He Makes Me Smile:-)

Tuesday, August 19, 2008
Selama aku hidup di atas bumi sehingga hari ini, pelbagai gelagat manusia telah aku temui. Dari yang kecil sampai ke tua, sama ada orang itu aku kenali atau tidak. Yang pasti setiap orang ada gelagat dan kerenah masing-masing. Kadang-kadang kerenah itu bisa buat aku tersenyum sendiri. Kadang-kadang kerenah itu menuntut aku untuk berfikir kenapa dan mengapa dia berkelakuan demikian, dan bermacam lagi la yang bermain-main di fikiran tatkala gelagat dan kerenah itu menjengah di mata.

Aku juga punyai gelagat dan kerenah itu. Aku harap gelagat dan kerenah aku tidak menyusahkan orang-orang di sekeliling yang aku sayangi. Hopefully... kalau tanpa sedar,aku sudah menyusahkan sape-sape..Ampunnnn yer!... aku tau, aku insan yang lemah. Insan yang punyai segala kekurangan dan kelemahan dalam diri.

"Aku takkan pernah, jadi sempurna...seperti engkau pinta...
Aku takkan bisa..meski telah kucuba...." lalalalalalala....

Hari ni, walaupun aku still lagi tension dengan test case yang seperti tidak berkesudahan, nasib baik gelagat dan kerenah dia mampu membuat aku tersenyum sendiri. Entah. He's so unpredictable. Kadang-kadang, tension jugak melayan segala kerenahnya, tapi dalam ketensionan itu...aku akan pastikan senyuman dari bibir aku terukir, samaada secara paksa atau sukarela. Kerana dengan senyuman itulah, suasana yang dipenuhi dengan segala macam mak nenek ketensionan mampu diubah dengan keceriaan dan kegembiraan. Kan? kan?

Owhhh... Joy...kamu lah yang bawa suka dan duka dalam hidup kami kebelakangan ini. Kamu jadikan hidup kami dipenuhi dengan pelbagai ragam dan gelagat. Kamu ukir senyuman dan kamu gariskan duka di wajah kami. Namun kami tahu, niatmu begitu mulia. Arghhh... mengingatimu, pasti buat aku tersenyum. See see... You make me smile!!!...

P/S: Smile, and the world will smile with you. Cry and you will cry alone...

Until next entry..

WaAllahualam
Wasalam..

0 comments:

 

Browse