Singkatnya Perjalanan Kehidupan..

Thursday, March 05, 2009
Aku tak mampu berselindung lagi. Hidup ini terlalu kudus untuk meneruskan permainan sorok-sorok. Biarkan.. biarkan satu dunia tahu. Biarkan satu dunia mengata. Biarkan satu dunia menghakimi.

Bukan terdesak atau terpaksa. Cuma, aku inginkan satu kepastian yang pasti. Kepastian yang boleh membantu aku meneruskan kehidupan ini tanpa perlu dikerumuni dengan 'tanda soal' di sana-sini. Cheewahh. Tanpa perlu diselebungi seribu satu misteri.. . Chewahh lagi.

Tapi...mampukah aku?? hurmm (Palie, aku rasa aku tidak mampu...sungguh!!)

Argh.. abaikan itu. Aku rasa sejak dua menjak ni aku sudah tidak seperti aku yang dulu. Dunia ni kadang-kadang bisa mengubah sesuatu menjadi sesuatu yang lain. Mengubah aku yang dulu menjadi aku yang sekarang. Mengubah hati yang bengkok menjadi lurus. Kadang-kadang mampu mengubah itik menjadi angsa. Semua bisa dilakukan. Bisa jika Dia mengizinkan.

Jadi, mengapa aku tidak terus minta hanya padaNya? Mengapa aku perlu mengharapkan pada manusia sedangkan aku tahu manusia itu sendiri pun maha berharap pada Dia Yang Maha Kuasa.

Kan?

16 comments:

~~Noli said...

kak..khusyuk kan solat td?alhamdulillah..ok la tuh =)

:.Yus.: said...

sokong2..apa2 pn kembalilah kepadaNya..kerana jawapan pd setiap soalan ada padaNya...

miSs dee 4 dino said...

Palie??
adoi..ape nie fida..
apa dah jd nie??
i dunno what actually happened or what r u going through rite now..but whuteva it is..remember, everything happened 4 a reason..n back to Allah..insyaAllah everything will be fine..amin..

sumtimes, bile dah dpt kepastian, keadaan makin bertambah teruk..ntah lah ..*sigh*

Khairi XXX said...

misteri betul entry ini.

jangan berselubung di dalam misteri. ok. hehe.

Afida Anuar said...

Noli-->Alhamdulillah, dalam rintik2 hujan.... berdua tanpa ada sebarang gangguan..heee. Ok kan?

Yus-->insyaAllah...itulah yang sebaiknya..

Ida-->saje je letak nama palie kat ctu..jd penghias..kasi glemer sket dia..ekekekek..
*aku takut bab kepastian tu la ida..let it be je la kan? yg penting ko ada...aku bahagia..cheeewahhh..

Khairi XXX--> XXX nama baru pulak dah..hehehe..itu la, jangan biarkan hidup anda diselubungi..misteriii..eceh...

Tirana said...

fida dah bertukar jadi alien ke? hehehe

Afida Anuar said...

Kak Tirana, mungkin kut..hehehe.. erkk..

saizulhafiz said...

hehehe...why why why...

syahza said...

nape ni cik pida.. meh citer kt akak toin, meh meh..

miSs dee 4 dino said...

yup..bab kepastian tuh mmg menggerunkan....nak dpt gerun..xdapat pun gerun..huhuhu...xpe fida..aku kan ade..oppsss!

Afida Anuar said...

Saizul-->why?? pasal mimpi tu ke??? ekekekkekekekek

Cik Toin-->tade pe2 cik toin..biasa lah..hidup, sekali sekale ada gegaran jugak..heheheheh

Ida-->yer ida..ko ada;) Itu dah lebih bagus dari mendapat kepastian itu..eheh

Rashid said...

salam..
Memang kehidupan kita ni penuh dengan persoalan.. cuma bagaimana kita menghadapi dan mencari erti akan persoalan itulah yg akan membezakan kita sume..

Moga kita sume beroleh kekuatan dariNya..

Ayoh afida, kita sama-sama mencari erti!!

Afida Anuar said...

Salam cikgu Rashid, ..moga kita semua beroleh kekuatan dariNya utk mencari jawapan kepada setiap persoalan yang ada...

Ayuhhh....fightingg!!!!!;)

Anonymous said...

kak no
bukan satu misteri kepada orang lama!
anda boleh lari, tapi tak boleh!
it ur choice...
all the best...we all still luv U!
be ur self, hidup ini penuh misteri.
insya-Allah ada jalan lurus disebalik onak dan duri...peace!

Afida Anuar said...

Orang lama ke orang tua ayah su??ekekeke

insyaAllah...mmg ada jalan keluar dari onak duri ni.cuma kene rajin mencari...

~rindu pada smua juga~ kirim salam semua...

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse