Bersih...

Monday, June 27, 2011
"Kak, tau dak..sekarang ni, kalau kita pakai baju bersih, kita jalan-jalan kat KL, polis tangkap!", Azmin. Junior kat tempat kerja saya, dalam sesi sembang pagi, pagi tadi.

"Mak aii, habis tu..kita kena pakai baju kotor la yer...baru tak kena tangkap?"..


Pulak!


22 comments:

IMANSHAH said...

kalau tak pakai pakaian pun kena tangkap

Titisan Hujan said...

dabel meaning nih

Encik Khairi said...

mmg betul2 dabel meaning huhu.

jom pakai baju bersih!

natni said...

kfid

jaga diri hiasi peribadi ok
bai ;))

nur aisya humaira said...

haha..nak gelak sero kt org bodoh piang ni duk tangkap org...bongok tak habis2...geram plak sere....:)

kerajaan takut laa tu...macam2 cre bt nk halang...

maCy said...

erk apa maknanya then?

Scya Lollita said...

konpius dgn dunia .

Rashid said...

haha! jangan cakap cam tu fida. Nanti kena tangkap!!

Tirana said...

Baju baju bersih, dikira menghasut orangramai supaya berdemo kononnya.. Yang dok hasut buat benda2 maksiat tu ok pulak. Kerajaan buta mata hati.. Eh sapa kerajaan tu gamaknya?!

Pn Kartini said...

Bila niat suci bersih dibolakbalik oleh Sang Buta Hati...maka sebeginilah jadinya kan...:(
Maka tangkap sana..tangkap sini..cekup sini cekup sana!!ADUHAIII...

Afida Anuar said...

Shah-->ha ha ha..betul betul betul...

Titisan Hujan-->eh tak..tak..single meaning ni;)

Khairi-->Takde dabel meaning pn khairi..meaning satu je ni..hik~

Intan-->ok tan, sure..of course..bai!;)

aisya-->tu la pasal kan aisya.. depa penakut ni, pasai tu jadi lagu tu..

Macy-->Maknanya, sanggup ke adik nak pakai baju kotor semata2 tak nak kena tangkap dengan polis? nak solat pun tak boleh. akak tak sanggup. akak nak pakai baju yang bersih, biarlah kena tangkap pun..errr;)

Scya-->Jangan konpius dik..fokus.. Tengok apa yang tak kena..buka mata hati. InsyaAllah akan nampak;)

CIkgu Rashid-->errr...oh..tangkap? tangkap lah tak takut pun...kehekhekeh

Kak Tirana-->Tu la pasal kan kak? isk isk isk..tengok berita lagi la. Sakit ati je...last2 tutup tv

Kak Tinie-->tu la pasal kan kak...something wrong somewhere here. Depa bukan nak buat kecoh pun. Cuma nak berhimpun secara aman nak serah memorandum nak tuntut pilihanraya dilakukan secara adil. tu je. Kenapa pihak kerajaan takut eh?

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida...

Moga saudari sihat hendaknya..

Buat perkara bersih depa tangkap, bila depa tangkap mesti yang buat benda bersih...:)

Kakzakie said...

Konon nak bersihkan "bersih" itulah pakai baju bersih kena tangkap.

Kalau kotor mesti selamat:(

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,tuan,meminta pandangan/nasihat dari wanita berkaitan artikel yang di tulis di blog saya,silalah berkongsi bersamadi blog saya...semoga Allah melimpahi keberkatan pada puan.

nurkass said...

hehe..
mcm2 lah diorang nih..
jgn tak pakai baju sudah..

fuad ansari said...

takpe.. yg penting hati mau bersih.. (",)

sahromnasrudin said...

sy mmg tak suka pkai baju bersih2...nnti org tanya pakai mesin basuh apa...baik sy pakai baju tak bersih..org tanya sy jawab pakai cap tangan je hehehehehehee

Norsha said...

tula....macam2kan fida,...pakai baju berkot la kalu gitu (berkot = bersih+kotor)

Afida Anuar said...

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak. Alhamdulillah saya di sini sihat2 jah, moga saudara di sana pun begitu jua.

itu la saudara, buat perkara bersih pun depa nak tangkap..terbalik dah dunia ni..

Kak Zakie-->mesti ada sebab kan kak, diaorang nak 'bersihkan' bersih ni... sebab takut kantoi? hik!

Anak Pendang=->Salam..eh tuan? cik lagi ni.. hehe.thanks,

Kass-->he he.. kalau tangkap yang tak pakai baju tu, boleh terima akal jugak, pasai menggugat ketenteraman jiwa..err;)

Fuad-->Kalau hati bersih, insyaAllah luar pun bersih, kan fuad?:)

Sahrom-->lar sahrom,nanti jawab la..mesin basuh cap singa madagaskar..kekekek

Kak Norsha-->he he...berkot ya kak.. tak boleh kak, pasai ada kot tu..heh~!

shameel Iskandar said...

skrg ni org sukakn yg kotor2 afida. Tapi hairan pulak, yg kartunis kotor hati ( utusan malaysia) siarkan kartun yg mengotorkn hukum hakam islam tak pula ditangkap.

intan.maisarah said...

salam.
hihi.. sara suka kak fida cakap mcm tu

haha

Afida Anuar said...

Shameel-->hati dah kotor shameel, jadi macam tu la. Benda yang benar tak nampak...nampak benda yang salah, dan membenarkan pulak benda yang salah tu...Allahualam...

Sara-->salam sara.. he he..akak pun suka..err;)

 

Browse