Hakim...

Tuesday, March 29, 2011
Ada seorang kakak ni.. dia tengok gambar saya. Dia kata, saya ni sesuai sangat jadi isteri hakim. Maksud dia hakim muda yang tak kawin lagi la. Bukan hakim yang tua tu.

Allahuakbar... mana la tau satu hari nanti, masin mulut kakak tu, jadi isteri hakim la saya... hahaha.. (Tingginya Fida berangan!! errrr...)



PS: Perghhh..lepas akak tu cakap macam tu, saya tak pandang dah peguam ke, loyar ke.. nak pandang hakim je.. heh!:P

18 comments:

shameel Iskandar said...

jgn mcm hakim augustine paul sudah. hahaha.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear fida:)

InsyaAllah...andai itulah ketentuan dariNya...:)semua bisa jadi kenyataan!

........insyaAllah....

p/s: Akak tumpang bahagia pee...;)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dalam keadaan status quo , sememangnya layak menjadi isteri kpd sesiapa sekalipun. Apatah lagi hidup di dunia kosmopolitan bukan setakat hakim muda, hakim daerah, norman hakim dsbnya malah lebih dari itu. Tetapi persoalannya skrg, bagaimanakah perjuangan hidup kita mengenai Islam setelah berkahwin? Episod perjuangan hidup kebykn org Melayu semuanya berakhir setelah dapat psgn hidup, anak, menantu, cucu dan menantikan sisa2 akhir hidup kita. Lupa tanggung-jawab sebagai khalifah di muka bumi. Tidakkah itu merupakan amanah yg besar? Wallahualam

nahmy said...

hakim 'raja lawak' pun ok kan?

Yan said...

Luqman Hakim??? heeee joke.. INSYALLAH dear...

IMANSHAH said...

nama i pun hakim

Afida Anuar said...

Shameel-->hehe shameel, augustine paul pulak dah.. tak tak..hakim lain:P

Kak Tinie-->Waalaikumusalam my dear kak tinie, insyaAllah..doa2kan eh kak...mana la tau kan..;) Thanks kak, akak bahagia, fida pun bahagia:D

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt. Tajnur! he he. Takmo la norman hakim..huhu. Saya tau tu, malah banyak dah bukti depan mata, dari yang gagah berjuang sebelum kahwin, lepas kawin terus lemah. (bagi lelaki)Sebelum kahwin rajin berjemaah di surau masjid lepas kahwin solat di rumah je, nauzubillah..

InsyaAllah..doa2kan lah saya dapat pendamping yang dapat bimbing saya, dan jaga diri dia..tuk jalankan amanah Allah sebaik mungkin sebelum meninggalkan dunia ni. Tidak lalai. saling ingat-mengingati.. doakan. Hakim pun hakim yang soleh. Hakim syarie ke...mana la tau kan..jodoh;)
...doakan

Nahmy-->alaaaa,takmo la hakim tu:P

Kak Yan-->no no no kak yan.. hehe.

Imanshah-->ohh i tak tau pun nama u ada hakim... tp hakim ni bukan u..errr... kehkehkeh

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari sihat hendaknya serta sentiasa dalam pelindungan~Nya..

Mudah-mudahan Allah perkenankan hasrat saudari. Sesungguhnya pilihan Allah-lah yang sebaik-baiknya.

eDoTz said...

huhu x takot ke fida kalo kawen dgn hakim? asal buat salah je kene denda :-P pastu nk melawan x bole, kang dikata menghina mahkamah. huhu

nurkass said...

wahhhh..
tu dia..terus tak pandang lawyer dah..hehe..

insyaAllah fida..jgn lupa berdoa ye..

sahromnasrudin said...

mmg best jadi istri hakim tp idup terkongkong...
ada kawan saya istri dia hakim sampai nak bawak pi kenduri kahwin pun tak leh kerana takut ada conflict of interest huhuhuhh...

shy said...

amik yang positif jer. amik peluang utk kenal hati budi..
xkisah aa sape2 kak..asalkan bukan si norman hakim pelakon tuh..huhuhu

aliff muhammad said...

semoga ketemu jodohnya dengan hakim. :D

Afida Anuar said...

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara Abdul razak. Alhamdulillah saya di sini sihat2 saja. Moga saudara abdul razak di sana pun begitu juga. Ameeen, insyaAllah saudara. Kalau ada jdoh. Doakan..doakan moga yang terbaik..

Edot-->Edot, kita kahwin dengan dia..bukan dengan kerja dia. InsyaAallah..bole..bole..

Kass-->Thanks kass, hahaha takde la tak pandang pun, fida ni sapa la yang nak tak pandang2 orang tu kan? huhu..insyaAllah, pohon doa sepanjang masa ni, eh bukan doa tuk dijodohkan dengan hakim, tpi doa moga ditemukan dengan yang terbaik;)

Sahrom-->ohh macam tu ka? tp rasanya sahrom takde la terkongkong kut, ni bukannya hakim mahkamah tinggi yang kendali kes2 berat tu..ni hakim...errr.. hakim la. he he.

Shy-->insyaAllah, shy..aaaa, bukan norman hakim tu, yang tu jeling pun akak takmo, keh keh khe

Aliff-->Aliff, terima kasih. InsyaAllah kalau ada jodoh dengan hakim:D

Mutiara Bernilai said...

selamat pg dear..

aish..ade ke hakim muda?
slame ni mutiara dok tgok hakim tua2 aje..

^_________^

smoga dpermudahkan urusan kita semua dear..

syg slalu!~

Afida Anuar said...

selamat pagi my dear..mutiara..

eh ada ada...kalau 34/35 tu kira muda lagi kan? kan? he he.

insyaAllah..moga-moga dipermudahkan...doakan eh dear.

sayang juga~

Rashid said...

hhaha!! .. fidaaaa kirim salam kat abang hakim tu ya ..

Afida Anuar said...

hehe..cikgu ni, Allahualam cikgu, saya berangan je tu. Mana tau nanti betul2 berjodoh dgn abang hakim...nanti saya sampaikan salam cikgu eh;)

 

Browse