Mencuba..

Thursday, January 07, 2010
'Jangan cuba dikawal arahnya taufan,
tetapi kawallah layar kehidupan.
Tak perlu diukur kedalaman lautan,
tetapi panjangkanlah kail yang sejengkal'.

Hari ni takde masa nak taip panjang sikit (konon,erkkk). Mahu ke dapur seberapa segera kerana ingin mencuba resipi apam coklat buat kali pertama, sekadar mencuba. Harap-harap menjadi; menjadi dari segi rasa dan bentuk,hehe.

Till then.


14 comments:

putri_xue said...

nak sira pisanggggg....

Tirana said...

Kalau jadi, bagi kak tirana sikit.. suka banget dengan apam...hehehe

Kehelan said...

tampal gambar yek!

syahza said...

sila pos ke sini cik pida?

hami asraff said...

eh boleh order nak makan apa ke? kedengaran macam best ni. hehe ~

Frodo Baggins said...

sedap ke?
x hangus ke?
perasa cekelet ke?
ker perasa yg x diketahui
xder nama saintifik lagik ...


>>________<<


((tetiba wa rasa lapar))

bspotgurl said...

sure jadik punya.. dnt worry

Afida Anuar said...

Putrixue-->aisehh sira pisang nak amik tang mana pulak ni..ekekekkee.hari ni apam yang..hehe

Kak Tirana-->nak kata jadi tu..erkk..mcm jadi,tapi.... Nak kasi kak tirana pun dah abes..nnti la lain kali kalau ada rezeki buat lagi, insyaAllah. Leh kasi kat akak sket..

Kay-->alamak..tak sempat.apam dah masuk perut..hehehe

CIk toin-->ala, dah abes la cik toin..lain kali cik pida buat lagi eh, pastu kasi kat posmen..hehe

Hami-->alamak, cni bukan kedai leh order2..ekekeke...

Frodo-->of kos la tak hangus sebb kukus..kukus lama mana pn mmg takkan hangit..hehe.. bole cuba pulak lain kali ni..

bspotgurl-->jadi2, cuma rasa tawar sket...gatai tangan sangat pi kurangkan gula..hehehe

edot said...

wah! pandainye masak apam! kat kmpg aku diorg kukus apam dlm daun pisang, bentuk macam pai. bulat.

fida, sila jual apam online. nnt aku pesan :P

Khairi said...

tertinggal bas lak saya kali ni huhu.

aideeb said...

apam coklat? adakah sedara mara apam balik?

Afida Anuar said...

Edot-->erkk,ni takde daun pisang nak kukus sekali.Letak mcm tu jek dalam pengukus...tp ada bentuk la...huh..nk jual online?rupa pun mcm takde bentuk apam jek..hehehe

Khairi-->bas ke mana yang awak tertinggal tuh?hehehe

Aideeb-->bukan..ni bukan sedara, bau2 bacang je deeb..heheh

keon said...

kenduri halim.. klau jg pergi.. roger ya :0

Afida Anuar said...

Keon...insyaAllah, kalau takde aral melintang lalu, membujur patah:D

 

Browse