Perut Menjerit!

Wednesday, December 31, 2008
Lepas magrib tadi, perut tiba-tiba menjerit-jerit kelaparan. Tapi tuan empunya perut buat-buat tak dengar dengan jeritan perut. Biarlah dia nak menjerit. Tuannya kata dia malas nak pergi dapur, kupas bawang, goreng daging, bla bla bla. Entah kenapa hari ni kemalasan begitu membelenggu dirinya. Perut pun satu, biasanya ia jarang menjerit-jerit. Hari ni bukan main yer.... sabar..sabar... kita baca Al-Quran dulu eh....pujuk tuan empunya perut.

Belum sempat Surah Al-Qamar dihabiskan, perut menjerit lagi. Haihh, petang tadi kan roti, biskut dah masuk, mengada ek menjerit-jerit begitu!.... ngomel tuan empunya perut.

"Aku nak biarkan kau kosong untuk malam ni, amacam? Satu malam je pun", kata tuan empunya perut kepada perut. Menangis perut mendengar kata-kata tuannya. Tidak pernah tuannya membiarkannya kosong di malam hari. Paling koman pun, pasti disuapinya dengan roti kosong atau paling tidak dengan oat campur.

Tiba-tiba tuan empunya perut menerima satu SMS dari orang dekat.

-Malam ni dalam pukul 11.30, jemput arr turun tingkat 6, ada jamuan sikit. Kitaorang nak sambut besday yus-

"Kansel la nak merasai keindahan kelaparan dan kemerduan jeritan kau perut. Mungkin sudah rezeki kau untuk malam ni"

Perut kegirangan mendengar khabar dari orang dekat tu. Alhamdulillah, moga Allah murahkan rezeki mereka. Bisik perut dalam diam.

Malam ni, pizza, roti-apa-entah-nama dan kek coklat digalurkan ke dalam perut tuan empunya perut yang kempis itu. Hampir penuh terisi menjadikannya sedikit buncit, erkkk...dan jeritan itu sudah tidak kedengaran lagi.

Perut..perut.....

p/s: Yus, selamat ulang tahun hari lahir, moga Yus sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Wan, terima kasih atas pizza dan roti yang best itu. Naz, Ifah dan Noli, terima kasih... terima kasih kerana sudi menjemput. Moga persahabatan yang tulus ini kekal hingga ke akhirnya.

Until next entry..

WaAllahualam
Wasalam..

17 comments:

Tirana said...

Jangan selalu buat perut menjerit kelaparan...nanti perut sakit dan masuk angin, siapa yang susah? Tuan perut jugak yang susah..Kena kronik gastrik siapa yang menderita? Tuan perut jugak yang akan menderita..Kena masuk ward, siapa yang padan muka? Tuan perut la yang padan muka..sapa suruh biar perut menderita kelaparan..hehehe..

agHoo said...

epi besday yus..!!

mylife said...

thanks aghoo..hehe..aci dak bls comment kt blog k.fida..hehe

alhamdulillah rezeki perut akak mlm td..tp jgn bg perut tu kosong selalu tau..nnt gastrik meyerang..

btw thanks akak sb sggp trn ke tgkt 6..maafla klu ada yg krg mlm td..mmg suprisela..yus xtau ape..erk..nama pn suprise manala nk tau ek..hehehe

wanz said...

Jazakillahu khairan k.fida sudi turn meriahkn lagi majlis malam tadi. Harap2 k.fida kenyang ye :p
Bila2 klu lapar...trn je kt tingkat 6..drg byk supplier makanan...hehe ^_^

wanz said...

Jazakillahu khairan k.fida sudi turn meriahkn lagi majlis malam tadi. Harap2 k.fida kenyang ye :p
Bila2 klu lapar...trn je kt tingkat 6..drg byk supplier makanan...hehe ^_^

Afida Anuar said...

Kak Tirana-->erkk...malam smlm jek kak tirana. heee, saje nak test tengok cemane klu biar kosong. Sblum ni mana pernah biar dia jerit2 cenggitu..eheh.. mekasih akak atas nasihat akak tu:)

Arif-->Sama-sama. Kata yus..erkk..

Yus-->Apa pulak kurangnye yus..mmg dah mantap sesangat..eheh. Akak ingt jamuan kecik2, makan jajan.. Rupanye ada pizza yg best..heeee. Mekasihh..

Wanz-->Alhamdulillah wan, klu malam makan sket pn dah kenyang.Alamak, malu la nk turun tingkat 6 lagi. Masak sndiri jek la nanti. (yer ke? agaggagag) heeeeee

~~Noli said...

nape noli xto tgkat 6 tuh supplier??hahaha..

thanks akak dtg..sori la..akak bg salam ayu sgt..xbape nk dgr..nasib baik telinga kami peka trhadap bunyik2 ayu..hihi..thanks akak memeriahkn kami..

Afida Anuar said...

erkk..tu kene tanya wan noli..ekekeke

salam ayu? hahahah.. biasa arr akak kan ayu orang nyer. heh!

Khairi said...

"Sayangi perut anda setiap hari"

-Komen ini ditaja oleh vitagen.

Apakah yang menyebabkan perut anda berbunyi?

a) lompong2 angin yang memecah?

b) geseran dinding usus yang kempis?

c) kentut yang tidak jadi keluar tertolak ke atas kembali dan berbunyi?

d) cacing kerawit menari tango?


ha ha ha jwb2..

Afida Anuar said...

Fida: huh!takde jawapan arr kat ctu cikgu khairi.so tak yah jawab arr:P

khairi: potong 5 markah!!!

heh!

mylife said...

erk..sama ngan noli gak..xtau pn tkgt 6 tuh supplier..amboi2 org tgkt 3 tuh sesuka ati jek suh g tgkt 6 yek..nape xsuh g tgkt 3? *thinking*

wanz said...

heheh..ish2..ish2..sian penghuni tgkt 6 ye..bukan dh lama ke jd supplier..ke jd supplier utk wan je? :p

lps ni nnti nk ajak k.fida n tgkt 6 dtg mkn jamuan kt tgkt 3 plak..kita masak sakan nanti ye..best2..^_^

Afida Anuar said...

Yus-->erkk...akak tatau pe2..jangan salahkan akak..gaggagaga

Wanz-->akak rasa selama ni tingkat 6 tu supplier tuk wan jek kut. Akak tak penah pn ..ekekek..

wahh best tu wan.. nnti jangan lupe jmput org tingkat 14 tau!..eheh

agHoo said...

sama2 yus hehe..

wan..Jazakillahu khairan maksud die pe?hehehe

Afida Anuar said...

tulun jawab bagi pihak wan lah..

maksudnya terima kasih...

pstu nnti jawab afuan maksudnya sama-sama.

(Ajat bagitau, erkkkk)

agHoo said...

kan jawab syukron jazilan je kan senang..ambe pon leh paham ahahah...

papehal afwan ehehe..

Afida Anuar said...

syukran arif:D

heeeeeeeee

 

Browse