Kerana Cinta..

Thursday, March 12, 2009
“Sesungguhnya Allah SWT apabila mencintai seorang hambaNya, maka nescaya diuji hamba itu dengan ujian yang tiada penawarnya (melainkan sabar dan redha). Apabila ia sabar maka ia menjadi hamba pilihan Allah dan jika ia redha, maka ia diangkat darjatnya oleh Allah SWT”

Jadi..mengapa harus menangis bermurung dengan ujianNya ini?? Ayuh kawan, jangan menangis, jangan bersedih. Bersabar lah dan redha...

p/s: Aku tak sanggup nak tengok air mata kamu lagi:(

14 comments:

miSs dee 4 dino said...

airmata siapakah?

Afida Anuar said...

org yg paaaaliiiiiiingggggg rapat dengan aku..cuba teka sapa?erkkk

miSs dee 4 dino said...

*thinking*
siapakah?
nampaknye otak aku gagal berfungsi dengan baik malam ini..mungkin kesan kekenyangan akibat terlebih makan hr ini
aku seperti ade satu nama di sini..
tp itu org yg aku tau rapat ngan ko sebab aku kenal..if yg aku xkenal au kurg pasti..or mungkinkah diri kamu sendiri???

Tirana said...

Mengapa dia Fida? Putus cinta ke? hehehe... Memang sakit tau putus cinta..hanya org2 biasa merasai saja yang tahu..hehehhe..tapi the happiness lies witihin ourselves. Terpulang pada kita sendiri.

Kehelan said...

ermm... takkan Fida kot... :)

kak Tirana, org yg tak pernah bercinta pun rasa sakit sgt bila tgk org yg kita suka nak kawin ngn org lain... :)

Anonymous said...

:)

-miezi-

Anonymous said...

kakno

jgn anggap dunia ini kita punya
mau yg bahagia aje..
abis yg sedihnya siapa mau?
nangislah selagi mau....ok
tapi bukankah itu semua sudah tersurat!hmmm..wake up!
dlm dunia ni sema org ade kisah masing2....jatuh, bangun sendiri. hidup masih panjang! banyak benda lagi yg perlu buat utk agama, bangsa dan negara...tapi tolong jgn lupa pada pengajarannya..it make u alive! he...he..peace!

Afida Anuar said...

Ida-->Nanti aku bagitau ko eh sapa orang tu? time ko datang cni..bole? heehehe

Kak Tirana-->Bercinta pun tak..mcm mana nk putus kak tirana..hehehehhe..

Kay-->erkk, apa kaitan dengan orang yg kita suka nk kawin dgn org lain lak ni? hehhehehehehe..tade la kay. Dugaan biasa2 untuk orang biasa..cheewahh..

Miezi-->;)

Ayah Su--> Ayah su ni pandai la berkata-kata. Apa kata ayah su buat novel ke satu..erkk tulis buku ke..seyes la kata-kata ayah su ni macam sasterawan negara.. tak sangka kak no..cheewahh

agHoo said...

kesimpulannya jgn bercinta huhu..

putrixue said...

jom skodeng abg biru...

hahahahah

Afida Anuar said...

Arif-->alamak, ni sah dah silap paham tajuk ni..tajuk kerana cinta tu..adalah kerana cinta Allah..tade kaitan cinta antara manusia la arif..hehehehhe

"Sesungguhnya Allah SWT apabila mencintai seorang hambaNya, maka nescaya diuji hamba itu dengan ujian yang tiada penawarnya (melainkan sabar dan redha). Apabila ia sabar maka ia menjadi hamba pilihan Allah dan jika ia redha, maka ia diangkat darjatnya oleh Allah SWT”

Halimah-->erkk..skodeng?? tamo la..hehheeh

miSs dee 4 dino said...

hahaha..okie2..cite kat aku tau nanti..time aku dtg umah kamu..
fida..tolong tnyakan pian..ain ikut..jumaat kami dtg umah kamu..
boleh?

Afida Anuar said...

erkk...heheh..ok ok..

dah dah...dah setel dah booking kete pian..hehehhe.. bole2. datang2..aku dah bagitau semua penghuni rumah..heheheh

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes

 

Browse