Dia Temanku..

Monday, March 16, 2009
Petang hujung minggu, aku berkesempatan melawat salah seorang kawan baik aku semasa di university dulu, syikin. Dia pun baru berpindah ke Putrajaya ni baru-baru ni, tapi baru semalam aku berkesempatan melawat rumahnya.

Namun bukanlah perihal hiasan rumahnya yang aku ingin coretkan, atau pun perihal kuih apa yang dia hidangkan pada petang yang dilanda hujan itu. Tapi kisah kawan-kawan, kawan-kawan yang pernah berada di medan perjuangan bersama mengharung suka duka susah payah demi memegang sehelai ijazah. (Ijazah aku diaorang tak gulung, sebab tu aku panggil sehelai, hehehe)

Bila diimbau kembali zaman bersama kawan-kawan dengan Syikin pada petang tu, aku akui memang penuh dengan suka duka, tangis tawa. Kawan...memang banyak mengajar erti kehidupan. Bayangkan hidup ni tanpa kawan...arghhh..aku tak bisa bernafas tanpa kalian. Sungguh!

Kawan, ada yang dah kawin, ada baru kawin. Ada yang dah ada anak, ada yang dah kawin dan tak dikurniakan anak lagi. Ada juga yang masih bujang trang tang tang. Ada jugak yang cekal menyambung lagi pelajaran ke peringkat tertinggi. Tak kurang, ada juga yang menyepi langsung tiada khabar berita. huhuhu. Kawan-kawan..aku tau, aku pun tak kurang menyepi jugak kan? eheh..

Apabila baca entry Incik Miezi berkenaan kawan ni, buat aku terfikir, kenapa la ada jugak kawan yang tak menghargai kawan. Tak menghargai apa kebaikan yang kawan itu telah buat. Sila baca entry Incik Miezi ni, mungkin lebih ngerti kok. (Miezi, aku promote entry kamu ni, ada apa-apa komisyen tak?; contoh kawan yang mengharap pembalasan dari kawan atas sesuatu pekerjaan..aku la tuh..hehehehe)

Kawan..datang dan pergi. Ada yang pergi seketika. Ada yang pergi selama-lamanya. Ada juga yang datang menyinggah dalam kehidupan untuk sementara saja. Apa pun, sekali dah jadi kawan, bagi aku kalian tetap kawan aku sampai ke akhir hayat. Biarlah kawan cuma untuk sesaat, chewahh ayat..hehehe

Sayang kalian semua. Terima kasih kerana sudi datang mengindahkan hidup aku...kawan.

17 comments:

putrixue said...

adakah setiap frasa berikut sama:
1. kawan
2. sahabat
3. teman

yang pasti, saya punyai ramai kawan. tapi sahabat sangat kurang, hanya bole dibilang dengan jari. teman hanya satu, hikhikhik

Kehelan said...

ijazah yg bergulung itu semasa kita tamat tadika/tabika/pasti/taska/taski sahaja... sekian harap maklum...


ekekeekeke

AL-BIMA SAKTI said...
This comment has been removed by the author.
AL-BIMA SAKTI said...

ada kawan, di depan kita manis. di belakang kita hamiiissss....

miSs dee 4 dino said...

kawan pada nama..mmg ramai..
kawan yg sebenar2nya??
yg layak digelar sahabat?
yg sanggup menangis dengan kita??

fikir2kan balik..apa guna ada kawan yg ramai tp tidak jujur dlm persahabatan..lebih baik bilangannya yg boleh dikira dengan jari tapi begitu menghargai persahabatan itu..

Tirana said...

Thank you..thank you kerana sayang pada kak tirana.. Kak tirana pun kawan Fida jugak kan? hehehe... Berkawan seribu, berkasih biarlah satu..ekekekeke...

miezi said...

haha..satay kan?

syahza said...

nnt cik toin ceritakan tentang kwn cik toin lak ae.. insyaAllah =D

Anonymous said...

kakno

eh..mau kawan ke mau kawin ni?
mcm sama je..peace!

P.S..mau email wan.katanya mau balik mal. bulan 8 ni,nk tanye dan nk suruh beli brg adidas banyak2..

Afida Anuar said...

Putrixue-->kalau semuanya sama, gimana?huhuh

Kay-->hahaha, eh betul la kay..tp masa fida belajar kat pasti dulu pun, dpt yang jenis sehelai gak..hehehhe

Al-Bima Sakti-->adat dunia memang begitu.. dia adakan yang hamiiss, supaya kita akan lebih menghargai yang manis itu..hehehhe

Ida-->Kawan,tak ramai kan yang sanggup menangis bersama kita? Ida sanggup tak menangis dan bergembira bersama aku? hehehehe

Afida Anuar said...

Kak Tirana--> sama-sama akak. Kak Tirana pun, terima kasih kerana sudi terima fida sebagai kawan, kawan di alam maya, hehe.InsyaAllah ada masa nanti, moga kita dipertemukanNya.

Miezi-->aku belanje, kamu bayar yer..heheheh

Cik Toin-->yer, sila cik toin..nak tau jugak..heheh

Ayah Su-->dua-dua ayah su.mau kawan n kawin:P
Ayah su, baru semalam kak nor ceting ngn wan, tp dok oyak pulok nok balik bulan 8. email dia
blind_side15@yahoo.com

ayah su, email lambat la..ym jek..hehehhe

agHoo said...

teman beribu senang dicari,sahabat seorang sukar dijumpai..

~~Noli said...

sayang jugak..

Afida Anuar said...

Arif-->betul betul betul...

Noli-->sayang sayang sayang...heheheheh

syahza said...

cik pida sayang cik toin x?

Afida Anuar said...

sayanggg...sayanggg sangat sbb cik toin selalu menghiburkan malam cik pida dengan kata-kata yang membuatkan cik pida gelak sorang2..aduhh bahagia sungguh..eceh

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse