Kasih Abang...

Tuesday, April 13, 2010

Kecil tubuhku kau peluk kemas...
Kasih sayangmu, sampai bila-bila tak mampu aku balas...

Tak boleh bayangkan macam mana kalau saya di tempat dia. Ya Allah...

Gambar diambil di sini.

12 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apabila saya melihat gambar, bukanlah saya sedihkan sangat ttg anak2 tsbt, tetapi lebih kepada diri kita dimana hilangnya masyarakat penyayang! Lebih buruk lagi bila Allah SWT kategorikan kita sebagai pendusta agama spt dlm Surah AlMaaun:1-3`أَرَءَيۡتَ ٱلَّذِى يُكَذِّبُ بِٱلدِّينِ (١) فَذَٲلِكَ ٱلَّذِى يَدُعُّ ٱلۡيَتِيمَ (٢) وَلَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ ٱلۡمِسۡكِينِ (٣)
Sedar tak sedar, sebenarnya kita hidup dlm kepuraan. Maaf cakap, kalau kita wujudkan persatuan/ badan pun tak akan selesaikan masalah krn apa yg berlaku selama ni byk salahguna dan kesempatan yg diambil. Semua berpunca krn telah menjauhkan dari AlQuran dan apalagi utk mewujudkan golongan yg mampu selesaikan masalah ummah. Dlm keadaan hampir qiamat ini, Allah swt telah menggambarkan dlm Surah AlHajj:2 Pada hari kamu melihat (peristiwa-peristiwa yang mengerikan) itu, tiap-tiap ibu penyusu akan melupakan anak yang disusukannya dan tiap-tiap perempuan yang mengandung akan gugurkan anak yang dikandungnya ..` Wallahualam

unclejoe said...

itu lah abg yang budiman.. kasihmu kekal sepanjang hayat..tonton lah filem brotherhood Korean film..

hmmm kepada yang bagi komen jangan lupa jenguk UJ nye blog untuk entry hari ini..sekadar ingin berkongsi.. pada UJ juga menyayat hati.. okay sahabat blogger semua...

salam
..UJ celah kat sini sbb macam penting je entry yang UJ nak sampaikan ni..

Abd Razak said...

Salam..

Begitulah kehidupan dunia, banyak kisah yang sgt menyedihkan hati antaranya seperti dlm gambar yg saudari muatkan, namun tak ramai yg simpati. Andaikata ada pemimpin yg perihatin terhadap nasib anak-anak seperti ini, takkan ada kisah sedih sebegini.

Moga Allah memelihara mereka..

Pn Kartini said...

Kasih sayang yg sejati akan sentiasa kental di jiwa tanpa mudah utk digoyah....kan sentiasa dijaga dan dipelihara agar sama2 merasakan kebahagiaannya..

Tirana said...

kadang-kadang ada abang yang makan adik...hehehe..

Sesumpah said...

masyarakat penyayang sekarang semakin kurang, kurang kesdaran tentang kesusahan orang lain juga. yang tau hal dia jeh. hari tu sesumpah dapat banyak pengalaman dan pengajaran semasa camping bersama anak2 orang asli. sedih.



:')

Afida Anuar said...

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.. Saya setuju dengan Tajnur..kepincangan dalam masyarakat skrang adalah disebbkan kita tak buat apa yang Allah suruh buat. Duk konar ikut lain..buat tu buat ni,tapi tak selesai juga... kenapa la depa buta tak nampak-nampak sebenar-benar jalan penyelesaian yang tertulis dalam kitab suci al-quran?... WaAllahualam,

UJ-->Tak tengok lg cite tu..huhu..UJ memang penting pun apa yang UJ nak sampaikan tu..insyaAllah berkat doa semua orang, Nurhannah akan sembuh..

Abdul Razak-->Salam..benar saudara..Moga Allah memelihara mereka dari berbuat sebarang kemungkaran..

Kak Tinie-->Hanya yang benar-benar berkasih sayang akan merasa...

Kak Tirana-->Uishh, mintak2 dijauhkan dari abang yang makan adik tu.. abg yang makan aiskrim adik ada la..heheh

Sesumpah-->wahh bertuah sesumpah dapat mendekati mereka..ada baca kisah tu kat blog sesumpah..syabas dik..

Sesumpah-->

unclejoe said...
This comment has been removed by the author.
Faridrashidi said...

Kasihan saya tengok kanak-kanak begitu. Agak-agak di mana ya?

Inilah negara kapitalisme.

Afida Anuar said...

Dalam gambar tu, kalau tak silap saya yang depa duk cakap kat forum tu kat indonesia...tapi kat malaysia sendiri pun ada sebenarnya..waAllahualam..

budak pinky said...

kesiannye... =(

Afida Anuar said...

Kesian kan? syukur kita tak berada di tempat dia. Agak2 kalau kita kat situ macam mana la..

 

Browse