Cinta...

Saturday, July 10, 2010
Cinta itu resah gelisah bercampur rindu..
Kelesah dan renyah bercampur mahu..
errr..

PS: Seikat Kembang Merah:)

21 comments:

MaizaC'Joe said...

salam

hehe.. ehem..ehemm...
Cinta itu indah..
biarlah ia mekar..
bak bunga berwarna merah...

p/s dapat bunga la tue.. :)hihi

TUKANG KATA said...

Cinta itu buta..

tetibe..HAHAHA

terima kasih sudi follow Tukang Kata!

:)

miSs dee 4 dino said...

wah..bestnya fida..
nak jugak seikat kembang merah tuh leh?

nahmy said...

'cinta' itu pasti datang fida...merungkai segala dilema!

Khairi said...

:)

Abd Razak said...

Salam saudari afida..

Moga sihat hendaknya..

Cinta adalah Api.
Bila digunakan pada tempatnya,
maka ia akan menghangatkan, memasak,
menerangi dan membawa keindahan.

Namun bila ditaruh bukan pada tempatnya,
maka akan membakar dan menghanguskan.
Inilah api yang zahir.

Kehelan said...

dh abis baca Fida? :)

kay suka kisah tuh...

Tirana said...

Fida, kak tirana tumpang senyum macam Khairi..hehehe

Muhammad Nazrin said...

salam kak Fida..

lama saya tak komen..hehe

cinta harum bak kasturi
jangan lupa pada Illahi

Pn Kartini said...

Salam dear:)

Tetiba dicoretnya cinta..
Apakah telah berputik di sanubari??
Atau mungkinkah jua
Cinta fantasi dalam khayalan
yang diolah rapi dari sebuat coretan..

ermmmmm....(sambil berfikir nihh!!..hehe)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Cinta adalah fitrah manusia. Sebagai fitrah, ia sesuaru yg diperlukan oleh manusia sebagai `basic needs`. Surah AliImran:14 زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ ٱلشَّهَوَٲتِ مِنَ ٱلنِّسَآءِ وَٱلۡبَنِينَ وَٱلۡقَنَـٰطِيرِ ٱلۡمُقَنطَرَةِ مِنَ ٱلذَّهَبِ وَٱلۡفِضَّةِ Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: Kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak... Malah ia seperti pakaian baik lelaki atau perempuan (Surah AlBaqarah:187 ...نِسَآٮِٕكُمۡ‌ۚ هُنَّ لِبَاسٌ۬ لَّكُمۡ وَأَنتُمۡ لِبَاسٌ۬ لَّهُنَّ‌ۗ Perempuan2 kamu itu adalah sebagai pakaian bagi kamu dan kamu pula sebagai pakaian bagi mereka ...
Memang meresahkan dan gelisah selagi dlm kerinduan tetapi ia juga boleh melukakan ramai orang...
Wallahualam

shameel Iskandar said...

Berseri hati yang walang.
Pabila cinta mula bertandang.
raihlah cinta dengan keuntungan.
bersendikan ayat-ayat Tuhan.

Bro Bayu said...

parok dah ni,,kak fida kita nih

Afida Anuar said...

Maiza-->Salam..ehem ehem mai..hehe.. sapa la yang sudi kasi akak bunga tu mai? takde la..bukan orang kasi bunga pun..akak beli buku...tajuknya seikat kembang merah..hehe..cinta itu resah bla bla bla tu..dia punya tagline..konon..;)

Tukang Kata-->Cinta itu buta bagi hati buta..sama2 tukang kata.terima kasih sudi folo juga;)

Ida-->Boleh2..kat kedai bunga banyak ida;)

Nahmy-->InsyaAllah Nahmy..saya yakin!!..akan..eceh..

Khairi-->:D

Abdul Razak-->salam saudara..alhamdulillah..sihat..cuma sekarang agak kesibukan sedikit..sedikit je..ehehe.. cinta umpama api..benar sekali..

Kay-->belum lagi kay.. Wiken ni terlalu berkejar ke sana ke mari tak sempat nak concentrate kat buku lama2..huhu..

Kak Tirana-->kak,fida pun nak senyum jugak la..:D

Nazrin-->Salam nazrin..takpe2. akak tau nazrin bizi..jaga diri!!

Kak Tinie-->Salam my dear..Kak Tinie..hehe..sekali sekala dicoret pasal cinta...secukup dan sesedap rasa..eceh..cinta berputik...rasanya kot..ehehhe

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt..perkongsian yang baik.. pasal kami kaum perempuan adalah pakaian bagi lelaki, dan lelaki adalah pakaian bagi perempuan. Jika pakaian itu sendiri kotor, maka si pemakai itu juga akan nampak comotnya..oleh itu marilah sama-sama kita menjaga pakaian masing-masing agar tidak dicemari kotoran yang boleh mencomotkan penampilan kita..WaAllahualam..uishh panjang pulak reply..ampunn..

Shameel-->Thanks shameel..insyaAllah..itulah yang dipinta saban saat dan waktu...moga cinta itu bisa menambahkan lagi cinta pada Yang Maha Kuasa..dan moga cinta itu bisa memimpin tangan kecil ini menuju syurgaNya..waAllahualam..

Bro Bayu-->errr...sesekali paroh bro bayu eh adik bayu..... alaa..bukan selalu pun:P

uNcLeJoE said...

owhhh dah dapat bunga... hehehe

Afida Anuar said...

aduhh..mana ada dapat bunga la UJ...siapa la yang nak kasi bunga kat fida ni..err.. ni haaa tagline buku yang baru fida beli;)

niwtode said...

oh, ingatkan kembang merah org letak kat En Hitam. hoho..

cinta itu indah.. kalau berbalas :P

sahromnasrudin said...

cinta kan indah jika kita indahkannya..
cinta juga kan sedih jika kita mnyedihkannya ;-)

naimisa said...

cinta itu macam api.

kecil-kecil jadi kawan.
bila besar, jadi lawan.

penjejak maya said...

salam,

cinta tu umpama bunga yang mekar mewangi tapi ada juga yang macam bunga plastik hehe..

Afida Anuar said...

Edot-->ahaaa... bukan la edot.. cinta itu juga indah, kalau dikecapi selepas susah;)

Sahromnasrudin-->oleh itu marilah mengindahkan cinta..eceh

Naimisa-->uishh bukan lagi besar..lagi banyak..lagi bagus ke?hehe...kecil2 jadi lawan..bila besar, hati tawan;)

Penjejak Maya-->ada juga harum bak bunga mawar, dan busuk bak bunga tahi ayam..hehe

 

Browse