Ular Sawa Masuk Rumah..

Tuesday, November 18, 2008
Orang tua-tua zaman dulu kala pernah berkata, bagi perempuan, kalau mereka bermimpi kene patuk dengan ular, tak lama lagi akan ada orang masuk meminang. Aku pernah jugak dulu-dulu dengar kata-kata sedemikian rupa. Tapi aku rasa macam tak betul jek.

Kenapa aku berkata demikian?

Sebabnya, aku memang tak percaya. Dan lagi satu, kalau tak silap aku, sepanjang aku hidup ni, dah banyak kali aku mimpi aku kene patuk dengan ular,siap mimpi kene kejar dengan ular besar lagi. Tapi takde sape pun masuk meminang aku, huh!

Okay, abaikan mimpi orang masuk meminang yang tak masuk-masuk itu, heh!

Tadi masa tengah bersembang dan beramah mesra dengan rakan sekerja, Saizul tiba-tiba mencelah. Direkanye cerita mengatakan bahawa aku telah bermimpi bahawa seekor ular sawa telah memasuki rumah aku dan mengiakan bahawa aku akan menamatkan zaman bujang aku tidak lama lagi. Heh! (Pandai-pandai jek direkanya mimpi dan kata-kata itu. Budak-budak zaman sekarang ni, macam-macam, adehh..)

Saizul sebenarnya mahu mengikut kata-kata orang tua, mimpi kene patuk dengan ular yang menandakan akan ada orang masuk meminang. Tapi yang terpacul keluar dari mulutnya ular sawa memasuki rumah, adehh lawak betul ( ampun Saizul, terjadi entry pulak lawak itu, ngeee).

Apa pun, bagi aku mimpi hanyalah sekadar mimpi. Eh yer ke? Tapi pernah jugak sekali sekala mimpi itu jadi kenyataan, hurmm.. Kan? Kan?

p/s: Kalau la mimpi aku malam tadi jadi kenyataan, perghhh.. aku bilang kalau, heh!

Keep reading my entry then, i'll be here again, the same me, just different story. Until next entry...

WaAllahualam
Wasalam.

20 comments:

Kehelan said...

moga2 cepat jodohnya!! :)

NaZRaHKu =) said...

ni la kerja pekerja company xxx ek..cite psl ular..haha.. =p

NaZRaHKu =) said...

ni la kerja pekerja company xxx ek..cite psl ular..haha.. =p

Tirana said...

Jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan.. Sampai masanya kawin la tu kan? samada mimpi dipatuk ular atau pun tidak..hehehehe

Afida Anuar said...

Kay--> Amin. Moga kita sama-sama dipermudahkan jodoh;)

Naz-->hahaha..mengisi waktu lapang ketika lunch di salah sebuah food court berdekatan jek.

Kak Tirana-->heee,betul tu akak. Jodoh itu rahsia Tuhan. sbb tu Fida x penah percaya dengan tafsiran mimpi tersebut:)

Qica@Noli said...

kak...nnt kawen jemput tau..eheh

sarah said...

haha.ular sawa tu besar.kire cm da xde la meminang2 ni.kawen je trus..
jeng!jeng!jeng!
tak lame dah ni kak.hahah

khairi said...

fida dah nak kawin ke alhamdulillah..

nnt jgn lupa bg kad.. :)

natni said...

de jodoh kt kemana punyerrr
huuuu

saizulhafiz said...

hahahaha...aku igt ular sawa org org tua ckp rupanya kena patuk je.xper kita bt kata2 yg baru.hehehe

sarah said...

saizul.aku tau mung saloh.tp layankan jek.ahaha

Afida Anuar said...

Qica-->InsyaAllah akak jmput.tp tak tahu la bila..erkk..

Sarah-->Hahah..Amin. Harapnye. Tp bila tu tatau la sarah..huhuhu

Khairi-->Adehh..entry ni cam sy dah nk kawin ke? huhu..tak lagi la khairi. Bakal zauj pn tak jumpa lagi..eheh..
tp suatu hari nnti klu betul2 sy dh nk kawin..mmg sy wajib jemput khairi dan isteri;)

Intan-->Kalau dah jodoh tak kemana intan.:D

Saizul-->hahah..itu la,pandai2 jek mung reka.tkejut gok aku dengo..eheh

Sarah lagi-->Aku tau gok dia saloh..tp aku pn cam konpius..kut-kut la pepatah tu x penah aku dengar..eheh..

meng"ular" said...

entry yo a.k.a berkisar pasal pertemuan & perpisahan. agak jiwang2 bunyinya. entry fida berkisar psl masuk meminang. hmm.. ada pape ke ni :D company dah sama dah.. negeri pong sama.. ngeeeee..

diana said...

heheh..kawen kang jemput ye..:-P

LeLs said...

teringat dulu kecik2 selalu mimpi ular..

haha..

kecik2 aku dah gatei..

haha~

Palie said...

yo + fida = Yoda.. mmg amat sesuai sekali.. kekekee...

kalo mimpi makan ular amcam plak?

Palie said...

btw, msa aku sekolah rendah penah skali ular masuk umah.. kami duk umah setinggan.. kalo x silap spesis ular tedung.. 2 ekor lagi.. time tu abg aku nk kedapo, skali terpijak.. die igtkan tali pinggang.. skali ularr.. huhuh.. sib baik x kene patuk..

malam tu kami sume x tido.. arwah ayah tabur garam (ke belerang.. lupe plak) satu bulatan suh kami sume duk dlm bulatan tu jgn keluar.. arwah ngn jiran sorang gi cari bwh katil ape sume.. tp x jumpe.. dekat seminggu jgk la kami tido x lena.. cuaaakkk wooo.. huhuu..

Afida Anuar said...

meng"ular"-->sape la plak meng"ular" yang mengular cerita ni?haihh...ada2 je kamu yer...nakalnyerrr:P

Diey-->Baek diey, kamu pun same yer..eheh..

Lels-->owhh kecik2 ek..aku pn x silap kecik2 dah mimpi ular..aku pn kecik2 dh gatei gak..heh!

Palie-->pandai la ko palie..ko ni tak setia la, kejap duk wat skandal aku ngn tutt..kjap ngn titt plak..haihhh,tatau la aku nk kate pe..Sabo je la, nasib si bujang kut....uhuk uhuk..

klu mimpi makan ular?bakal masuk fear factor kut.eheh..guro jek..

Palie lagi-->Pastu tak jumpa sampai ke sudah la ular tu??huhuh bahaya woooo...entah2...gagagag

Anonymous said...

yay!!! kak fida nk kawen!!!

Afida Anuar said...

Yabedabiduuu... mmg nk kawin pn. Rasa-rasanye musti semua orang nk kawin.

Cik anon pn musti nk kawin gak kan? eh ke dah kawin? eheh...

Selamat mlm cik anon...semoga bahagia sokmo hendaknya..Aminn....

 

Browse