaksa melaporkan diri di opis utama bagi projek terbaru iaitu projek 'prison break'. Aku mungkin akan berada di sini untuk next few months bagi menyelesaikan projek 'prison break' atau 'pecah penjara ni. Lepas ni mungkin agak susah sikit untuk aku adakan aktiviti blog jumping or blog commenting time office hours memandangkan projek untuk memecahkan penjara ini menuntut aku untuk memberi 100% tumpuan ketika bekerja, dan bukannya 99% atau 98% saja. Kalau tidak 100%, manakan mungkin penjara itu bisa aku pecahkan.

Datang opis utama ni pulak, aku terpaksa menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling. Segala-galanya serba baru bagi aku. Workstation lama terpaksa aku tinggalkan, pc aku yang separa mantap itu pun terpaksa aku lepaskan buat sementara, diberinya aku workstation dan pc baru yang suku mantap. Apa pun aku menerimanya dengan hati yang terbuka. Benda yang diberi orang tidak boleh dikomplain-komplain. Nanti apa kata tuan yang memberi. Dah la free, nak komplain pulak. Haihhh...

Sama juga dengan kehidupan yang dihadiahkanNya di atas dunia ini, apa saja yang dikurniakanNya, apa saja yang telah Dia tetapkan, aku terima dengan redha. Kerana aku tahu, segala-galanya yang telah Dia aturkan pasti ada hikmah yang terkandung di sebaliknya.

INTERMISSION

"Murid- murid, sapa yang suka tengok prison break angkat tangan", cikgu

"Kami cikgu", semua anak-anak murid cikgu mengangkat tangan.

"Huh!! Ramainyerr", cikgu..

eheh.

Until next entry semua.

WaAllahualam
Wasalam...

4 comments:

Anonymous said...

tengahari tadi ada sedara tok datang dari kelana jaya.dia datang bawa keluarga.katanya nak kenal mak sedara. ayah su bagi blog kak nor..selamat kerja tempat baru....leh jumpa orang baru..

Afida Anuar said...

Erkk..bagi blog kak nor?malunyer klu dia baca ayat2 yg cam budak darjah satu ni..gagaggaga..heeeeeeeeeeee..

xpe2 ayah su..dok kisoh jek..

huhuh, tempat jek baru..orang same jek ayah su..heeeeee

agHoo said...

kena ktner pojek?

Afida Anuar said...

kat gdc jer arif... tak dapat dah la nk bersua muka dengan kamu dan cik putih pasni..huhuhu

 

Browse