Doa Kakak Cleaner...

Wednesday, March 16, 2011
"Mudah-mudahan, berjodoh dengan orang yang istiqomah ibadat!", (sila baca dengan sleng indon ya!)

Masuk doa yang tadi, tak silap saya kira la, rasanya dah 3 kali akak cleaner indon tu doa macam tu kat saya, tiap kali kami tersembang bab kahwin..errr

"InsyaAllah kak... ameen.. ameen...", panjang sekali saya mengaminkan doa akak cleaner tu.

Allahuakbar...sapa yang tak terkesan, kalau kita dengar orang sekeliling kita selalu doa yang baik-baik untuk kita..iyer dop? Dan kita juga, jangan lupa doakan yang baik-baik untuk mereka. Mereka-mereka yang kita sayang dan mereka-mereka yang sayang kat kita, walau siapa pun mereka, walau di mana saja mereka berada...hidup atau yang dah meninggal dunia.

Sebab, kalau tak silap saya ada terbaca, kalau kita doakan yang baik-baik untuk orang lain, malaikat juga akan mendoakan yang baik-baik untuk kita. Allahualam. Tajnur, betulkan kalau saya salah.. (suka hati saya je suruh Tajnur betulkan..isk isk isk..)

ps: Lepas ni takde dah sesi Mardhiah-mengangkut-tilam-ke-bilik-saya, pasai dia dah terbang ke Singapore pagi tadi ... dengan Intan. Projek kat sana. 2 bulan. Moga selamat pergi dan selamat pulang. Bye!

23 comments:

Mutiara Bernilai said...

Salam Afida..

Subhanallah, Mutiara pun acap kali mengalami situasi ni.. smalam plan nak wat entri gak sal ni..tp, tak terbuat2..

sentiasamendoakan sesama kita..same ade kenal atau tak..

syg slalu~

nota bawah: Mutiara pun amin kan jua doa ibunya itu dong!~

Frodo Baggins said...

>>____<<

gua aminkan samaaaa

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Emangnye bener mbak! Meningen dalam solat,kita selalu berdoa pada Alloh SWT dan para Malaikat mengaminkan doa kita agar dititipkan kebaikan pada semua umat Muslimin Muslimat. Aduh! Mbak saber jak, mudah2an Alloh titipkan buat mbak sesuatu yang lebih baik dan cocok! Ngomong-ngomong, tentu mbak kesunyian sbb teman mbak sudah kepergian! InsyaAlloh semoga selamat kembali!

Afida Anuar said...

Mutiara-->Salam my dear mutiara...hehe. macam ada aura je kita ni;)
kebetulan fida macam agak rapat dengan akak cleaner ni, pasal dia baik, peramah, suka sembang... Allah..kadang2 malu. Dia selalu ucapkan yang baik-baik. Fida pulak, jarang amat...

Amin..fida doakan untuk mutiara juga..insyaAllah. ~sayang sokmo~

Frodo-->Thanks frodo. Gua doakan untuk lu juga..

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.. Ampunn Mas Tajnur, koknya bahasa indon mas tajnur enak sekali didengarin, persis orang indon gitu..ni mesti selalu tengok cerita indon ni.. hehe..(gurau je). InsyaAlloh.. Aminn mas, mudahan2 .. mekasih ya..
Benar..sunyi amat.. kat rumah Mardhiah enggak ada. Kat opis pula, intan. Sedangkan dua-dua sahabat itu sentiasa mencetuskan riuh rendah,huru hara dan gelak ketawa dalam hidup.

PS: bahasa indon saya celaru..maafin deh..hehe..

MaizaC'Joe said...

Assalamualaikum

Maiza amen kan.. InsyaAllah akak.. doa baik2 sedap ja kita dengar kan.. kwn2 maiza ada yg suka ngusik "ha.. cukup 44 org ckp bab kawen xlama la tu" hehe....

kak masyitah said...

assalamualaikum Fida
entry Fida ni mengingatkan pengalaman akak masa lari daripada dingorat oleh rakan sekerja. macam mana erk akak nak cerita...

dan ketika itu makcik cleaner segera pergi pada akak, kiranya makcik cleaner tu penyelmat keadaan.dan dia pun doakan akak agar cepat dapat jdooh dari kalangan orang yang soleh dan hormat akak sebagai wanita muslimah.

subhanallah, saling mendoakan sesama muslim adalah suatu kebaikan, kan Fida.

kak masyitah said...

terima kasih Fida atas pertanyaan khabar Fida.
akak bau kembali dari menjalani rawatan di hospital.blog blog akak, tak dpaat akak kemaskini...
sekali lagi, syukran jazilan,wassalam

Afida Anuar said...

