Pulak!

Monday, August 18, 2008
Tatkala melangkah masuk je opis, terkejut aku melihat seorang pak guard duk melilau-lilau kawasan opis. Masa tu baru 3, 4 orang yang sampai. Lalu je tempat Mahesh, dia memberitahu,

"Opis kene ceroboh la", kata Mahesh.

Tiba-tiba pak guard tu mendekati aku.

"Cuba cek ada barang-barang yang hilang dak?" arahnya.

Aku bergegas ke tempat aku. Alhamdulillah, aku tengok semua barang-barang ada. Laci pun berkunci. Cuma agak selerak sikit cubic aku kali ni. Monitor tidak berada pada kedudukan biasa. Bunga yang biasa aku letak di tepi monitor tercabut melekat di meja. Selipar jepun yang selalu aku letak elok kat bawah, terpelanting sebelah kat cubic mekdi, dan sebelah lagi ada kat bawah meja. Aisehhh.. Sape pulak yang nak masuk opis ni. Nak kata ada jongkong emas berlambak, bukannya kampeni aku ni buat emas pun. Alhamdulillah, barang-barang opismate lain pun tiada yang hilang. Agak pelik, apa yang dicari penceroboh sebenarnya. Abaikan buat sementara kes pencerobohan itu kerana ada perkara lain yang ingin diungkaikan.

Aku tahu tindakannya itu bertujuan untuk mendidik kitaorang. Tapi kekadang caranya itu betul-betul membuatkan aku konpius. Hari jumaat lepas, akunye test case yang dibentangkan, cuma sedikit je yang perlu diperbetulkan. Bila di bentangkan balik hari ni test case yang dibetulkan seperti arahannya itu. All wrong!! Haihhh... Hari tu kata lain, hari ni kata lain.. Aisehh ni kadang-kadang buat aku tension. Aku tidak tahu la team mate aku camne. Tapi hari ni memang aku agak tension. Aku senyap tatkala mendengar segala leterannya. Aku malas untuk bertekak. Okay lah, malas dah aku nak bercerita benda yang tension-tension ni. Buat lagi tension. Aisehhh... balik rumah,baik tenangkan diri kan? hurmmm...

Boleh teka dak, yang mana aku.?? Ngeee.. Gambar ni aku curi dr flicker palie. Palie, nanti masuk buku 555 deh? ngeh33..

Okay la, ni je untuk hari ni. Tension punya pasal, membantutkan pertumbuhan idea yang ingin membesar tu!

Pulak!!

Hehehe...

MORAL OF THE STORY.. Jangan la tension tak tentu pasal. Kadang-kadang, benda yang kita tak suka itu adalah baik untuk kita, dan kadang-kadang perkara yang kita suka tu, mungkin tidak baik untuk kita. Allah Maha Mengetahui segala yang berlaku tu, sama ada baik atau buruk, pasti ada hikmah yang terselindung di sebaliknya.

Wasalam...

5 comments:

M@YaZ said...

ala .. kak fida pakai tudung biru .. well its u then~

saizulhafiz said...

fida paling belah kiri...aku pun tension psl test case.hahaha..pasrah je fida.dia dh nk balik ah...mcm bdk skolah aku rs.kata dh keje..adoi..tidakkkkkk!!!!!!!!!!

Afida Anuar said...

Ajat--> Ye, betul tu ajat. 10 markah untuk anda. Aisehh tak saspen arr ada orang dah tau:p

Saizul-->hahah budak sekolah ek. Besok pakat gi keje pakai baju sekolah ek? gagagaggagaggagaga.

Sib baik aku pandang ko saizul, ko sengih, aku sengih. Kalau aku pndang ko, ko masam, aku pun masam..lagi gelap gulita la nampak nye waktu berada di opis tu..ngeee

Kay said...

uikss... br nak jawab... yg tudung biru tu laa...

Afida Anuar said...

Hihihi... 10 markah jugak untuk cik kay..ngeeee...

 

Browse