Malam Itu..

Saturday, June 21, 2008
Pandangan aku lemparkan jauh ke luar tingkap. Sebutir bintang pun tidak kelihatan pada malam ini. Hanya bulan yang pudar cahayanya bulat mengambang. SubhanaAllah. Tenang keadaan.. Suasana sekitar pula begitu suram selepas hujan di sebelah petang. Bunyi cengkerik saling berbalas. Telinga begitu senang memproses alunan muzik alam itu masuk ke segenap ruang diri...Tiba-tiba, kedengaran siren kecemasan. Tidak kelihatan di mana asal usulnya siren kecemasan itu, dan kemana ia meluru. Ada emergency gamaknya.

Tiba-tiba.... minda aku berkata, aku tidak mempunyai idea lagi dah untuk membiarkan tangan aku terus menari-nari. So i better put my full stop here. Until next entry. Assalamualaikum.

"JANGANLAH KITA HIDUP UNTUK MENDERITA DI AKHIRAT"

WaAllahualam
Wasalam.

5 comments:

aziz said...

gambar tu ko ambik sendiri ker ko ambik dr mane2 tu?

Afida Anuar said...

Haha, aku tau arr ajis aku takde kamera mantap cam ko.. Aku cilok je la mana2..kalau amik ngn kamera aku, sure tak nampaknye rupa bulan tu.uhuk uhuk:( tak cam camera ko...huhu

aziz said...

mcm kala mlm bulan mengambang pun ade.. hihihi..

Al-BIMA SAKTI said...

salam afida;

biarlah berbahagia di dunia
akan berbahagia jua di akhirat sana
namun pasti ada rahmat dan keredhaan-Nya...

Afida Anuar said...

hihi, mmg bulan mengambang pun ajis.

Yer encik al-bima sakti.. Tapi kebahagiaan yang dikecapi di dunia, tidak akan menjamin bahawa kita juga akan berbahagia di akhirat sana. Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahuinya.

WaAllahualam.

 

Browse