Menunggumu...

Monday, July 28, 2008
Setiap hari aku tidak putus-putus berdoa, agar bisa diketemukan dan disatukan denganmu. Entah bila waktu dan ketikanya, semuanya dalam pengetahuan Yang Maha Esa. Aku tidak tahu akan ketentuanNya itu..

Kadang-kadang terasa dirimu begitu dekat denganku. Nafasmu seolah-olah dapat dirasa oleh deriaku. Degup jantungmu, seolah-olah sentiasa berirama seiring dengan muzik alam yang selalu ku dengar. Tapi bila ditatapi, bila diamati, kau seakan begitu jauh. Walaupun aku sedar, kau tidak lah sejauh mana.. Mungkin kerana hijab itu menyebabkan dirimu jauh denganku. Tapi tidak mengapa, insyaAllah suatu hari nanti kita akan disatukan. Jika itu yang telah tersurat untukku dan untukmu.

Dan aku..akan tetap setia menunggumu...
Sampai tibanya saat itu.....

Tetiba..

Satu suara bersuara...
"Mak aiii!!!"
"Dah setat dah ni..."
"Dah setat dah"

Aku
"hahahahahaha"
"Apa yang setat tu?"
"Aku pun aku tatau.."

Satu suara itu...
"Apa-apa je la:p"

Aku
":-?"

Aku lagi...
"Ok, another entry's done..hip hip hoorayy!"

WaAllahualam
Wasalam.

7 comments:

Al-BIMA SAKTI said...

sesuatu yg kita suka
akan memurnikan jiwa
sesayup pandangan mata
dekatnya tetap terasa
harmoni dan bahagia...
oh iye ke?
hmmm... apa-apa aje...

Afida Anuar said...

iye iye..betul tu Encik Al-Bima Sakti..

cheewahh dan dan...huhu

lottery raffle said...

Thanks. Im Inspired again.

nhusna said...

ahaks..akak tggu sapa nie??hehe

Afida Anuar said...

husna..huhu. Nak kene bagitau gak ke?

Erkk..sapa-sapa la yang perlu akak tunggu..aci dak gitu..hahahaha

nhusna said...

ala..x best nya jwpn..b more specific
plez..haha(kepoh la plak..huhu)

Afida Anuar said...

Hahaha..
kepoh kepoh:))

Nak lebih spesific ek? Nnti husna terima kad kawin akak, husna tengok nama bakal pengantin lelaki tu. Hah! Dia la yang akak tunggu;)

tp tu akak tatau la lagi nak kasi bile kad kawin tu. Bayang pun tak nampak jelas lagi ni..hihihi

WaAllahualam.

 

Browse