Maiza-->Waalaikumusalam mai..hehe..InsyaAllah..eh 44 eh, bukan 40? hehe.. mana2 je la mai, sampai masa ye la tu..

Kak Ummu-->Waalaikumusalam kak ummu, eh kenapa kak ummu lari ada orang nak mengorat akak? ehehehe..ni mesti kes tak berkenan ni;)..mudahan2 kak, doakan smua dgn ikhlas, mana tau Allah akan meredhai hidup kita dunia akhirat.

Ooo, patut la... fida ingatkan akak pi bercuti ke.. maklumlah cuti sekolah..apa pun alhamdulillah, moga akak sihat2 sokmo..

jazakaAllahu khairan kathira..

Rashid said...

Mudah-mudahan .. amin amin aminnnnn .. (tentu semasa fida ameen yang terpanjang sekali tuuu terus teringat kat si dia .. kan kan fida ..)

fida, cari yang terbaik k ..

Noli said...

aminnnn akak...noli doakan akak sokmo2 yer...nak jugak g kenduri kat pulau rusa..ehh tetiba..hehe..

aminnnnnnnn...

nurkass said...

alhamdulillah..
sekurang-kurangnya kita tahu masih ada orang yg sayang pada kita..

kass doakan semoga tercapai segala impian yg fida hajati..amin.

Kehelan said...

kay aminkan juga!

tinggal sorg2 ke Fida?

sahromnasrudin said...

assalamualaikum sahabatku...

selamat berpergian..semoga selamat segalanya ya...tunggu olei2 dari cane tau heheheee

Yan said...

INSAYALLAH Fida. Akak pun turut mendoakan. Nnt kalau nak naik pelamin jemput ye.

r.o.l. said...

Amin, ya Allah. Semoga segera tiba jodohnya. (Kalau orang yang istiqomah itu dari seberang, sanggup?) :-D

Adinda Amy Sensei said...

moga doa dimakbulkan.....kak afida..

nahmy said...

aduuuuhhh...kaget sekali aku, aku jugak doakan dik pida ketemu jodoh yak. jodoh yg baik2 saja...yg bisa pimpini mu yak...(sila baca dgn tambahkan special effect sikit utk lebih dramatik)

Bijen M. said...

Moga-moga gua cepat makan nasi ayam gua sendiri.
Eh doa untuk diri sendiri aci dak?

Afida Anuar said...

Cikgu Rashid-->hehe..sapa la tu agaknya yer..cikgu rashid ni pandai2 je.. insyaAllah cikgu, doa moga dipermudahkan dijodoh dgn yg terbaik..

Noli-->akak tau...thanks dik.. haaa, haritu masa kenduri adik akak tak mai...kalau tak..dah merasa kenduri kat pulau rusa..kehkehkeh..insyaAllah..doakanakak...kuat!..

Kass-->tu la, masih ada yang sudi kenang:D.. Ameen.thanks kass..

kay-->Ameen..thanks kay..Ada kak sal, tapi kak sal keje shift..macam duk sorang2 jugak la kay..errr

sahrom-->rasanya depa tak bawak balik ole2 rasanya..errr

Kak Yan-->InsyaAllah kak, ada rezeki saya nanti....memang wajib jemput kak yan sekeluarga dan semua yang sudi singgah di sini.. Ameen..thanks kak yan..

R.o.l-->err....hmmmm... sanggup...tapii... tettt tettt...(talian internet terputus...hehe)

Amy-->Ameen..mekasih dik amy..

Nahmy-->hehe..nahmy..ada pulak yang buat drama kat sini..kehekhekeh

Bijen-->aci aci..bakpe dok acinye..gua pun doa yang sama tuk lu..gua dah lama tak makan nasi ayam ni..errr

IMANSHAH said...

salam

mudah2 han..doanya itu maqbul..semoga yang terbaik untukmu

Afida Anuar said...

salam bidadara..mudah-mudahan ya..;)

natni said...

kfid
miss ya
insyaAllah org pon doakn kfid
aminnnn

Afida Anuar said...

tak miss ya...hahaha..

insyaAllah..take care..go out..meet some people..jangan malu2..bye!

 

Browse