Melodi Seram..

Monday, November 17, 2008
Di suatu malam di hujung minggu, dalam pukul 1.30 pagi, Mekdi yang kebetulan pada ketika itu bermalam di rumah aku tiba-tiba mengejutkan aku dari tidur aku yang tersangat lena.

"Fida bangun Fida, dengar tak tu suara orang perempuan menangis?", Mekdi

Aku yang pada waktu itu tengah mamai membuka mata perlahan-lahan. Terus memasang telinga yang sedang kesejukan dimamah dingin malam sambil badan masih lagi berbaring enak berselimutkan comforter biru gelap.

Agak menakutkan suara perempuan menangis itu kalau diikutkan. Tapi aku buat tidak endah sebab aku mengantuk, dan mungkin juga pada ketika itu roh aku tidak sepenuhnya berada di alam nyata. Walaupun begitu aku masih lagi boleh mendengar dengan jelas melodi tangisan perempuan itu. Serammm wooo..... Tidak hairanlah sejurus Mekdi mendengar suara perempuan tersebut, terus dia masuk ke bilik aku dan meminta izin untuk tidur di sebelahku. Takut katanya.

Kalau aku pun takut! Tapi untuk menyedapkan hati, ada la tu sapa-sapa yang sedang bergaduh laki bini ke tengah-tengah malam buta, pastu bini tu menangis sorang-sorang. Laki dia tak pujuk pun. Haihhh...

Kan? Kan?

Heh!

MORAL OF THE STORY: Sebelum tidur jangan lupa berwuduk dan baca doa.

p/s: Kalau bini menangis ke, teriak ke, suami tolong la pujukkan. Takde la bini tu nak menangis panjang sambil mengalunkan melodi-melodi yang sangat seram didengar dek telinga. Huh!

Until next entry.

WaAllahualam
Wasalam.

18 comments:

noor munirah said...

halamak..mengapa aku dah terbaca entry ni.. erkk.. 1:30 pg lak tuh.. adeihh..

AL-BIMA SAKTI said...

salam,

sebenarnya... bini orang menangis ke bini hantu yg menangis...?

[Palie] said...

mekdi kat ruang tamu ke time dengar org nangis tu? pastu die masuk bilik ko, ko pun leh dgr org tu nangis.. thats mean 'org' dah dimaksudkan ade berdekatan ngn korang.. or dgn lebih tepat, dlm umah tu since tangisannye bole di dengar dr ruang tamu dan juga bilik ko.. kan kan? chewah.. mcm CSI plak aku.. kekeke...

uuuuuuuuuuuuuuuuuuu..

Anonymous said...

pandai la ko palie..aku tido kt lam bilik la..seyes..bunyi tu dr tingkat atas..sumpah len kali aku nk tido lambat smbil men tenet aku nk pasang lagu kuat2..

sitizero said...

erk...
seramnye...

Afida Anuar said...

Muni-->Alamak,sori muni. Takpe2..buat2 tak tau ek. Orang yg nangis tu..eheh..

Al-Bima Sakti-->Salam. Tak pergi menyiasat pulak bini orang ke bini hantu. Nak sedapkan hati, anggap bini orang je la.. eheh..

Palie-->Mekdi duk lam bilik im time tu.tp dia tak tido lagi.mein game buat berger tak silap.kan mekdi? eheh..
klu bunyi tu dr umah kitaorang, sah sah la dah repot polis..heee.. dari tingkat atas kut..ke bawah..entah la.

Mekdi-->Lain kali jangan tido lambat lagi. Terkejut gile time susuk badan mung menghampiri aku tu. Ingatkan sape la..eheh..

Hid-->Mmg seram hid,tp aku buat dono jek.tp bila diingat balik..lebih2 lagi time duk sorang2 memalam, naik gak la bulu roma ni..ngeeeee

[Palie] said...

haa.. lagi la.. mekdi kat bilik im, fida kat blik die.. so.. bunyik tu mesti dtg dr ruang tamu.. kan? kan? xpun dapo.. haaaa.... korang x cek ke kt ruang tamu or dapo? kot2 ade sesape duk menangis kat situ?

mekdi, ko jgn bukak lagu kuat2.. nnti tangisan itu aku turut sama kuat.. percaya la.. this is based on true story.. betul..

diana abdullah said...

eeeeeeeeee

unicorn said...

aku setuju dgn palie..mungkin bnde tu ade dlm rumah tu..sbb tu bunyi die jelas, clear...baik check betul2.jgn biarkan hidup anda di selubungi misteriiiiii

natni said...

kalo kt umh org tetiap mlm bunyik guli jth...rjn kn antu main guli mlm2 n hari2....ngeh3

agHoo said...

try cek lam loker korang..ada pompuan berkain putih tgh nangis lam tuh..situ ada org buno diri dulu..hati2..jeng2x ahahahha..

Anonymous said...

ala.. mekdi saje buat citer je tu.. dia sebenarnya nk tido sebalah ko aar fida hahaha.. bahaya woo.. nnt ada 'orang' marah :p

Afida Anuar said...

Palie lagi-->hahaha..dah cek dah..atas bawah kiri kanan..takde sape2 pun palie..heh.
Itu la, klu aku takut, aku x psang gak earphone kuat2..takut nnti x pasan dengan keadaan yang berlaku di sekeliling. Kang sedo2 dia dh de kt seblah..huh!

Dieyy--> Eeeeeeee jugak..heeeeeeeee

Yoe-->Hahaha..mung ni sje je nk takut2 kan kitaorang. Mana ada.. jangan biarkan hidup anda memisterikan hidup orang lain. Jeng jeng jeng..heh!

Intan-->Wooo..lagi menakutkan la intan..eheh

arif-->hahaha..serammmnye ambe baca..ngeeeee

Lanz-->hahhaha...betul gak kut. entah2 dia pasang kt pc dia, pastu dia kejutkan aku suh aku dengar, pastu aku percaya ada suara perempuan menangis, pastu dia pn berjaya tido sebelah aku....hurmm..

..neaaaaaa.. cam x masuk akai jek..
ampun mekdi..saje buat andaian..eheh.

n lanz..takde sape nk marah arr:P

LeLs said...

erk...??

Anonymous said...

serammnyeeee...

Afida Anuar said...

Lel-->heee..

Sarah-->Seram kan?eheh..

masz14 said...

aku bajet mmg ada org gaduh pastu nangis.. 1.30 tu takde la lewat sgt. klu kul 3 tu aku seriau jugak la. org pompuan esp klo dah nangis bukannye dia sedor suare dia kuat ke pelan.. lagi2 tgh emo.. rilek.. jgn pk mcm2.. nnt tiap2 malam takut nak tido..

Afida Anuar said...

aku pun budget camtu gak mas.... eheh..(nak sedapkan ati)...
tp lepas mlm tu takde dengar pe2 dh..ngeeeeeee

 

Browse