Nakal...

Saturday, April 16, 2011
Ketika duk sibuk pilih sayur-sayur kat pasar precint 8 pagi tadi, tiba-tiba ada tangan halus yang melingkar memeluk paha saya. Allah! Terkejut sungguh saya! Tapi bila tengok yang memeluk paha saya tu adalah budak kecil yang tersangat comel, saya senyum sendiri. (Nasib baik saya tak karate ke apa ke.. he he)

Tiba-tiba...

"Adik peluk kaki sapa tu?", kedengaran suara si ayah dari arah belakang.

"Adik peluk sapa tu?", suara ayahnya sedikit kuat. Saya pandang si ayah sekilas. Saya senyum.

Pelukan adik masih lagi kemas. Saya biarkan, sambil menunggu abang kedai sayur kira sayur yang saya borong. Alaa budak-budak. Salah mak la ni kut. Getus saya dalam hati. Lepas habis bayar harga sayur, paha saya masih lagi adik peluk ... kemas.

Saya usap-usap kepala dia, barulah dia dongak. Dia tengok saya, dia terkejut. Terus dia leraikan pelukan. Berlari dapatkan si ayah kat belakang. Alaaa, tersalah mak eh dik..kuikuikui.. (Mak dia yang mana satu entah... yang tengah sibuk pilih sayur tu kut!)


Fuh nasib baik anak yang tersilap mak. Kalau laki tersilap bini.. errrr..

Nakal!...



PS: Sekali sekala nakal..ok kan? kehkehkeh

25 comments:

nahmy said...

phew!!...nasib baik bebudak kecik kan? klu bebudak besar...mau terikut balas peluk tuuu...heh..heh nakall!

Pn Kartini said...

assalamuaikum my dear..:)

tergelak akak kat sini!

nasib laki tak buat tersilap gak ek..kalau tak ..maunya jadi kes haru biru ala2 drama gitu kat pasar tuu..huhuhu..mesti lagi trajis nii!

IMANSHAH said...

udah ada aura ibu

shameel Iskandar said...

hahaha, jelas sekali aura ibu ada pada afida. hehehe.

Afida Anuar said...

Nahmy-->aaaa, tidak nahmy...tidak..kalau budak besar sah sah dah kena karate...heh!

Kak Tinie-->Walaaikumusalam my dear kak tinie..hehe, saya pun terpkir mcm tu gak..maunye semua sayur mayur tu terbang, kena belasah saya nanti...nauzubillah, mintak simpan la kalau laki orang yang tersalah...huhu

Shah-->errrr... iyo la tuh shah.. padahal... tersilap peluk jah:P.. Tp kalau betul ada pun bagus gak kan?..kehkhekhe

Shameel-->errr.. aduhh shameel... kalau anak-anak tersilap peluk macam tu kira ada aura eh... jangan puji lebih2 shameel, kembang dah ni..hahahaha

intan.maisarah said...

jauh nye pikir yoong!~

Mutiara Bernilai said...

ehem ehem..

adeh. sakit tekak lak..

aish,

^__^

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Moga saudari beroleh kesihatan yang baik..

Kes tersalah ibulah ni. Kalau ayahnya tersalah isteri pada orang yang sama camner agaknya erk! Tak boleh bayangkan dan isteri sebenarnya nampak lak suaminya tersalah orang..:):)

said...

hehe x leh bayang muka budak kecik tu bila baru sedar tersalah peluk kaki.. hehe.

Afida Anuar said...

Sara-->errr..sekali sekala;)

Mutiara-->huh? tetiba tekak sakit? kehkehekhe

Abdul Razak-->Waalaikumusalam wbt..Alhamdulillah moga saudara pun begitu juga...insyaAllah..

he he..nauzubillah saudara, tak pernah lagi perkara seumpama itu terjadi dalam hidup saya..dan rasanya setakat ni saya tak pernah dengar lagi suami tersilap bini ni..kalau ada...errr..mahu haru jugak tu.. hu hu

Dd-->huh,kalau ko tengok dd, cuak gile muka budak tu..dah la comel..aduhaiii.. he he

Kamsiah said...

salam
akak pernah beberapa kali alami keadaan mcm tu hehe...
yg paling lucu...sorg lelaki yg asyik dok ikut akka kat s/market..lama jugak dia ikut..smp akak naik heran...last2 dia terperanjat...ehhh salah org..dia igt dok ikut gf/bini dia kut...

yg hubby akka ni dah tarik muka masam..

