Jodoh Baru...

Friday, October 21, 2011
Kadang kala...terasa lelah dengan kehidupan, kehidupan di sini, di kota yang mereka selalu agung-agungkan. Semua orang berlumba-lumba, mengejar waktu, mengejar wang, mengejar pangkat, atau lebih tepat mengejar dunia! Kadang mengejar, kadang dikejar, kadang tertinggal. Begitulah adat. Ada keluhan, tapi tetap diteruskan.

Jangan terlalu asyik dengan dunia, sampai akhirat terabai yer sayang...



"Rani, tak terfikir ke nak tukar kerja? Rasanya dah lama dah Rani kerja kat situ, mana la tau dengan tukar kerja baru, dapat jumpa orang baru, dapat jumpa jodoh baru.. eh ada ke jodoh baru?", mak Rani satu hari.

"He he, mak... mak"

"Kena cari dulu la kerja nya mak. Tengok la.."

"InsyaAllah mak, kalau dah sampai masanya, jumpa lah 'jodoh baru' tu. Yer mak", Rani dalam hati....yakin!

20 comments:

Kehelan said...

kay pun nak cari kerja baru, sbb dan niat yg sama, mungkin? :)

Kakzakie said...

Sungguh jauh di sudut hati kakak selalu mendoakan moga yg belum mendapat 'jodoh' akan dipertemukan jua hendaknya - 'jodoh' yg terbaik.

nur aisya humaira said...

rani tu akak ke???=)

menusuk hati said...

selamat bertemu koleksi bakal jodoh.hehe..

eita said...

assalamualaikum..
insya allah kalau ada rezeki leh lah jupe jodoh 'baru' tu ye dik....

Rashid said...

Sebenarnya mak .. ranipun kalau boleh esokpun mau kawin ..tapi .. hehe

opsss ..

Norsha said...

InsyaAllah, moga rani dipertemukan jodoh yg baru...mana tahukan berkat tukar tempat kerja...:)

fuad ansari said...

ingatkan afida, rupanya rani.. (",)

Tirana said...

Fida... walaupun orang kata jodoh tu di tangan Tuhan, tapi kita kena juga berikhtiar mencari.. tapi susah jugak rupanya nak mencari jodoh ni..hehehe

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga Allah kurniakan saudari kesihatan yang baik dan buah amal yang banyak...amin

Semuanya Allah dah jamin buat semua manusia dan makhluk yang lain, ketetapan hidup dan matinya, rezeki dan jodohnya. Maka semuanya perlu kepada iktiar termasuklah bekal untuk bertemu semula dengan Allah.

Pencari Cinta Sejati said...

yakin tu pun da buka 1 langkah ke pintu jodoh

nahmy said...

sabaar..dah tak lama tuh, saya doakan je

nahmy said...

sabaar..dah tak lama tuh, saya doakan je

Afida Anuar said...

Kay-->Jom kay..sama2 kita... hari khamis baru ni fida ke KL central, sebab nak tukar train ke taman jaya. Tapi tak bagitau kay pun, sebab pi sat jah..

Kak Zakie-->InsyaAllah kak. terima kasih atas doa akak. JazakaAllahu khairan kathira..

Aisya-->Bukan..rani mukherjee.. hehe

Menusuk Hati-->perghhh koleksi tuuu:P... selamat2:P

Eita-->Waalaikumusalam..insyaAllah.. eh jodoh baru eh?;p

Cikgu Rashid-->hahaha... iyer la tuh cikgu:P

Kak Norsha-->Doakan kak, rani dapat kerja baru... errr.. mana2 yang terbaik buat rani.. 'Rani'..kononnya. hehe

Fuad-->a'aa fuad, rani mukherjee.. hehe;)

Kak tirana-->banyak dugaan dan rintangannya kak.. ;)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, Aminnn..moga2 saudara pun begitu jua..Betul saudara, Allah dah tetapkan, kita perlu usaha,dan doa. Moga2 Allah redha perjalanan hidup menuju Dia..

Pencari cinta Sejati-->InsyaAllah... moga2 ya dik.. sama2 kita;)

Nahmy-->Saya aminkan;)... thanks Nahmy

Pencari Cinta Sejati said...

Banyak2kan bersabar. Janji ALLAH tu benar kepada yang terus yakin bersabar.

IMANSHAH said...

tukaq jadi cekgu wei

Afida Anuar said...

Pencari Cinta Sejati-->InsyaAllah... tak putus doa, moga Allah tetap kasi kesabaran, kekuatan... hadapi segala duga dalam kehidupan. Pasti ada hikmah segalanya berlaku

Shah-->kalau tak tukaq jadi lagu mana wei:P

NaeBlog said...

jom jadi cikgu!!! :-)

Pencari Cinta Sejati said...

Good job kak fida :))) like much!

Afida Anuar said...

nae-->3 kali percubaan nak jadi cikgu nae, semua gagal..huhu. (mcm dah putus asa...err)

pencari cinta sejati--> ^_^

 

Browse