Lemah Dipuji...

Monday, October 03, 2011
Hujung minggu, kemas-kemas rumah sikit. Sudut tu kena lap, sudut ni kena mop. Mardhiah jadi tukang kemas bekas ubat. Sambil-sambil dia duk kemas...

"Ubat Kak Sal paling banyak dalam bekas ni, pastu ubat aku... eh mu punya ubat takdop langsung eh. Baru aku perasan, mu susah nak demam kan? Tahun ni mu macam dok demam lagi yer dop?"

"A'aa, rasanyer kut"

"Wahh caya lah.. Mantap antibodi mu deh"

Lepas kena puji dengan Mardhiah sikit, terus demam, errr (Takde la terus pun, dalam 2,3 hari jugak kot!). Barulah saya tahu, rupanya antibodi saya ni tak tahan dengan pujian orang.
Ha ha.



Pergunakan waktu sihatmu, sebelum tiba waktu sakitmu... dan
pergunakan waktu hidupmu, sebelum tiba..... matimu.

27 comments:

said...

hehehe kelako la fida. kalau aku, biasa dlm setahun ada 1 kali aku akan demam yg quite teruk.
PAstu, kalau tgk org demam (esp budak2), aku kena set kan dlm kepala rasa kesian & cuba memahami. sbb biasanya kalau terdetik dlm hati "budak ni mcm demam main2 je", x lama pastu aku pun mcm nak demam!

shameel Iskandar said...

Salam Afida.
saya pulak mudah kena selsema.

~PENCHENTA~ said...

Orang kata, nak ada antibody kena demam selalu. Ni kalau nak ada antibody pujian ni, kena puji selalulah dop? :P

naimisa said...

Agaknya Fida demam itu pasal kembang segala... maka jadi tak cukup darah untuk dihantar oleh jantung ke bahagian yang kembang. hahaha...

Norsha said...

nmpknya kalau nak demam kena suruh org puji lah ye....hehehe

NaeBlog said...

hehe... manjalah tu...^^

Afida, 'antibodi' pun lemah bila dipuji
begitu juga dengan prestasi kerja, sangat risau bila dipuji... maksudnya bila dipuji, kita perlu pula menjaga 'kepujian' itu ...

haha... ayat berbelit2

Kamsiah said...

salam
kelakar la...nasib baik puji pasal antibodi....

aliff muhammad said...

Orang muda segar bugar deh?

tropical_jingga said...

kak.... sejak June shgga oktober ni.. sebulan sekali wajib sy MC. why why why... huhuhuh

termasuklah hari ni....

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari sihat hendaknya..

Atas semuanya penyakit dan penawarnya datang dari Allah Taala, La haulawala quwata illabillah

r.o.l. said...

Hehe... kafarah tu, afida :-)

Afida Anuar said...

Dd-->aku pun ada macam tu jugak dd, sekali setahun kot!.... hehe,husnu zann, mungkin budak2 tu demam betul2 kot, budak2 antibodi depa lemah sket;)

Shameel-->salam shameel,hehe, sama2 la kita mengharunginya;)

Penchenta-->maksudnya akak kurang antibodi la eh, pasal jarang demam?errr..aaa, nak kena suruh mardhiah puji lagi la nnti bila dah sembuh.. hahaha

Naim-->hahaha, mungkin jugak kot!!:P

Kak Norsha-->Nampaknya lagu tu la kak;)

nae-->aaa, boleh la nak kata manja pun. A'aa, nae, risau jugak kalau pujian meleret. takut tak ke mana, duk dalam pujian je..isk..minta2 dijauhkan

Kak Kamsiah-->salam kak... hehe, itu lah, kalau puji tuan dia tatau la;)

Aliff-->yer aliff, orang tua mcm fida la kot yang sakit2 ni..errr

Tropical-->sebab demam ka? antibodi kena puji tiap2 bulan kot!.. hehe

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak. Alhamdulillah. getting better bila siang, bila malam...suhu panas naik balik.. hehe. InsyaAllah moga2 Allah sembuhkan

Rol-->tau rol, saya redha dan syukur, dapat rasa nikmat demam;)

fuad ansari said...

antibodi tu seperti tuannya jugak rupanya.. (",)

nur aisya humaira said...

kak, klu dpat pujian alhamdulillah...hehe
bru tk demam kot...:)

delarocha said...

lenkali jangan ditegur... ahaksss

Mutiara Bernilai said...

erk,,pulak? demam eh lepas tu..

xpe la, sesekali Allah tarik nikmat sementara..


kalu mutiara, tiap bulan mesti demam..

Pencari Cinta Sejati said...

seperti jerawat, perhitungan hari dan perkiraan bilangan menambah lagi nombornya. Adatlah tu kak...

IMANSHAH said...

saya pun sekali yg teruk..hak lain tu takat fenin dan selesema meleleh hingus je

Afida Anuar said...

Fuad-->a'aa, mcm tuan dia ni jugak. Lemah..haihh..

Aisya-->mungkin kot aisya..huhu!

Delarocha-->ok ok, nampaknya kena pesan jangan tegur la eh

Mutiara-->hehe..entah la dear, tetiba boleh pulak dia demam... itu la, dia tarik nikmat sihat tuk rasa nikmat sakit;)

oh...

Pencari Cinta-->he he, eh bukan makin tua jerawat makin hilang ke?Errr

Afida Anuar said...

Shah, rata2 semua orang lagu tu kot noo..ewww...lain kali sedia tisu, jangan sampai hingus meleleh eh..kekekek

budak penjara said...

ingat 5 perkara..sebelom 5 perkara ~ shat sebelom sakit..~

Pn Kartini said...

Assalamualaikum dear:)

Dtg menjenguk...rupanya adik akak demam yaaa..aduhaii..ter'allergic' lakk yaa antibodi kena puji..aduhai..
Moga fida dah sembuhhhh...:)

Afida Anuar said...

Budak penjara-->ingat jangan tak ingat tau.

Kak Tinie-->waalaikumusalam my dear kak tinie, alhamdulillah getting better, tapi dia punya sikit2 tu tak habis lagi, orang kata demam ngada2.. ha ha;)

senyumSOYA said...

demam T.T
plus mata sakit..adei..

Afida Anuar said...

SS...mata tak sakit, tapi sakit tekak..adeiii...hehe.

JazakaAllahukhairan kathira..

Pencari Cinta Sejati said...

Kalau kita mengira bilangan jerawat yang ada, ianya menjadi semakin bertambah selepas perkiraan tersebut..ianya menjadi, mungkin telah menjadi 1 kepercayaan.

Afida Anuar said...

ooo...baru akak faham. Semalam salah faham.. kekekeke

 

Browse