Menerobos Kabus Kelemahan..

Sunday, February 21, 2010
Selamat menghirup udara malam semua. Malam ni mata ini agak sukar dipejam. Tidak seperti malam-malam sebelumnya. Kebiasaannya pada saat dan ketika ini, saya sudah selamat belayar di lautan mimpi sambil meneropong bintang-bintang yang indah di langit yang kelam, akan tetapi hal itu tidak berlaku malam ni.

Saya perlu buat sesuatu!

PS: Wajalah hati!


14 comments:

unclejoe said...

hmm UJ...pun tak leh tido ...sambil di balkoni melayari internet ni ...sambil gak melihat pokok-pokok keladi hiasan yang makin membesar di Taman Cinta binaan kami ..pasangan berkasih huhuhuhu ...ni lah sensosang isteri kat kampung..menunggu masa untuk bersalin...hmmmm fida tanya ke semua ni yang aku gatal nak kasi tahu plak...uikssss

Tirana said...

Fida..memang kadang-kadang ada suatu malam yang kita susah nak lelap mata..Orang kata sebab ada yang mengganggu fikiran tapi rasanya tak ada perkara berat yang difikirkan cuma mata susah nak lena.. kak tirana selalu layan tv la time tu..hehehe..bukan senang nak dapat duduk depan tv dan layan movie sampai habis..hehehe..tak pun, baca buku. Selalunya terlelap dengan buku-buku..hahaha

Dr.Araz said...

Salam ceria di pagi ahad... Nasib baik semalam nyenyak tido...

Afida Anuar said...

UJ-->hehe..takpe2..klu dah gatal tu bitau jek...tak salah..owhhh tak lama dah eh..uishh musti UJ tak sabar2 nih... nape tak ikut sekali isteri UJ balik,temankan dia nnti?

Kak Tirana-->ni bukan sbb ada yg menggangu.tp sbb gatai mata takmo pejam..dah pejam tu..syukur lena sampai ke pagi:D tp kebiasaannya ada hari2 yg susah nk lena, fida tengok tv jugak..sbb tngok tv ni mcm membosankan kan?..haaa, sat lagi lena la tuh..hehee

Dr Araz-->salam ceria dr araz...alhamdulillah saya pun nyenyak jugak tido:P

tajnur said...

Salam!
Kebiasaan seorang pmpuan dewasa, mrk jarang buat fizikal exercise menyebabkan ketidakseimbangan dari segi pengeluaran tenaga antara badan dan otak. Ditambah pula, dengan pelbagai masalah psikologi menyebabkan rembesan hormon2 badan terutamanya aderenalin dan progesterone, lagilah tak boleh tidor. Tenang dan jgn tidor wkt siang. Atau hati Fida ni usik orang ye...

Afida Anuar said...

Salam tajnur!

fizikal exercise biasanya saya buat seminggu sekali atau dua kali..badminton,renang...itu wajib! Nak kata jarang buat, mmg tiap2 minggu saya buat,kecuali ada aral yg tak dirancang berlaku.. hati saya usik orang? setahu saya hati saya diam je kat dalam tu, tak usik sapa2 pun..hehehehe;)

natni said...

owh new template lg
:D

bspotgurl said...

Jika susah nak tido, why dont u baca novel.. jom

Afida Anuar said...

Intan-->template aritu tak kene ngn jiwa la.erkk..

bspotgurl-->bc novel...erkk... lagi tak leh tido..hhehhee

edot said...

kalau tak boleh tidur, takkan la nak soh kira kambing kut? satu dua tiga sampai seribu? kui3

UstazCahaya said...

Salam ziarah.

Boleh jadi puisi;-) hehe

'Selamat menghirup udara malam,
mata sukar dipejam.

Pada saat dan ketika
biasa sudah selamat belayar di lautan mimpi
meneropong bintang-bintang
indah di langit yang kelam,

akan tetapi hal itu tidak berlaku malam ni'.

Ps: Jika tidak ada 'masalah', pada waktu yang seperti itu, buatlah solat malam. solat malam kan salah satu penawar hati;-)

Afida Anuar said...

Edot-->tu dah mcm mr bean dah tu..heheh

Ustaz Cahaya-->Alamak, tak terfikir pulak saya nak buat puisi sebegitu..mmg puitis!InsyaAllah..

UstazCahaya said...

apalagi afida, buat lah puisi tu;-)

Afida Anuar said...

Tunggu mood berpuitis datang, br boleh buat..tu ustaz cahaya dah tlg buatkan tu yg kat atas..hehehe

 

Browse