Kenapa Siang dan Malam, Tak Mungkin Pernah Bertemu?

Tuesday, January 11, 2011
Bulan..
Senyum kau lihat daku..
Yang bertalu dipukul resah akan waktu..
Mana kan kau dapat baca dalam hati nan satu..
Menunggu akan jawapan takdir hidup ku..

Lagi seminggu, akan terjawablah angin takdir akan bawa saya ke mana. Masih bertiup di pentas jurutera inikah? Atau akan beralih pentas...dup dap dup dap. Kencang sekali di dalam sana berdegup. Mengalahkan degupan waktu tengok final kedua piala suzuki yang lepas..errr.

Yang kita pinta dari Dia, agar diaturkan semua yang terbaik untuk kita.
Moga aturan Dia yang terbaik untuk kita.
Dapat ke tidak saya tukar.. Dia yang Maha Menentu.
Dia Yang Maha Tahu.

PS: Doakan saya..ya!..

20 comments:

Yan said...

Pray for the best dan tawakal

Pn Kartini said...

Salam my dear..:)

Apa jua nanti..segalanya ketentuan dariNya jua...
Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik utk hambaNya...:)

Akak doakan agar yang terbaik itu mendatangi fida ...:)Amin...

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..:)

Semoga beroleh kesihatan yang baik dan sentiasa dalam perlindungan~Nya..

Moga Allah kurniakan tempat terbaik buat saudari...lepas ni jadi guru erk!

Afida Anuar said...

Kak Yan-->InsyaAllah Kak Yan..thanks..

Kak Tinie-->Salam my dear kak tinie..Aminnnn.. thanks akak, fida pun harap begitu. Dapat ke tidak, Dia yang Maha Tahu apa yang terbaik..

Abdul Razak-->Waalaikummusalam saudara abdul razak..Aminn..insyaAllah. Moga2 saudara di sana pun begitu juga..

Kalau ada rezeki dan jodoh saya jadi cikgu.. kalau tak, takde la saudara. Berdebar ni..huhu

luahfikiran said...

SALAM,
SENTIASA MENDOAKAN YANG TERBAIK UNTUK AFIDA.

nurkass said...

salam fida..
insyaallah..semoga tercapai apa yg fida inginkan...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum sahabatku...semoga kputusan yang akan awak buat akan menerbitkan sinar baru dalam kehidupan awak ya dan semoga awak terus diberkati Allah SWT

diana abdullah said...

fida, den doakan fida dpt jadik cikgu tuh..ciri2 cikgu tuh dah ade..mudah2an diperkenankan doa fida tuh...amin..:-)

aliff muhammad said...

Afida,

Buat yang terbaik untuk apa jua situasi.

Khairi said...

salam, insyaAllah moga Fida dapat apa yang hati Fida dup dap kan. :)

astridadeline said...

good luck:)

tajnur said...

Assaalamualaikum wbt
Siang dan malam tak mungkin bertemu tetapi mereka saling berselisih dlm ertikata berlakunya peralihan (transition) i.e. bertemulah sikit2! Begitulah analoginya, kalau tidak siang dan malam tidak melalui waktu peralihan tidak mungkin kita bersua peralihan pentas waktu senja dan waktu fajar yg dpt dimanafaatkan. Lama-kelamaan tentu kita serasi apabila tibanya siang dan malam. Andaikata takdir berubah, terimalah dgn redha dan bersiap-sedia menghadapi perubahan, mudah2an takdir tersebut menjanjikan masa depan yg cerah. InsyaAllah, kami doakan buat yg terbaik utk Afida krn Dialah Penentu Segala2nya. Wallahualam

naimisa said...

ok, teacher.

Afida Anuar said...

@LF-->Salam LF.. thanks sudi mendoakan. Moga2 yang terbaik buat kita smua juga..

@Kass-->Salam Kass, InsyaAllah..doa2kan..

@Sahrom-->Thanks Sahrom. Moga2....

@Diana-->Thanks Di... Aminn..moga2..hehe,ciri2 cikgu? apakah?

@alip-->Thanks alip..insyaAllah. Doakan..

@Khairi-->Salam khairi..aminn..doa2kan. antara persimpangan juga ni. moga2 simpang yang dipilih itu yang terbaik tuk dunia dan akhirat.

@astridadeline-->Thanks dear..

@Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.. Tajnur..Aminn..InsyaAllah Tajnur, moga2 yang terbaik buat semua. Dapat atau tak, yang penting kita dah usaha kan? Allahu'alam..

@Naim-->Aminn...saya anggap tu doa naim;)

@r3|4^2 said...

Siang mlm bole jd bertemu di certain area kat kutub utara / selatan. Tak percaya, tgk citer 30 days of nights hehehe..

Afida Anuar said...

Eh ye ke bos? Macam tak caye je...jap kena buat kajian ni...

IMANSHAH said...

Kejayaan milikmu, InsyaALlah

Afida Anuar said...

Aminnn Shah..moga masin mulut shah...

Cikgu Ma said...

assalamualaikum fida
akak biasa melihat cikgu yg pernah bekerja di swasta sblum dia dpt jadi cikgu, sgt efektif tugas mereka.

Afida Anuar said...

Waalaikumusalam kak..

InsyaAllah, kalau ada rezeki fida jadi cikgu, moga fida pun boleh jalankan tugas dengan sebaik/seefektif mungkin..insyaAllah.. doakan eh kak..

 

Browse