"One World, One Problem"

Sunday, May 11, 2008
Fikiran aku menerawang lagi... ku lihat muni di sebelah ku khusyuk melayan citer korea..Aku? Still lagi memikirkan kata-kata yang boleh aku gunakan untuk menconteng-conteng kanvas putih di depan mata aku ni. Eh kanvas ke?bukan kanvas..tapi platform putih.."new post" huhuhuuhuhu

Semalam ketika diri berseorangan menempuh arus kenderaan yang banyak untuk ke ShahAlam untuk menemui adik ku, bermacam-macam perkara berlegar di fikiran.. masalah dunia sejagat.. fly.fm yang dipasang tidak diendahkan langsung..Eh, tipu..kalau ada lagu best, endah jugak la :D
Semalam juga, ketika menemani adik ku dan anak-anak sepupuku mandi kolam,masalah dunia sejagat menerjah lagi di fikiran..Hinggakan aku boleh tersengih sorang-sorang mengingatkan masalah dunia sejagat itu..Huhu, nasib baik tidak ada seorang pun budak-budak itu yang perasan aku senyum sorang-sorang..kalau tidak....

Dan lagi, ketika diri sedang menghabiskan masa dan wang bermain boling bersama adik-adikku di Plaza Alam Central,Shah Alam semalam(1st time aku jejak kaki di situ).. masalah dunia itu berlegar lagi di fikiran.. Masalah dunia sejagat yang biasa menerjah fikiran tatkala aku bermain boling.. Arghh, adat dunia di akhir zaman!! Jangan arus itu membawa aku sudah. Bentak fikiran ku..
Hari ini pula, ketika diri keseorangan pulang ke Putrajaya. Masalah dunia sejagat yang biasa menghantuiku ketika keseorangan memandu kereta menjengahku seperti biasa. Ada apa dengan masalah dunia sejagat itu, hingga mampu membuat aku menangis dan tersenyum? Arghh, biarkan masalah dunia sejagat itu.. Ia hanya sekadar masalah dunia sejagat...bukan masalah akal atau hati yang perlu di beri perhatian serius!!

Eh, merapu di malam hari pula... K la dah nak tido, nanti tak habis-habis de orang bertanye bila mau tido..hahahahaha. Sweet Dream everibodi. Good Nite.

"Aku takkan pernah jadi sempurna seperti engkau pinta..
Aku takkan bisa meski telah ku cuba..."

WaAllahualam
Wasalam

0 comments:

 

Browse