Fida, Fighting!!!

Monday, May 12, 2008
Monday morning!!.. arghh hari itu menjelma lagi hari ini.. Aku perlu cheer up!!.. Fida, boost it up!! Yeayy...cam tu la Afida Anuar, so proud of u :D.. Suppose hari ini aku perlu attend soft skill training di Satyam GDC (Global Development Center) . Maybe aku dilihat sudah mempunyai hard skill yang sudah sedia mantap! maka pada kali ini aku dihantar untuk attend soft skill pulak... hahahahaha. Hard skill?? whatever la aku nih..

Seawal 8.45 pagi aku dah berada di GDC, ikutkan email yang diforward Sasi, training tu setat pukul 9.30...arghh tidak mengapa la..lagipun aku saje mendatangkan diri awal sedikit supaya aku boleh park kete aku di basement yang menjadi rebutan. Kalau lambat-lambat nanti kene parking jauh pulak.. Alhamdulillah, time aku sampai basement de lagi kosong walaupun dalam masa yang sama kereta2 budak2 satyam ni bertalu-talu tiba dan mengisi ruang-ruang kosong itu.

Lain macam pula terasa diri berada di GDC ni.. Aku ni mengada pulak!! bukannye tak pernah kerja kat GDC pun.. tapi entah.. ader satu perasaan yang tidak best berada di situ. Tiba-tiba hati aku berteriak, "Aku rindukan Century Square!!!".. Wakakakakakaka... Apa-apa la Fida... Malas aku nak layan perasaan kau yang entah apa2 nih..huhuhu

Masuk lif di basement, terasa cam di pandang semacam oleh manusia-manusia yang berada di dalamnya.. Perasan pula aku nih, tapi memang la.. terdapat pandangan tajam yang perhatikan aku sejak aku mula melangkahkan kakiku masuk ke dalam lif... yer yer aku sedar, tempat aku bukan di sini, aku datang nak training la weh..hati kecilku berteriak sendiri. Nasib baik satu level je perjalanan lif aku... arghh, akhirnya dapat juga aku lari dari kotak kecil yang menyesakkan dadaku itu.

Keluar lif, aku berharap dapat jumpa la sape-sape opis mate aku yang kene attend training tu juga. Tapi hampa.. satu bayang pun tidak kelihatan.. Finally, jumpa la dengan Sumathi dan ramai lagi opis mate yang muncul.. Last2 kitaorang sama-sama masuk lab training..waiting n waiting n waiting..

dan aku memendekkan cerita yang sedia pendek...dalam 1 jam lebih jugak la kami tunggu dalam training lab tu.. rupa-rupanya training tu kansel sbb trainer dari India tu de ad hoc problem pe entah..huhuhu.. ceh...buat penat je mai gdc.. Yeayyyyy!!! century square, here i come!!! Actually, i miss my pc maaa..hikhikhikhikhihkhikhihikik....

"Aku takkan pernah jadi sempurna seperti engkau pinta..
Aku takkan bisa meski telah ku cuba..."

WaAllahualam
Wasalam.

2 comments:

Unknown said...

heh..perasaan pelik bila masuk GDC kan..nama je satyamite..tp terasa asing dlm company sndr..mcm tula sy rs bila 1st week sy balik dr spore...rs paling teruk masa family day kat sunway...mata memdg mcm nk tercabut bijik mata tu..mcm tkpenah tgk org..kita satyamite pe..nape treat kita mcm tu..ape daaaaaaaa

Afida Anuar said...

Haha, btul tu mira. Even akk yang duk CS ni pun, time pi GDC ..huhuhu..cam makhluk asing lak rasa kat sana..hahahha
adehh apa-apa je la..:)

 

Browse