UFO Mendarat!!! Heh?!!

Wednesday, August 06, 2008
Sesuatu kejadian luar biasa telah berlaku hari ini sewaktu aku hampir sampai ke bangunan opis. Saat aku melewati bulatan Century Square ni kelihatan berderet-deret kereta park di kiri kanan bahu jalan. Uishh biar benar. Kenapa hari ni tiba-tiba banyak kereta ni. Saat kereta aku menuju ke tempat parking di Arena pula, kelihatan 2 orang pengawal berjaga di laluan masuk. Depa tamo kasi kereta masuk. Siap letak penghadang lagi!! Whuaaaaa

Aiyoo..tutup pulak parking tu. Patut pun banyak kereta parking di bahu jalan. Ada function apa lak ni?? Aku pun mengarahkan kereta aku supaya mengikut rentak pengawal tu. Kansel masuk kawasan Arena. Pi naik atas sikit, cari parking kat bahu jalan gak.huhuhu. Alhamdulillah nasib baik ada kosong. Di celah-celah sebuah kancil putih dan sebuah waja hitam terselit dengan mantapnya kereta aku. Huh!!

"Kalau kene saman, habissss lah!!!!!", aku ngomong sorang diri dalam hati di pagi hari..

Akibat dari penutupan kawasan parking arena, aku terpaksa berjalan jauh sedikit hari ni menuju ke opis. Takpa la, exercise pagi-pagi. No halnye. Aku berjalan melalui pengawal yang berjaga tadi. Kereta-kereta masih lagi berpusu-pusu masuk kawasan Century Square, dan kebanyakannya meluru masuk ke kawasan SME. "Depa pekerja SME tu. Senang la", getus hatiku lagi.

Sampai di tempat pengawal yang berjaga tadi, nampaklah notis penutupan. Sampai 12hb parking tu kene tutup.. Whuaaa lamanya, ada function apa ni?? Aku baca lagi part bawah. Sebab musabab parking arena ini ditutup. Part ni memang buat mata aku terkebil-kebil jap. Biar benar apa yang aku baca nii!!!!

'Penutupan parking area ini bertujuan untuk memberi laluan kepada sebuah UFO dari planet Nexus supaya dapat mendarat di kawasan arena ini dengan selamatnya. Menurut jurucakap makhluk asing yang menghubungi MDEC semalam berkata, UFO mereka mungkin berada di bumi arena sehingga 12hb ni. Sekian Terima kasih'

"Heh!!"

"Nak jalan-jalan kenal manusia ke apa makhluk asing ni?? ke nak bercuti di bumi??" hatiku bersungut lagi.

"Hahahaha! Boleh la aku berkenal-kenalan dengan makhluk asing pas ni",sambung hatiku lagi..huh!
Sampai kat opis, aku tegur Intan;orang pertama yang aku nampak, menanyakan mana dia park kereta dia.

"Bangunan SME", katanya simple.

"Uishh...boleh masuk ek sana??" soalku lagi inginkan kepastian.

"Dah dia tulis besar-besar FREE PARKING, siap pengawal tu suruh masuk dalam lagi, Intan masuk je la dalam", Intan bersuara jelas..

Aisehh.. ni musti kes makhluk asing tu, menjadikan aku koya. Sampai tak nampak FREE PARKING tu. Fida.. Fida... aku berkata sendirian..ngeh ngeh ngeh

Akibatnya, lunch time aku pi la alih kereta dan park kat bangunan SME tu. Kang tak pasai-pasai kene saman nanti. Dah la kat line oren. huhu

Pengawal yang berjaga kat pintu masuk tu tegur aku. Dia nampak kut aku park kt tepi jalan tu pagi tadi.

"Kenapa tak masuk dalam je tadi?" tanya pengawal yang baya-baya ayahku.

"Saya tak tahu pun boleh masuk parking dalam ni pakcik", jawabku sambil tersengih.

"Mak aii, punye la besar signboard FREE PARKING tu tak nampak? Tu siap ada pengawal lagi suruh masuk?" katanya padaku sambil tangannya menunjukkan seorang pengawal yang sedang mengarahkan kereta masuk ke dalam bangunan SME tu.

"Huhu,pagi tadi saya tak nampak lak signboard tu pakcik. Sekarang baru nampak", aku sengih lagi kat pakcik tu. Dalam hati kecil ku berkata-kata, pagi tadi aku koya pasal UFO, pasai tu tak nampak. Tengahari ni, tak koya dah. Heh!

p/s: Citer pasal UFO nak mendarat tu adalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang masih hidup ataupun yang dah meninggal dunia. Akibat penutupan parking kat arena, aku terpaksa park kereta kat bangunan SME sampai 12hb ni. Huh! Jauhnyer nak jalan ke opissss....

MORAL OF THE STORY. Berkhayal pada benda yang tiada faedah tiada untungnya. Merugikan masa dan diri. Berkhayallah kepada benda yang berfaedah! Pandang ke hadapan, baru lah ada kemajuan.
Jangan asyik nak khayal je yer Fida!! Gambatte!
Sekian cerita untuk hari ini.
WaAllahualam
Wasalam.

5 comments:

agHoo said...

bykla ufo...sehat minggu ni kite sume,kn joging tiap hr huhu..

miszacasian said...

hahaha..
kak fida kak fida...
sampai ke UFO jadi nyer kesah parking sport arena tue =P

minggu nie mmg kita exercise la..
jln jauh2 semata2 nak pegi building..
n nk pesan, jgn pkai heels!
jauh nk jln! =P

Afida Anuar said...

Aro--> Hahaha..mmg ufo banyak pun, ko tak nampak ek??ngeh33. Harap2 leh la turun 2 kilo ke nanti hasil joging tiap2 ari tu..heh!

Wawa-->hihi..tp ms on d way pas park kat bahu jln tu, terpikir gak, klu ufo nk mendarat ni, muat je kawasan arena ni..hikhikik...
same same la kita exercise minggu ni. Semput gak aku jalan td..hhuhu

saizulhafiz said...

jauh city parkking.xrisau ko???..key ore langar tepi..hahaha

Afida Anuar said...

Adehh saizul saizul
Tawakkal je.
Jauh ke, dekat ke..
kalau dah nk kene tu, nauzubillah la.

Tp selamat la ckit banding parking kt tepi jalan tu..kan kan? ihihi

 

Browse