Kalau La...

Monday, July 07, 2008
Banyaknya kisah yang berlegar-legar di minda. Namun tidak sempat untuk aku put them all into words. Kalau la brain aku ni ada connection dengan computer, then i can transfer all my thoughts directly to computer and become 'another' Stephen Hawkings. How's that?? Sound's cool huh?. But it's not that easy. Kalau la boleh...hurmmm...

Perhimpunan Protes yang diadakan semalam, nampaknya kurang menyengat! Bagi aku la yang hanya membaca dan melihat gambar. Sayang aku tidak dapat turut serta kerana sebab-sebab yang tidak dapat dielak. Namun sokongan tetap ada di dalam hati. Cuma aku agak kecewa dari apa yang aku baca, protes ni siap ada konsert..erkk ni nak protest ke nak berhibur?? Lagi satu, protes buat dalam stadium. Tempat tidak begitu strategik! Hmm.. kalau la buat di jalanan baru nampak sedikit gempak dan semangat protes tu ada serta mencapai matlamat untuk tunjuk perasaan secara aman. Lagi bagus kalau dapat mandi air FRU dan dapat tembakan gas pemedih mata. Itu lah 'kemanisan' dalam perjuangan!

Suppose Perhimpunan Protes ni kene ikut cara BERSIH buat perhimpunan. Mesej sampai kepada rakyat. Nampak lebih berkesan!

Apa pun, perhimpunan sudah berakhir. Harap-harap pihak penganjur dapat mengambil iktibar atas apa yang berlaku semalam, supaya lepas ni depa dapat menganjurkan protes yang lebih mantap. Yang lebih menepati ciri-ciri demonstrasi yang berkesan! Seperti di Indonesia yang sekaligus membuatkan kerajaan mengikut kehendak rakyat itu, hanya kerana demonstrasi jalanan... demonstrasi jalanan yang mantap!

Kalau la perhimpunan protes semalam, benar-benar berkesan..kerajaan Malaysia ikut kehendak rakyat... hurmmm..Kalau la..... In ur dreams la Fida!!

Yeap..in my dreams.. but nothing is impossible. Keep on moving!!! Until next entry. Assalamualaikum.

"JANGANLAH KITA HIDUP DI DUNIA UNTUK MENDERITA DI AKHIRAT"

WaAllahualam
Wasalam.

2 comments:

[Palie] said...

patut ko buat tajuk 'aksi tunjuk punggung' fida.. baru laku entry nie.. hehehe.. adeehhh.. lain yg di motifkan, lain plak yg jd nye ek.. sib baik x join.. hehee..

Afida Anuar said...

Hahaha, cam nk jual entry jek palie, laku tak laku lak..adehh..
x kisah la tak laku pun, jnji de kepuasan menulis..cheewahh..

itu la..pas ni klu konfem wat kt jalanan, bwk sepanduk..aku sure pi..ngeh ngeh ngeh.

 

Browse