Rashid said...

fida
hehe .. orang tua-tua kata. Bila budak kecik pegang pegang terpegang .. dah tak lama tuuu .. auranya makin dekat ..

kalaule laki tersilap bini? tak leh nak bayangkan .. memang fida nakal ni.

nurkass said...

adehh..
kalau laki tersilap bini mmg balik tido luar la gamaknye..haha

insyaAllah..tak lama dah tu fida..:)

DrSam said...

assalamualaikum Afida. Saya pun pernah beberapa kali dipeluk sebegitu, oleh anak orang maksud saya :) Dan anak saya pun ada beberapa kali peluk kaki dan malah ikut orang lain...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

kalau laki tersilap pegang tangan bininya, mahu kene tuduhan cabul kan huhuhuhhhh

naimisa said...

kata orang2 tua, kalau perempuan itu sedang hamil, maka jantina anaknya akan jd yg bertentangan dgn jantina budak yang memeluknya itu.

ahaks!!! tapi saya x tahu lah apa kes budak tu tiba2 terkam Fida.

hidayati yahya said...
This comment has been removed by the author.
tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Secara psikologi, budak2 akan berpaut kepada sesiapa2 yang mereka kenal dan merasa selamat dlm dakapan mereka. Tambahan pula, apabila seseorang itu memakai pakaian seperti ibu mereka, mereka beranggapan orang tersebut sama sifat seperti ibunya! Eh! Dah jadi mak long, tentu lebih maklum....

Afida Anuar said...

Kak Kamsiah-->huh..kak kamsiah pun pernah kena.?siap ikut lagi tu? wuuuu bahayanya.. he he..

Cikgu Rashid-->ala cikgu..sekali sekala nakal.. tak salah kan..eceh..

Kass-->apa yang tak lama tu kass... he he... saje je..;)

Dr Sam-->Waalaikumusalam Dr Sam..ahaa, Dr ada sifat kebapaan.. hehe

Sahrom-->Waalaikumusalam Sahrom.. ahaa, itu la. Risau gak tu silap2 pegang..

Naim-->kalau pmpuan bujang naim? he he ala hentam je la..entah, saya pun tatau.. Allahualam..silap mak..

Edot-->Oooo patut la ko delete komen ni edot. ok ok..aku dah baca.. kekekeke

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt. Tajnur.. he he. Ni macam nak menafikan pujian yang mengatakan saya ada aura keibuan je ni.. kekeke..takde la gurau je. Mungkin jugak kot...Tapi...yang musykilnya saya tak nampak pulak akak2 yang duk beli sayur tu pakai baju yang serupa saya pakai.. jeng jeng jeng.. he he..

PS: mak long nampak tua... cik long la:P

Yan said...

Sukanya kalau laki salah bini...

Sure fida pengsan..heee

senyumSOYA said...

hehehe..klakar la akak..tapi bdak2 mmg slalu tertukar mak..(^^~

nur aisya humaira said...

waaa,tak lama laa tu kak..:)

Afida Anuar said...

Kak Yan-->pengsan terus masuk hospital..kehkehkeh

Senyum Soya-->he he..itu la. Rasanya akak pun masa kecik2 dulu pernah gak kut, cuma tak ingat

Aisya-->he he..Allahualam la dik. Akak pun tak tahu bila...

Park Young Shake said...

yang budak tu peluk pun nakal jugak kut.... dolu dolu laa...!

Afida Anuar said...

pak shake..ni budak mana pulak ni....oooo pak shake la ni.. nakal!!

 

Browse