Malaysian Style...

Sunday, July 10, 2011


"This is democracy, Malaysian style....."


Cayalah Malaysia!

18 comments:

Tirana said...

Malaysia's new identity...hehehe

nur aisya humaira said...

Assalam kak..:)

sye tengok kan, bersih buat perhimpunan aman je..anasir lain yang mengecohkan..ble sye cakap, org akn condem cakp tak bersyukur malaysia ni da aman...pelik plak cara dieorg pk, da termakan dgn media kot..ye tak kak??

dlm akhbar, polis cakap tk sembur gas pemedih mata(ke ape ntah nme die)..tapi abg ipar sye join juga, dia kata ade beberapa kelompok yg disembur..so, mana nak caya...

Abg ipar sye pergi atas tiket media, so terlepas dri ditangkap..:)

wallahuallam..:)

senyumSOYA said...

salam kak fida..macam2 kan..buat kita terfikir..^^!

Pn Kartini said...

aduhaii.......malaysiaku....

p/s: telinga & mata ada terasa 'terbeban' bila terdgr berita di radio & tertgk berita di tv...tak tahuu kenapaaaa...uhh!!

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari sihat hendaknya di sana..

Ntah takut sangat, padahal buat kemungkaran tak takut pun dengan Allah Taala...

natni said...

uwaaaa kfida sedih gilerrr laaaa

Afida Anuar said...

Kak Tirana-->tu la kak tirana, sampai ada democracy ala malaysia...punya la...

Aisya-->Waalaikumusalam aisya, hurmmm..diaorang tu memang dah totok..errr.. he he..kalau dah totok memang tak leh wat apa. Cakap la gajah rimau sekali pun, diaorang totok lagu tu gak. Sbb depa2 ni takde info lain, tv tv tv...pastu tv tu pulak punya la penipu....panjang pulak bebelan..kekekek.. Akak, kalau dengan orang yang totok ni akak tak suka sangat berdebat, kesian kat dia. Sebab nampak sangat kebodohan dia, yang quote dari tv, tak pandai nak pkir sendiri..errr. Jadi akak diam je, tak kisah la dia nak anggap akak kalah pun...Akak doa moga Allah bukakan pintu hati dia tuk nampak kebenaran..;)

SenyumSoya-->Berfikir, jangan tak fikir dik..tp tak payah fikir susah2, sebab memang dah jelas depan mata pun;)

Kak Tinie-->he he..malaysia boleh kak!... rasanya 'terbeban' tu pasal kat tv semua berita tipu kak, ye la...cuba tengok al jazeera, tak pun berita2 dari luar ni, yang tu memang tepat;)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, alhamdulillah, moga saudara juga sihat sejahtera di sana... a'aa kan? rakyat nak berjalan kaki pun takut... adehhh nasib la dapat pemimpin lagu ni

Intan-->Apa yang sedihnya tan? eh sedih la kan, polis layan rakyat semacam tu, mcm pengganas terulung je rakyat ni, padahal nak berjalan secara aman je..

nurkass said...

alamak fida..kass tak dapat tgk lah..kena block kat ofis ni..adehhh

nahmy said...

ya fida...barula namanya 'demokrasi yg sihat'. klu di buat tak reti dan tak dikacau...diorng berjalan je senyap-senyap. betul kata syeikh abd razak...dgn manusia punyalah takut, dgn tuhan buat salah selamba je....

tropical_jingga said...

seronok tgk gambar2 Bersih 2.0 di seluruh dunia... dkt London rilex je duk berarak... Malaysia je yg kecoh.. huhuh..

Encik Khairi said...

fida, demo kera si hehe.

kecoh sgt, menipu tak hengat.

sahromnasrudin said...

alamak...baju saya lum bersih lagi la heheheheeee

fuad ansari said...

dalam pada polis buat roadblock yg kemain byk lagi smp dah malas nak masuk kl,dapat juga depa wat perhimpunan kan... (",)

Afida Anuar said...

Kass-->takpe kass..takpe... pasal bersih haritu la..latar belakang trailer transformers 3.. he he. Dah tengok transformers belum?errr;)

Nahmy-->he he..takde thrill pulak kan? he he...tu la, dosa penipu semua tu tak takut pulak..haihh

Tropical Jingga-->kan? tu la..tengok jugak video2 sana...aman je berjalan...lebih duk kat negara luar...

Khairi-->InsyaAllah khairi, ada balasan atas perbuatan mereka nanti...pasti ada...

Sahrom-->aaaaa, cepat2 pi cuci sahrom;)

Fuad-->tu la pasal... akak pun pelik bin ajaib gak, mcm mana tengah2 sekat tak kasi masuk kl, dapat kumpul sampai 50 ribu..ke 100 ribu? Allahualam..

Kamsiah said...

kalau pergi bersih kubur,bersih masjid,bersih sungai ke..ada jugak pahalanya...mmg takde kerja dia org ni...

Afida Anuar said...

err..kak..depa dah lepas bersih sgalanya la kot, pasai tu depa pi BERSIH;)..he he

Titisan Hujan said...

rakyat malaysia dh makin cerdik pandai dalam menilai

Afida Anuar said...

Titisan Hujan...iyer dik, skrg ramai dah orang yang ada akal..boleh fikir mana baik buruk..Allahualam...

 

Browse