Big Bad Wolf...

Sunday, October 16, 2011
Balik dari Bangkok terus pi serang Maeps, Serdang. Rasa macam orang gila tengok harga buku kat pesta buku Big Bad Wolf tu. Bayangkan buku yang harga RM40, RM50 dijual dengan harga RM8, RM5, RM3. Rasa nak sambar semua buku yang ada. Nasib baik la Allah kasi kekuatan boleh angkat sampai 10 biji je buku yang tebal-tebal ni. Kalau tak, tak tahu lah saya.

Ruginyerrr tak bawak troli!!! (macam la ada troli :P)




Bangkok..... nak cerita apa ye? (telefon dah la cap ayam, kamera pula tertinggal. International adapter tak bawak. Tu la..kalut sangat nak ke Bangkok!)

Saya tiba di Airport Suvarnabhumi tepat jam 10.30 pagi waktu Bangkok. Tiba aje di Airport, setelah selesai urusan imigresen dan luggage, terus kami ambil teksi untuk ke opis. Alhamdulillah, opis tak sampai 10 minit pun dari airport. Saya ingatkan jauh pasai bos atas saya kata hari tu perjalanan dari airpot ke opis dalam 40 minit. Rupanya masa dia pergi first time hari tu, dia dah kena tipu dengan pemandu teksi! Alahaii..

Waktu lunch, saya minta izin dengan bos tak nak keluar lunch. Saya kata saya dah bawa bekal megi cup dan roti. Tambah lagi kalau saya ikut depa, saya risau saya tak sempat nak solat jamak. Waktu solat kat sana sejam awal dari Malaysia, pukul 12.04pm sudah masuk solat zohor, sementara pukul 6 petang sudah masuk solat magrib! Opis di Bangkok tu tak silap saya memang takde surau. Ada bilik-bilik meeting dan training. Saya solat jamak kat bilik meeting yang depa tak guna. Alhamdulillah...solat memang takde masalah kat sana.

Kami menginap di Kantary House, Bangkok. Lebih kurang 15 minit perjalanan dari opis. Hotel dia memang superb. Lengkap dengan dapur, dengan peti ais, dengan meja tamu, meja makan. Duduk pulak sebilik seorang! Rasa macam bercuti sambil bekerja pun iyer. Pendek kata, kalau next time ada rezeki saya ke sini lagi, yang menarik saya bukanlah orang dia, atau pun makanan dia, atau pun kerja dia...tapi......hotel dia;)

Bab makan, alhamdulillah saya tiada masalah walaupun hari-hari terpaksa makan megi cup dan mushroom sup/roti butterscotch. Breakfast free depa ada la sedia kat hotel tu, tapi saya sekadar makan cornflakes dengan buah je. Yang lain, walaupun ada nasi goreng vege, tapi saya tak ambil. Bos atas saya ada juga tanya kenapa saya tak makan itu, tak makan ini. Sejujurnya saya bagitau bos atas saya, saya takut diaorang letak arak dalam masakan. Lepas tu bos atas saya tak tanya dah.

Sepanjang 3 hari saya menetap di sana, 3 hari itu lah mendung, selang seli hujan. Bila tengok international news, rupanya teruk juga banjir di Bangkok eh? Tapi alhamdulillah, bukan tempat yang saya pergi tu. Ya Allah lupa pula nama tempat yang saya pergi, cuma yang saya ingat , hotel tempat saya menginap tu di Ramkamheng road. Daerah mana, Allahualam la.

19 comments:

IMANSHAH said...

mana gambor mana gambor

Norsha said...

jauh berjalan, luas pandangan....tak gitu fida?

shameel Iskandar said...

bestnya dpt gi bangkok. susah ke nak cari restoran halal kt sana? tanya awal2 senang bila nak gi nanti.

naimisa said...

pergi sana tempat yang banjir @ yg tidak dinaiki air?

Menusuk Hati said...

teringin juga nak pergi..jangan lupa bagi tips.hehe

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida...

Moga saudari afida sihat hendaknya dengan izin Allah Taala..

Ya, sebaiknya tindakan berhati-hati patut kita terapkan dalam kehidupan kita sebagai langkah berjaga-jaga supaya tidak termakan makanan yang halal tetapi menjadi haram atas perbuatan tangan-tangan manusia..

r.o.l. said...

Seronoknya dengar pergi Bangkok. Alhamdulilah selamat pergi dan pulang dari sana... dan dari Big Bad Wolf... apa yang sempat dirembat? Maaf kepochi sikit :-) Saya pergi tapi tak beli-beli apa-apa. (Isteri saya kata apa kena dengan abang ni? Mungkin suasana berasak-asak membantutkan feel shopping saya :-P )

cikguNae said...

seronok dapat juga jalan jauh...^^

DAMAI SURIA said...

