Mentari..Rindu Pada Malam...

Sunday, March 06, 2011
Keputusan pilihanraya kecil Kerdau, Merlimau...
Liverpool Man U...
Hate and Love...
Pelangi..

Macam ni rasanya apabila kehilangan. Dulu apabila dia hilang, satu rasa pun tak rasa. Sebab, memang tiada rasa. Tapi sekarang, bila dia hilang...lagi......seribu rasa berkecamuk dalam jiwa, berperang hebat kat dalam sana. Sebab rasa.....dah mula ada..

Oh..

PS: Dia seperti sesuatu yang berwarna-warni, tetapi tidak semua orang nampak. Dia seperti.. pelangi!.. -Syud

21 comments:

shameel Iskandar said...

Tiba masanya kita kena belajar erti kehilangan kerna suatu masa kita akan kehilangan segalanya termasuk diir sendiri.

p/s= apa yg berkecamuk tu hingga hilang tenang dan senang.

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga saudari dilimpahkan rahmat sihat yang baik serta ketenangan dalam jiwa kitak..:)

Ingatlah Allah melapangkan jiwamu, supaya engkau tidak selalu dalam kekecewaan, dan Allah menyempitkan jiwamu supaya engkau tidak hanyut dalam kelapangan. Dan Allah melepaskan engkau dari keduanya supaya engkau tidak bergantung kepada sesuatu selain~Nya.

Afida Anuar said...

Shameel-->Yer shameel, saya sedang belajar, belajar utk bertahan, belajar utk merasai kekosong, belajar segala..

hehe, nak kena bagitau jugak ke? eh takde la sampai hilang tenang, cuma...rasa asing sikit je kat dalam tu. InsyaAllah boleh handle lagi ni;)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak. Alhamdulillah..saudara. Atas semua rahmat dan nikmat yang Allah bagi. Moga saudara pun begitu hendaknya..

Tiba2 bergenang mata dengan air baca komen saudara ni, Thanks saudara. InsyaAllah saya takkan lupa tu. Cuma ada harinya bagi perempuan yang kurang segala macam saya ni, bila datang bulan,errr.. ada rasa yang entah la.. kecamuk, rasa berperang kat dalam ..yer, ada rasa tu.

nurkass said...

"sejujurnya ku tak bisa..
hidup tanpa ada kamu aku gila.."

erkk..
takdelah sampai gila...hehe
setuju ngan shameel tu..
dah tiba masanya fida belajar menerima qada' dan qadar darinya..

Kehelan said...

abis semua novel Jemari Seni masuk sini

Kehelan said...

abis semua novel Jemari Seni masuk sini

sahromnasrudin said...

assalamualaikum sahabatku..

hadirnya walau sekejap...
jelas menceriakan kita semua..
dialah pelangi....
anugerah terindah yg kita miliki....

Bijen M. said...

Makhluk bukan kita yang punya.
Dia datang dan pergi.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear..:)

moga fida sentiasa diberikan ketenangan dariNya dan dianugerahkan kesihatan yang baik:)

Setiap pertemuan pasti ada perpisahannya..
Org kata yang patah pasti kan tumbuh..
yang hilang pasti kan berganti..
(huhuhu...ayat skema kan...)
Yang pasti ...
Yang tumbuh & yang berganti...tdk sama yang hilangnya........:(

Adinda Amy Sensei said...

DIA YANG TERINDAH...
TETAP KEKAL INDAH DALAM SANUBARIKU...
DIALAH PELANGI HATIKU
MEWARNAI SIANG DAN MALAMKU
DENGAN WARNA JINGGA YANG INDAH

IMANSHAH said...

kadangkala Allah hilangkan mentari...
...kemudian Dia datangkan guruh...
...puas kita menangis,mencari di mana mentari...
...rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yg indah...

Kamsiah said...

salam
tiada yg kita miliki,akan kekal sbg milik kita....cuma lambat atau cepat ja kita kehilangannya...

aliff muhammad said...

afida,

bila kecamuk, ingatlah Allah. pasti tenang.

suka baca novel jemari senikah?

Afida Anuar said...

Kass-->InsyaAllah Kass, yakin sangat2 pasti ada hikmahnya di sebalik sebuah kehilangan.. chewah..

Kay-->hehe..nak buat macam mana kay, mmg kena masuk, kalau tak tak lengkap..heh!

Sahrom-->Waalaikumusalam sahabat..Allahuakbar, hadirnya... banyak mengubah segala... Alhamdulillah, rindu padanya masih mampu saya tanggung... moga Allah pelihara dia walau di mana saja dia berada.

Bijen-->yer bijen. Gua baru sedar tu.. Gua silap..

Kak Tinie-->Waalaikumusalam my dear kak tinie..Alhamdulillah kak, fida sihat2 saja di sini. Moga akak pun begitu juga..

hehe kak..takkan sama kak..serius!..huhu

Amy-->Pelangi amy indah..pelangi akak pun indah juga;)

Imanshah-->Shah...thanks..at least saya tau pelangi tu ada di hujung sana;)..insyaAllah.

Kak Kamsiah-->salam kak..yes, kadang2 fida lupa tu. benar lah, takde satu pun milik kita mutlak. Semuanya milik Allah.

ALiff-->aliff,thanks. Yeap. Minat sangat.. terutama noor suraya,hlovate..tak lupa xarine..ehem ehem khairi;)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Keputusan pilihanraya kecil Kerdau, Merlimau...
Liverpool Man U...
Hate and Love...
Pelangi..
Semuanya telah berlalu dan menjadi bahan sejarah saja atau menjadi pantulan dalam fatamorgana kehidupan. Namun diluar sana masih ada yang kehilangan sesuatu sampai tika kini!

ummu said...

assalamualaikum Fida,
segala yang berkait
tersimpul rapi dilipatan hati
momen dan harapan
namun Tuhan pasti tahu
segala yang telah ita usahakan
meski realiti tidak seindah mimpi
mendung melatari alam
inshaallah bila mendung pergi
pelangi kan muncul kembali
seketika
namun pasti bermakna
kerna Tuhan tahu
usaha yg telah dilakukan hambaNya...

Afida Anuar said...

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.. Tajnur... memetik kata2 mu teman.."Namun diluar sana masih ada yang kehilangan sesuatu sampai tika kini"--> kehilangan? adakah mereka Allah sebagai Tuhan mereka?

Kak Ummu-->Waalaikumusalam kak..InsyaAllah... pelangi di hati dah pergi, moga ia muncul kembali satu hari nanti.. akak..

Mutiara Bernilai said...

sebab rasa,,dah mula ada..

ehem ehem..

:)

Mentari bisa muncul sebagai bulan dwaktu malam..mungkin tak terkesan dek mata kasar, namun di sana, di balik awan gelap, sang mentari tetap ada :)

syg slalu..

Afida Anuar said...

ehem ehem... mutiara..

hehe.. haaa, ye tak ye kan, mentari ada je, cuma menyorok di balik sana...

~sayang selalu;)

Mutiara Bernilai said...

ohh..

patutla Afida 'ehem..ehem' kat blog mutiara.. rupanye mule dr sini.. lupa lak :P

Afida Anuar said...

mutiara..

yg kes mutiara tu lain, yg kes fida ni lain, takde ehem2 nye kat sini..hehe

 

Browse