Photo-Tag Oleh Bakal Bapa dan Pemain Ragbi Negara.

Friday, November 21, 2008
Incik Mustafa Bahrudin yang bakal menimang cahaya matanya yang pertama tidak lama lagi telah menge'tag' aku. Begitu juga dengan rakan sekerja aku yang merupakan seorang pemain ragbi negara iaitu Incik Saizul juga telah mengkhabarkan bahawa aku telah di 'photo-tag' olehnya. Huh! Antara peraturan-peraturan yang terkandung dalam photo-tag dari kedua-dua pihak adalah:

1. Take a recent pictures of yours OR take a picture of yourself right now.
2. Don't change your clothes, don't fix your hair..just take the picture.
3. Post that picture with no editting.
4. Post these instruction with your picture.
5. Tag people to do this.

Taaadaaa...Mekdi kata aku poyo. Heh!

1. Okay, sebaik saja aku mengetahui yang Incik Mustafa telah menge'tag' aku, terus aku menggunakan inspiron 1420 biru gelap aku ni untuk mengambil gambar aku. Maklumlah, telefon aku terlampau canggih, engineer yang tukang buat telefon aku tu lupa nak letak kameranye function gamaknye, huh! Apa pun, tengok dekat screen pc aku tu, blog Incik Mustafa kan? kan? eheh.. Dan disebabkan Incik Saizul si pemain ragbi negara juga telah menge'tag' aku, maka aku menggunakan gambar yang sama yang digunakan bagi menjawab 'tag' Incik Mustafa. Jimat sket, 2 dalam 1. Heeee

2. Aku tak tukar baju, tudung. Apatah lagi nak betulkan rambut. (Tudung dia tak cakap tak leh fix, kira aci arr kalau kepilkan sedikit tudung tu...ehehe) Klick..terus gambar diambil. heh!

3. Okay, picture dah post. Tak edit langsung. Cuma aku rasa dalam gambar ni, akunye skin kaler nampak sedikit cerah arr. Mungkin disebabkan pencahayaan yang begitu mantap menerusi web cam lappy aku ni. Tapi yang sebenarnya, kulit aku gelap sikit, eh gelap banyak..ahaksss..

4. Ok, instruction-instruction pun dah diletak kat atas.

5. Time untuk tag orang la pulak. Hurmm..Okay, the winner goes to..

Palie - (Sebab dia berada jauh di perantauan dan aku ingin lihat gambarnya di perantauan sana. Yang terbaru! eheh)

Kay- ( Dah lama tak jumpa dia, rindu. Sebab tu mau tengok gambarnya yang terbaru)

Khairi - ( Nak tengok wajah bakal bapa, time jumpa dulu tak ada title bakal bapa lagi..heeeeee)

Arif Omar- (Orang senegeri dengan ku yang namanya bekerja di satu kampeni, tapi susah nak jumpa. huh!)

Muni - (Housemate yang mengapdet blognya once in a blue moon. At least, kalau aku tag dia, hopefully dia akan apdet blognye..eheh)

Edot-( Kerana ari tu dia bagitau dia pakai masker charcoal. Nak tengok keberkesanannya setelah sekian lama. Hee, kalau berkesan, aku nak pakai jugak. Nak buang parut-parut kat muka aku ni. Eheh)

Hurmm.. dah la kut noo.

WaAllahualam
Wasalam.

10 comments:

Tirana said...

Piuhhhhh..nasib baik tak kena tag dengan Fida ni tapi kena dengan orang lain... tag yang sama..huhuhu..tak buat lagi..sibuk sangat hari ni..

Tu dia baru nampak sah muka Fida..hehehe..comelnya..

Kay said...

wakakakaakakaaa.... ada org rindu kat kita rupanya!!!

terima kasih atas rindumu itu!! ku jua merindui diriu dgn pertanyaan... tak online ke mlm ni?

Afida Anuar said...

Kak Tirana-->hee, agaknye dah budget akak bzi kut. tu yg tak tag akak. Lein kali eh Fida tag Kak Tirana:D

Mekasih akak. Tp dlm gambo tu macam cerah jek muka. Tapi sebenarnya fida gelap sket akak. Eh gelap banyak..heee. Parut2 jerawat kat muka pn tak nampak sangat tu..pencahayaan mantap kut time tu..huhuh..

Kay-->heee...diriku dirindui jugak?heee, tadi jek pas mgrib kejap online. pastu off. nk layan ceramah ustaz azhar... mlm ni ingt nk tido awal sket. Sok nk drive jauh ke Grik sana.

p/s: Doakan fida selamat pergi dan pulang ek kay, Kak tirana..

agHoo said...

aduhh...

Afida Anuar said...

Aduhh?? sakit ek? eheh..

ala arif. x buat pn takpe. bukannye paksa pn..heeeee

diana abdullah said...

hehe...kaler ape? kaler besi :-P

Anonymous said...

dah dah tangkap gmbr.. 1st xjd la.. ni ambik seken punye..

hihi

Afida Anuar said...

Diey-->kaler kayu:p

Khairi-->aisehh, x aci amik second:p...

Hurmm..tak leh tengok lak kt opis ni..aisehhh..

Anonymous said...

ehhh??? tag aku? skrg aku tade kamera. kang aku pinjam la kamera sesape tuk tgkp gamba aku. so xleh nk wat tag ko ni lagi. huhu

Afida Anuar said...

Heeee..xpe2 edot...bile2 jek..x kisah..tiada paksaan..eheh..

 

Browse