Tenang...

Monday, July 26, 2010
Umpama tasik selepas hujan..
Diri selepas ujian...
Syukur masih ada tenang sudi bertandang...
Menjengah hati di balik diam.

PS: Lalu kita pun tersenyum :-)

14 comments:

Abd Razak said...

Salam saudari Afida..

Moga sdri sihat hendaknya dalam meniti kehidupan ini..

Ujian datang dan pergi..
Bila ia hadir senyum pengubat hati..
Bila ia pergi syukur nikmat Ilahi..
Lalu senyum lagi..

Aduhai...apa yang saya ucapkan pepagi ni..:-)

sahromnasrudin said...

salam....sungguh puitis 4 rangkap diatas..sangat menyentuh kalbu

bspotgurl said...

semoga awak sihat-sihat slalu

Khairi said...

suka bila lihat wajah orang tenang. :)

sungguh sy semakin hilang dalam diri sendiri...

uNcLeJoE said...

senyum seindah suria yang membawa cahaya...

senyumlah dari hati.. wajahmu berseri..


erkkkk retro lah katakan...hehehe

penjejak maya said...

salam,

lepas ujan kalau mancing kat tasik tu pun best ikan tengah banyak tu hehe..

Tirana said...

Tenang dalam diam...
Senyum bisa bertandang...hehehe

nahmy said...

alhamdulillah....

Pn Kartini said...

syukur..hari ini
masih ada lagi senyuman
yang pasti bisa menceriakan
suasana ..
biar lara rasa di hati..:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Lautan mana tidak bergelora?
Bumi mana yg tidak ditimpa hujan?
Gunung mana yg tidak boleh didaki?
Namun hati manusia tetap tersentuh walaupun nampak tenang...
Umpama bijibenih dlm tanah kering, apabila ditimpa air hujan, berlaku gegaran dan merekah walaupun nampak pegun (Surah AlHajj:5 .. فَإِذَآ أَنزَلۡنَا عَلَيۡهَا ٱلۡمَآءَ ٱهۡتَزَّتۡ وَرَبَتۡ وَأَنۢبَتَتۡ مِن ڪُلِّ زَوۡجِۭ بَهِيجٍ۬ We send down water (rain) on it, it is stirred (to life), it swells and puts forth every lovely kind (of growth) Wallahualam

shameel Iskandar said...

sesekali kita perlu diburu resah.
kekadang kita perlu dihambat gelisah.
Kerna dgn itu kita akan menghampiri Allah.

Afida Anuar said...

Abdul Razak-->Salam saudara abdul razak..Alhamdulilah saya sihat2..cuma ada 2 orang kawan di blok saya ni terkena denggi..dan kami dikehendaki berhati2..sejak petang tadi pegawai kesihatan duk melilau2 di blok kami..huhu.. aduh termengadu pula...

benar la tu apa yang diucapkan..indah juga kata2 tu saudara..sungguh!.

Sahrom-->Salam..thanks... fuh tak sangka pulak kalbu boleh tersentuh!..hehe

Bspotgurl-->Thanks dear..u too ya!

Khairi-->Kenapa? hilang dalam diri sendiri?? owhh nooo... mcm parah je bunyinya..

UJ-->Fida tak kata..UJ yang mengaku..ahaaa lagu tuh!

Penjejak Maya-->Salam..hehe..tak pernah lagi cuba memancing, tengok la lepas ni..hehe

Kak Tirana-->Macam kak tirana..tengok wajah pun asyik senyum je...;)

Nahmy-->Alhamdulillah..;)

Kak Tinie-->Alhamdulillah kak..senyum tu kan awet muda..hehe

Tajnur-->Waalaikumusalam... Tajnur..tersentuh tu memang, dalam tenang pasti ada titis yang berkocak, halus mungkin..waAllahualam..

Shameel-->bagi yang menghampiri, Alhamdulillah..tapi shameel, masih ramai yang menjauhi..waAllahualam...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ok Afida, saya cuba translate apa yg saya tulis kat blog Pn. Katini. Sebenarnya, nak usik2 Sdra Abd Razak je bila dia usik2 Pn Kartini.
"Assalamualaikum wbt
Malu pula si Abd Razak ni ooo? Ya! Jgn ditenung si dia lama2, nanti semua org jealous, saya sendiri pun jelous juga. Mana tidak, sbb
pandangan `stereoscopic` dapat menganggarkan jarak dgn tepat dan boleh lihat jelas pada waktu malam!
Jgn ambil hati, saya bergurau saja!

Afida Anuar said...

Waalaikumusalam wbt..

hehe... terima kasih Tajnur.. pandai Tajnur berbahasa sarawak ye. Eh bukan bahasa sarawak je,saya rasa semua bahasa kan? Boleh berguru ni..hehe

 

Browse