Uikss... 2010?

Thursday, July 10, 2008
Tersebut la kisah 2 orang adik beradik sedang berbincang soal masa depan, soal kawin. Si kakak agak tidak sabar untuk melihat si adik berumahtangga. Sama-sama kita ikuti perbualan mereka.

Adik : Adik budget adik kawin 2010 la akak

Kakak : Uish, 2010? Kenapa tahun 2010? Lambat lagi tu? Tak leh cepatkan sikit ke?

Adik : Ala, 2010 umur adik baru 26. Kira standard arr lelaki kawin time tu. Tu pun dah kira awal tu. Dalam 2 tahun ni boleh la prepare mana yang patut. Boleh kumpul duit banyak-banyak. Beli kereta, rumah, barang-barang rumah. bla bla bla bla..

Kakak : Ye la tu dik. Sempat ke nak kumpul duit banyak-banyak dalam masa 2 tahun ni? Nak beli tu la, beli ni la..

Adik : InsyaAllah kak. Sempat. Yang penting usaha. Kalau hanya goyang kaki je, memang la tak kemana kita ni kak.

Kakak : Bagus-bagus ada pendirian camtu. Tapi kalau Allah dah takdirkan tahun depan adik kawin. Adik kene kawin jugak tahun depan. Tak pun jodoh adik bulan depan. Bulan depan la adik kawin, dan bukan 2010 tau. Apa la sangat dengan nombor 2010 tu dik.. Tak sabar akak nak tunggu.

Adik : Haha, adik tau tu kak. Jodoh pertemuan di tangan Allah. Tapi tu perancangan adik la kak. Nak kawin pun kene rancang betul-betul. Bukannya sehari dua adik nak hidup dengan dia, selama-lamanya kak, sampai hujung nyawa adik ni. So adik kene rancang sebaik mungkin kak.

Kakak : Eh ni dah de calon ke ni? Bila nak kenalkan dia dengan akak?
Adik : Hihi, tu kene tunggu dulu la. Sampai masa nanti adik akan kenalkan dia kak. Wait aaa..

Kakak : Hurmmm.. ni yang akak tak sabo nak tunggu ni. Tapi kalau ikut perancangan adik tu, 2010 bagi akak lambat sangat la dik..hihi.

Namun kisah di atas hanyalah rekaan aku semata-mata. Rekaan di malam yang penuh dingin. Seperti dinginnya hati di kala ini. Lalalala.. Until next entry...

"JANGANLAH KITA HIDUP DI DUNIA UNTUK MENDERITA DI AKHIRAT"

WaAllahualam
Wasalam.

7 comments:

ijad said...

salam... apa khabar...

fatal1ty said...

pak lah..pak lah..
lengahkan pulak dah..kekeke.

Afida Anuar said...

Ijad --> Salam. Khabar baik Alhamdulillah

Padil--> Lame tak 'nampak'. Orang kampung sihat? Lame doh blog ni dok terima komen dr fatal1ty.. Rindu gamaknye ngn nama fatal1ty tu..hihihi

Itu la Pak Lah..lengah lengah lak. :)

Palie / Fadhlie said...

rekaan semata2?.. nk tipu la tu.. aku tau sambungan cite nie.. nak aku sambungkan kat blog aku?? hehehe...

Afida Anuar said...

Rekaan la sebab ada tokok tambah sikit2..ekekeke..

Ye ye, nak tau sambungan rekaan palie,jom pakat gi blog dia..sila sila..

--Lepas melawat blog palie--

Aisehh palie, takde pun sambungan nye..hahahahahha :-J

fatal1ty said...

hahaha..org kampung sehat je..org kampung cik fida gane pulok??
bile nok blik ni? hehehe..

owh rindu ke fatal1ty ke? awat xhabaq kat dia..huhuh

Afida Anuar said...

Hahaha,klu org kg padil sihat, org kg sy sihat jugok la klu gtu:)

Dok tau arr ble nok balik. budget bulan 8..tp tngok arr gane.

Owhh...rindu ngn nama fatal1ty je kut..ahaksss... nk mai habaq kut de orang maroh..hahahhaha

 

Browse