.......

Friday, May 02, 2008
Balik kampung,part yang paling best adalah dapat makan masakan mak aku. Hihi, walaupun aku kene tolong gak masak ckit2, tapi semalam part ikan bakar mak aku 100% dr air tangan dia. Besttttnyeee...... Yum yum.... Ikan pe ntah yang mak aku bakar semalam.. hahaha bab nama-nama ikan ni aku kantoi ckit. Aku pandai makan je. Ikan selayang, kembung,keli tu aku tau arr.. Ikan-ikan lain, hihihi. Kene tanye ikan tu la, "apa nama kau ikan?" ahahhahahaha

Semalam, selepas zohor, aku teman mak aku melawat kakak kawan dia yang meninggal dunia. Sakit apa entah, tak ingat dah aku. Lepas tu shopping barang2 kt Sabasun. Nak gi Giant mmg sah gile ramai orang. Baik gi Sabasun je la. Senang.. Pastu pas asar lak, teman tok aku gi lawat makcik aku kt Teluk Pasu..dikhabarkan tak sihat. Tapi alhamdulillah, time aku gi tu dah Ok ckit kut. Sepanjang petang keje berjalan jek..
Balik umah lak, sedare jauh dr Kedah lak sampai. huhuhu. Tapi diaorang tak stay lame, pas magrib dia berlalu, de hal kt tempat lain katenye.

Malam tu mmg terasa la kepenatan. Nak tido awal, tapi mata ni tak mengantuk lak. Nabilah pulak demam, so aku balik ni memang tak dengar dia berceloteh la. Dengar Huda sorang je. Dia plak, lepas magrib terus tido. Cian kt Lah. Huda lak menempek kat aku gak sekejap, tapi lame2 dia ikut Lah sekali. Naik katil aku, tido together2 dengan Lah.

Ayahanda dan Bunda, nampak ngadap tv kt bawah, tamo kaco la, Bdin lak gi mein badminton.. arghh, aku pun naik atas ngadap pc je la..Chatting2 dengan Muni, bertanyekan khbar rumah kt sana, n pesan pe2 yang patut dipesan. Kesian Muni, ari cuti pun dia kene keje. Maklum lah orang UK..hahhahaha.. Im plak, tak sangka leh gak chatting dengan dia walaupun sekrang dia sedang bercuti kt Penang,Kedah.. Dapat wifi katenye.. Apit lak, plan nk wat trip ELTP 15..huhuhu bile dan di mana?dia nak plan segala-galanye. InsyaAllah kalau no hal leh je aku join time tuh.

Huhuh, hari ni dah Jumaat.. Sok dh last aku stay cni..huhuhu. Cam tamo balik lagi. Cuti 3 hari ni pun, cam tak sempat nk buat semua bende. Petang ni lak nak gi umah Makcik aku yang meninggal hari tuh.. Pastu Mak aku ajak gi lawat adik aku kat asrama Tok Jiring, huhuhu. Besok lak kne attend PASTI adik aku yang bongsu ni. De buat sukaneka. Dah la nak gi bandar lagi,nak setel 2,3 perkara.. Pastu nak kene tempah kopok yang member2 pesan. Pastu nak jumpa seorang hambaAllah ni, kalau de rezeki jumpa dia. Dia ajak mein boling lak, kalau tak mein boling aci? huhuhuhuh. Banyak nye pastu..

Pastu nak gi mandi la plak nih. Sekadar coretan merapu di pagi hari. Till then

WaAllahualam
Wasalam

2 comments:

fatal1ty said...

Hamba Allah mane tuh? kekekke..
Sib baik dia g candat..
But sedey fida, kene cancel plak..
tuan bot memberi alasan bot xde..
ceh ni mesti ade org bg harga lebeh mahall..
apela munafik btull..

Afida Anuar said...

Lor, x jadi ke?? br ingat dapat mkn sotong yang orang tangkap freshhh..huhuhu..
xpe2..xder rezeki tu kut.. ala ilek arr..mggu depan mne tau leh gi cndat lagi..lagpun musim candat nih sampai pertengahan julai kan?

 

Browse