Piece Of Mind.

Friday, June 13, 2008
Hmm... lama aku fikir coretan apa yang bakal aku coretkan untuk hari ini. Entah mengapa seminggu ni terasa begitu payah untuk membiarkan tangan aku menari-nari di atas keyboard ni. Maybe kerana aku perlu bahagikan sedikit komitmen aku untuk aku berbuat benda lain selain mengadap pc. Erkk.. begitu la kut ceritanya mengapa 2 hari sekali baru blog ni di apdet. Kalau ada sape-sape yang usha blog aku tidak apdet tu...layan je la. Sebab aku memang tahu, kalau sebelum ni, dengan satu ayat pun, aku pasti akan apdet juga blog aku setiap hari. Itu yang terasa lain tu kalau 2 hari sekali baru apdet blog. Tapi yer la kan,takkan selama-lamanya aku nak jadi blogger tegar. Kasi chance kat orang lain pulak. Iyer dak?

Isu kenaikan harga minyak kembali hambar mewarnai blog aku sejak dua menjak ni. Apa yang aku boleh buat? Pak Lah bukannya baca blog aku pun. Kalau suara orang atasan lain Pak Lah tidak dengar, apatah lagi dengan suara aku yang sepoet ni! Suara rakyat di jalanan yang bersusah payah melaungkan protes, sampai tercabut anak tekak, Pak Lah leh wat donno je, inikan pula suara aku yang tidak bersuara kat dalam blog ni apa la sangat bagi Pak Lah.. Huhuhu.
But i need to do something. Apa pun sekarang, hanya doa yang boleh dipanjatkan oleh orang-orang yang lemah macam aku. Aku tidak mampu untuk berada di barisan hadapan dalam demo-demo yang memprotes kenaikan harga minyak. Aku juga tidak mempunyai kuasa untuk merubah keadaan yang berlaku dalam Malaysia sekarang. Ye, hanya doa, itu lah senjata aku sekarang.
Ok, back on track. But by being on the track, i think i need to stop here. Aku nak sambung page yang aku nak baca. Budget nak habiskan buku ni wiken ni. So aku kene sambung malam ni, dah 2 malam nak sambung, but i ended up by sleeping next to it without having major improvement on the page. Just slightly one or two page pernight.Huhu... fida fida... i need to read faster then. So until next entry.
Assalamualaikum
"JANGANLAH KITA HIDUP DI DUNIA UNTUK MENDERITA DI AKHIRAT"

WaAllahualam
Wasalam

2 comments:

noor munirah said...

oo..dah tukar 5 julai lak ek? Eh, tu bukan postpone tu.. "prepone" kot fida sebab dah awal sket dr yg sebenar 12 julai kan.. hehehe.. aku nak pegi satu nak bagi sokongan.. kedua saja nak merasa perasaan join perhimpunan dan kemungkinan disembur dengan air.. haha.. nasihat ku.. xyah la simbah org ngan air masa perhimpunan tu.. bazir.. suh dorang balik mandi kat umah jer.. kehkehkeh..

Afida Anuar said...

Yup, dah tukar, oowh prepone. Aku silap. Ampun ampun. Itu la, aku budget pun mau pegi.

InsyaAllah no hal time tu kita pakat pegi deh:D

 

Browse