Kamu Yang Lalu...

Sunday, May 09, 2010
Dalam merungkai melodi awan biru..
Hati ini masih lagi bertalu menyebut nama kamu..
Apakah kamu yang aku rindu?
Atau hati ini yang masih keliru?

Aku benci punyai rasa yang keliru ini buat kamu..
Kalaulah aku boleh luahkan segala rasa yang datang bertamu..
Akan aku conteng nama kamu di situ..
Di hati kecilku..

Namun maafkan aku..
Aku tidak dapat berbuat begitu..
Kerana aku ini, adalah aku..

Taman Botani, Putrajaya.
.

15 comments:

qaseh said...

jgn ada lara dihati
akibatnya jiwa menderitai
luahkan segala dihati
spy terus disayangi

qaseh said...

jgn ada lara dihati
akibatnya jiwa menderitai
luahkan segala dihati
spy terus disayangi

tajnur said...

Assalamualaikum!
I think maybe you have our own history and let it be your confidential. However, kita sebagai makhluk ada Allah SWT yang membolak-balikkan hati manusia.Surah AlKahfi:28 وَٱصۡبِرۡ نَفۡسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ رَبَّہُم بِٱلۡغَدَوٰةِ وَٱلۡعَشِىِّ يُرِيدُونَ وَجۡهَهُ
KepadaNyalah tempat kita mengadu dan menyebut namaNya siang dan malam sebagai penyerahan diri kita yg penuh mengharapkanNya. Wallahualam

uNcLeJoE said...

siapakah kamu itu...tulis ni kat taman tu ke?

MaizaC'Joe said...

salam

emm.. siapakah itu....
moga hati tenang abadi
untuk merungkai satu persatu.. :)

NAZRINCREWS said...

salam..

luahkan segala yg ada dihati..
elak hati itu mati..

Tirana said...

Kenapa Fida tak boleh luahkan apa yang terbuku terhadap 'kamu'? Malu ke? hehehe

Abd Razak said...

Salam..

Keliru..
Luahkan..
Jangan menyeksa diri..

Afida Anuar said...

qaseh-->kepada sesuatu yang pernah buat hati tersenyum..takkan pernah ada lara yang menguntum..eceh.. thanks Qasih..

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt. Nothing confidential...it's just life;).. and that's what i'm doing...luahkan segalanya kepada Yang Maha Kuasa... alhamdulillah ada susuk tenang menanti di situ...

UncleJoe-->hehe...takde la tulis kat taman tu UJ,cuma bait-bait ini yang berlagu sewaktu berada di taman itu..eceh...

Maiza-->Salam maiza...tiada sapa2..anggaplah ia tulisan hati yang tiada makna...erkk..insyaAllah Maiza, thanks.....

Nazrin-->salam nazrin..yeap..that's what i'm doing;)

Kak Tirana-->hehe..bukan malu kak tirana..cuma...erkkk..takde apa2 la:D

Abdul Razak-->Salam saudara..keliru sket2 je.. ingatkan dah lerai hari tu..erkk..insyaAllah akan terlerai sepenuhnya nanti.:D

penjejak maya said...

salam,

dah merungkai tu nanti kenalah mengikat balik hehe anyway nice sajak...

Khairi said...

cantik puisi ini. bagai jiwa nan lara ini difahami sang penulis. trima kasih fida. cinta itu perkara mudah yg paling komplikated.

Sesumpah said...

andai luah lebih legakan hati, luahkan saja kak fida. kalau tak tpaksa lah tingkatkan kesabaran :)

Afida Anuar said...

Penjejak Maya-->alamak, mcm mana nk mengikat balik melodi awan biru tu?erkk..hehe anyway thanks penjejak maya,

Khairi-->erkk..terima kasih khairi...alamak,jiwa tak sempat nak lara lagi khairi..hehe... cinta itu perkara mudah yang paling komplikated...setuju!!!..ngeeee

Sesumpah-->hehe..sesumpah pula yang memahami yer..insyaAllah..takkan.. sebab ada yang lagi baik dari luahkan;)

Pn Kartini said...

Salam my dear..

Aduhaiii...subuh2 mendgr luahan hatimu..
membuat hati tertanya..apakah maksud yang tersirat...apakah ada duka di hatimu....
:):):)
..........moga kesayuan itu tiada lagi...biarkan ia berlalu pergi...bangkit utk mulakan hari yg ceria..:):):)

Afida Anuar said...

Salam kak tinie...hehe...

saje merungkai rasa yang bersawang di dalam jiwa..tiada duka apatah lagi lara..yang tinggal cuma udara yang ceria yang mahu dihela;)

thanks akak

 

Browse