Big Bad Wolf.. Emm.. menarik tu. Seingat saya ada buku RM3, RM5, RM8, RM10, RM15, RM20, RM25. Paling seronok buku yg berharga beratus ringgit dah jadi belasan dan puluhan ringgit. Kini buku-buku tu dah jadi milik saya:)

Anonymous said...

bestnya...

nur aisya humaira said...

waaaa,syoknye akak jalan...hehe
nk tgk gambor..!!!

fuad ansari said...

kira kuat jugak la sebab leh angkat 10bijik buku tebal2.... tulang besi urat dawai erk..(",)

larat pulak akak makan ringan2 je selama 3 hari.. patut pun sy tgk akak dah kurus sikit.. macam dah kurang 3.3kg je.. (",)

apa2 pun.. alhamdulillah slmt sampai..

budak penjara said...

g bangkok jmpe tak ngn ong bak??haha

Afida Anuar said...

Shah-->gambor takde la cikgu shah, kamera saya tertinggal...sedihh sungguh

Kak Norsha-->begitulah kira2nya kak...boleh tengok kerenah orang...macam2 la...pengalaman..pengalaman..

Shameel-->Kalau cari mungkin jumpa shameel, tapi saya tak cari. Ye la, duk kat opis je. Tak sempat nak mencarinya. Kalau pi bercuti ke...mungkin boleh dicari

Naim-->kat tempat saya pergi tu naim alhamdulillah tak dinaiki air, nampak la air bertakung kat tepi2 jalan tu, tapi tak teruk la..

Menusuk Hati-->pi atas business trip, pi pun 3 hari je. Tatau nak kasi tips apa, cuma.... orang sana tak pandai nak berkomunikasi dalam english, diaorang tau thai je..susah. Hati2 dengan pemandu teksi, diaorang selalu tipu orang..hahaha

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, Alhamdulillah. Moga saudara pun begitu jua..itu lah pesan orang tua, makanan kat hotel2 ni kadang2 walaupun nampak halal,tapi belum tentu.. tambah2 hotel di sana..

ROL-->Pergi bangkok biasa2 je rol, tambah2 pergi dengan bos2,pastu semua bukan islam, terbantut sikit keseronokan tu..err.. apapun pi big bad wolf lagi seronok...alamakk, tak beli apa2 ke?mmg ramai orang, tapi....beli tetap beli rol;)...

banyak jugak buku yang saya rembat, nanti saya snap gambar..hehehe.. nak tulis kat cni malas:P

Nae-->ni kira dekat dah ni nae... ada yang lagi jauh..hehe

Damai Suria-->he he, itu lah..buku cecilia ahern yang harga 70 tu... jadi harga rm8 je..sapa yang tak gila? hahahhaa..dan semua tu juga dah jadi milik saya;)

Pencari CInta Sejati-->takde la best sangat pun, best cuma part hotel je..err..boleh dak gitu? hahahha

Aisya-->aaaa, tu la aisya, kamera boleh pulak tertinggal. Jadi bukti pi bangkok bergambar tu takde:(

Fuad-->lerr...setakat buku je fuad, err. Bab makan akak tak kisah sangat,lagipun akak ni mana kuat makan..cheewah. Biler masa pulak la dia pernah tengok akak ni, eh bukan 3.3 kilo la...2 kilo je..wakakakkaa:P.

alhamdulillah, selamat

Budak Penjara-->jumpa...jumpa.. ramai sangat ong bak..:P

sahromnasrudin said...

assalamualaikum fida..

nak tgk gambor bangkok dan opis awak di cane huhuhuhhhh

Anonymous said...

best big bad wolf kak :)

~PENCHENTA~ said...

Bencilah Kak Afida pegi Big Bad Wolf tak singgah UPM. Haha.

Saya rembatt 4 bijik je kak. :|

Entah2 waktu saya pegi tu kak afida pun ada. Haa. Saya pergi hari jumaat.

Afida Anuar said...

Sahrom-->Waalaikumusalam sahrom.. haaa, ni mesti tak baca betul2 ni... kan saya dah kata saya tertinggal kamera..sedih betul. InsyaAllah ada rezeki pergi next time saya ambik gambar banyak2.. opis biasa2 je. Cantik opis saya kat cyberjaya lagi.. hahahha

Pencari Cinta Sejati-->sangat bestt!.. rasa nak suruh diaorang buat tiap2 bulan.. hahahah

Penchenta-->eh akak singgah la UPM dik, siap masuk ikut pintuu depan lagi.. heheh.alaaaa, mmg tak jumpa. Hari jumaat tu akak kat bangkok lagi dik. Akak pi hari sabtu;)

~ aien b'wilis ~ said...

~ mm bestnye....

 

Browse