Hantu Apam..

Thursday, February 12, 2009
Hari pertama aku berada di kampung, sudah ada saudara mara yang datang melawat. Melawat aku yang aku rasa tak ada rupa macam orang sakit ni, eheh. Terharu..tapi itu lah orang kata, adat orang di kampung. Sakit pasti dilawat, bawa buah tangan apa bagai lagi.

Dalam banyak-banyak buah tangan yang depa bawa, satu-satunya benda yang aku boleh makan adalah apam berkuah. Redha, walaupun dalam masa yang sama ada anggur hitam dan hijau juga, aku mampu melihat jek. Mak aku suruh aku berpantang sekejap dari menelan anggur. Gullppp...telan air liur jap mengingatkan anggur-anggur itu. heh!

Hari kedua, ding dong.. ada jiran datang melawat lagi. Malu aku dibuatnya. Padahal aku bukannya sakit teruk pun. Bla bla bla bla, tengok-tengok ada buah tangan jugak, haihh buat susah-susah jek;)

Bila diaorang balik, bukak aje bekas, tengok-tengok apam berkuah lagi. Semalam makcik aku dah kasi apam berkuah. Takpe-takpe.. rezeki apam berkuah gamaknya aku ni.

Hari ketiga, saudara-mara aku dari Losong datang beramai-ramai melawat aku. Padahal ayah aku tak bagitau diaorang pun perihal aku sakit. Tapi yer la, kalau dah ada sorang yang tahu, pasti akan tersebar jugak. Bla bla bla bla, berplastik-plastik pulak buah-buahan import yang diaorang bawa sebagai buah tangan. Anggur(yang semestinya aku dilarang makan), epal , dan ada dua bekas dalam beg kertas. Bila bukak tengok bekas tersebut.. apam berkuah lagi!! huh!!

Aku suspect diaorang rasa aku ni hantu apam berkuah kut. heh!

p/s: Sapa yang mengidam nak makan apam berkuah tu, meh la singgah umah aku kat K.T ni..erkk..

Till then..

WaAllahualam
Wasalam..

14 comments:

Tirana said...

hehehe..sedap tu kuih apam.. Kenapa ye kena pantang buah anggur? Kak tirana dulu pakai main redah aje..hehehe..ye la tuan doktor kak tirana kata boleh makan..ekekeke..

:.Yus.: said...

apam bekuah..cne tuh..xpenah tgk pn..klu apam blk tau la..hehe

Kehelan said...

suka apam nyior jek... :)

Nuar said...

aku rase diorg nk suh ko jd gebu cm apam la fida... :p
hahaha. sbb tu la hari2 bg ko makan apam..
bgaimanakah rupa apam berkuah tu yek.. kompius den.

unicorn said...

mane2 buah anggur yg lebih2 tu, bwk je dtg sini...kitorg di sini sedia menghabis-kan nye..hehe

apam baek said...

ntah.. letak le gambo apam berkuah tu. musykil gak rupa dia. mesti hensem.

JohnJenin said...

betul tu. seumur idup pakcik, ni la first time pakcik dengar kuih apam berkuah.

Afida Anuar said...

Kak Tirana-->hee, klu ikut puan doktor pn, semua dia kasi makan..tp ni kes balik kg,org tua2 ramai mengelilingi..banyak sungguh la pantangnyer..huhu..fida pn tatau nape buang anggur x leh kak tirana, mungkin kerana tergolong dalam golongan buah 'sejuk' kut... tp hari ni, fida ngap 2 biji time mak pi sekolah..erkk...heeeeeeee...

Yus-->Apam berkuah yus..yg kuah dia kaler kekuning kehijauan tu..apam dia cam kaler2 gitu gak..sedap..takkan org kelate dok kenal kut..eheh

Kay--> fida pn suke gak apam nyor..apam berkuah ni kureng sket..tp telan jek..bab kate orang..tolak batu n kayu jek fida ni klu bab makan..heeeee

Nuar-->hee..mungkin. Semua org tegur aku dah makin kurus(perasan)..erkkk... sbb tu la diaorang kasi apam kut...camne ek.aku nk amik gambar pn, apam2 tu dah abes dah..erk..heeeeeeee

Yoe-->buah anggur je? epal, limau mu tamo? eheh..aku rasa dok smpat nk bawak pi sana, dang abis dulu buah2 ni...ehehehhe

Apam baek-->huh..dah abes suda apam berkuah tu..erkk nak kata hensem tu tade la..apam baek lg hensem kut..heeeeeee

Afida Anuar said...

John Jenin-->erkk... biasa kitaorang panggil apam jek..tp ada orang tu sebut apam berkuah..tu yg gatai tangan pi tulis apam berkuah tu..heeeeeeee

agHoo said...

apam tu yg mana ek?apam balik tau la huhu..

Afida Anuar said...

apam yg gebu2 tu aro..pastu ada kuah dia..dokkang orang ganu dok tau..haihhhh...

heeeeeee

agHoo said...

ho,hok ada warna warni tu dop?ada hijau,ada putih,biru xdop..tol ke x?ehehehhe..

Afida Anuar said...

bukan yg warna warni tu..tu lain..ni kaler cam hijau gelap kekokoan sket kuah dia..apam tu lak kaler apa eh, cam kelabu2 hijau gitu..haihhh org ganu gane gini dok kenal apam berkuah ni...ekekkekekeke

p/s:Aku pandai cakap org tak kenal kuih muih,pdhal aku pun same..klu bab kuih ni tau makn jek..nama..klu org tak sebut,tak kenal la..heeeeee..ampunn arif..

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse